Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Whisperlite met grijze pomp - Forum Wereldfietser

Whisperlite met grijze pomp

Hoi,
Zoals een aantal forumleden wel weten ben ik een tevreden gebruiker van een MSR Whisperlite brander met het oude type grijze pomp, die als betrouwbaarder wordt beschouwd dan de nieuwere uitvoeringen.
Omdat die van mij er na veel gebruik niet meer zo mooi uitziet tikte ik de term whisperlite laatst in op marktplaats. Toevallig was er een te koop vlakbij mijn schoonmoeder's adres in Zutphen. Die brander is nu dus van mij en z.g.a.n. :D

Maar hij heeft er nog een te koop!
Er is inmiddels 50 euro geboden, maar als je zo'n ding echt kunt gebruiken is hij 70 euro ook wel waard.
Link naar de marktplaatsadvertentie

Succes,

Leon
afgelopen twee maanden in Amerika een whisperlite geleend met grijze pomp en die is erg goed bevallen, eerste bod is gedaan!

dank voor de tip!
Ik doe al meer dan 13 jaar met mijn Wisperlight met grijze pomp, nog nooit problemen meegehad. Ik woon toevallig ook nog eens in Zutphen maar dat is niet mijn brander die te koop staat :wink:

Henk

kunst en fietswerk
Ik ben dol op mijn Whisperlite. Misschien had ik de 2e hands (2 jaar geleden op Marktplaats) wel moeten kopen. Ik werd helaas afgeschrikt door de Coleman benzine die eruit spoot bij het oppompen.

Kortom, als de rubbertjes OK zijn, kopen dat ding. Anders ff informeren hoe je de rubbertjes kunt vervangen. Ze zijn te koop / bestellen in een goede outdoor winkel.
bikelike schreef:Kortom, als de rubbertjes OK zijn, kopen dat ding. Anders ff informeren hoe je de rubbertjes kunt vervangen. Ze zijn te koop / bestellen in een goede outdoor winkel.
Je kunt de rubbertjes zelf vervangen, de hele brander is kinderlijk eenvoudig. Anders staat het wel in de handleiding. Het benodigde gereedschap - 1 stuks - zit bij de brander. Vervangingssetjes hebben ze in voorraad bij elke goede outdoorwinkel (uiteraard omdat het in voorraad hebben van zo'n setje een definitie is van goed outdoorwinkel :wink: )
Het enige punt van de brander waarvoor je moet oppassen dat welwillende mensen die je brander even voor je zachter willen zetten de kraan keihard gaan dichtdraaien omdat de brander niet onmiddellijk reageert. Ik heb ze gelukkig altijd op tijd kunnen stoppen...
Leon
Leon schreef:een MSR Whisperlite brander met het oude type grijze pomp, die als betrouwbaarder wordt beschouwd dan de nieuwere uitvoeringen.
Hoe herken ik zo'n grijze pomp? Heb je een plaatje?
rbregt schreef:
Leon schreef:een MSR Whisperlite brander met het oude type grijze pomp, die als betrouwbaarder wordt beschouwd dan de nieuwere uitvoeringen.
Hoe herken ik zo'n grijze pomp? Heb je een plaatje?
De bovenste is de grijze.

Afbeelding
Leon schreef:
rbregt schreef:
Leon schreef:een MSR Whisperlite brander met het oude type grijze pomp, die als betrouwbaarder wordt beschouwd dan de nieuwere uitvoeringen.
Hoe herken ik zo'n grijze pomp? Heb je een plaatje?
De bovenste is de grijze.
Bedankt. Ik zat me af te vragen... Zijn die "oude" grijze pompen niet gewoon na te bestellen? Of kun je tegenwoordig alleen nog maar rode pompen kopen?
rbregt schreef:Bedankt. Ik zat me af te vragen... Zijn die "oude" grijze pompen niet gewoon na te bestellen? Of kun je tegenwoordig alleen nog maar rode pompen kopen?
Reken maar van niet. Je kunt wel een nieuwe gebruiken op de oude pomp. De onderhoudssetjes van MSR zijn overigens geschikt voor elke MSR-brander. Ze hebben goede instruciefilmpjes zoals de ze over de pomp: http://cascadedesigns.com/video.aspx?vi ... &width=731
Leon