Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Idworx Easy Rohler te koop - Forum Wereldfietser

Idworx Easy Rohler te koop

Ik verkoop mijn Idworx Easy Rohler, omwille van de aanschaf van een stalen santos met riemaandrijving. Die verkopen ze niet bij Idworx, en ik verander graag om de zoveel jaar van fiets. Ik heb steeds heel graag met deze fiets gereden, hij heeft voor dagelijks woon-werk verkeer gediend, een India reis, Spanje reis en Frankrijk reis plus nog een paar weekendjes.

Mijn Easy Rohler kocht ik in 2008 en heeft als extra's:
Maat = 60, dus goed voor grote mensen (van 1m80 tot 2m).
Son Edelux koplamp (stond toen nog niet standaard op de Easy Rohlers, achteraf bijgekocht)
kabelslot
Topeak Mountain Morph pomp
Drinkbushouders
Dubbele set pedalen : extra brede bmx pedalen + de standaard pedalen (nooit gebruikt)
Dubbele set banden : Schwalbe Marathon Dureme 50 mm (nieuwstaat) + Schwalbe Marathon ATB Plus 42 mm (gebruikt)
Dubbele set remblokjes : zwarte voor droog weer en rode voor nat weer
Voordrager : Tubus DUO
Alle facturen (aankoop en onderhoud) beschikbaar

Standaard heeft die Easy Rohler natuurlijk:
Frame: idworx triple butted 6061 T6 aluminium met excentrische bottom bracket
Voorvork: idworx TF-R 28“, compleet 
aluminium
Versnelling: Rohloff Speedhub 500 / 14 (43 / 16)
Crankset: Truvativ Stylo Single Speed met idworx Long Life 43T gehard kettingblad
Remmen: Magura HS 33 FIRM-tech
Wielen: 28” idworx Rigida Darim CSS gecoate velgen
Stuur: idworx Sport, double butted aluminium
Specials: Tubus Logo achterdrager, Sapim Race DB-spaken, idworx KMC X1 extra geharde ketting, AXA Defender RL-slot, Ergon handvatten met mini bar-ends

Ik kan, als de koper dat wil, ook mijn volledige tassenset mee verkopen. Die bestaat uit twee groene backrollers classic, twee rode frontrollers classic, een 15L stuffzak (dit alles Ortlieb) en een Vaude stuurtas. Opgepast, deze tassen zijn erg oud, ben er al eens mee overkop gegaan, dus er hangen hier en daar (Ortlieb) plakkers op (zie foto) en er zit hier en daar een kras op. Maar ze zijn nog steeds 100% waterdicht, en alle sluitingen zijn onlangs vernieuwd door Ortlieb zelf.
Indien de koper zelf al tassen heeft, doe ik een stuk van de prijs af.

Opgepast, ketting en achtertandwiel zijn aan vervanging toe.

Richtprijs inclusief tassen : kies zelf, doe een realistisch bod, er valt over te onderhandelen.
Afbeelding
Mooie fiets!!!
Ik ben iets aan het zoeken waar ik mee in India kan fietsen. Ik ben 192cm dus de fiets is eigenlijk een beetje klein maar te proberen. Ik vind het lastig een bod uit te brengen en daarom de vraag, ligt de prijs eerder bij 1500 dan bij 500 euro?

met vr gr willem
Het is inderdaad een mooie fiets :-)

Zelf ben ik 1m91 en de maat is perfect voor mij.

De nieuwprijs van de fiets, in 2008, bedroeg 3.250 EUR. Ketting en tandwiel zijn aan vervanging toe, er zitten de normale gebruikssporen op de fiets, verder is hij in prima staat en steeds onderhouden bij de erkende Idworx dealer Fietsen Koen in Leuven. Er zitten ook de extra zaken bij zoals boven beschreven.

Aangezien ik een nieuwe fiets koop, ben ik ook bereid om mijn nieuwe zadel, handvaten, pedalen en zelfs dragers over te zetten op de Idworx die ik verkoop. In dat geval is hij quasi nieuw. Dan zet ik de gebruikte onderdelen op mijn nieuwe fiets, dat heeft geen belang voor mij. Maar ik kan evengoed de Idworx verkopen in de staat zoals hij nu is, in dat geval is de prijs natuurlijk lager. Al die zaken hangen af van de koper zijn voorkeuren en timing (ik moet nieuwe fiets nog bestellen, duurt 5 tot 9 weken). Ik verkoop de fiets enkel als ik een serieus bod krijg, dat, afhankelijk van de afspraken, ergens tussen de 2000 en de 3000 euro zal moeten liggen.

Maar je ziet maar, een nieuwe (of tweedehands) fiets kopen vergt tijd, veel zoeken en vergelijken!
merlinki schreef:Het is inderdaad een mooie fiets :-)

Ik verkoop de fiets enkel als ik een serieus bod krijg,
En terecht! Een Idworx van 2008 is toch z.g.a.n., mits goed onderhouden.
Bedenk voordat je de boel verkoopt, dat ook Santos geen stalen fietsen met riemaandrijving verkoopt ...
Hoezo? Ik heb net een testfiets geprobeerd bij Cadans rijwielen in Leuven, 2.8 CroMo met Rohloff, en zij vertelden me dat ik die evengoed met riemaandrijving kan laten opbouwen.

De fiets rijdt trouwens uiterst aangenaam, het stalen kader veert alles weg. Kasseien of veldweggetjes storen je nauwelijks. Met veel (36 kg) bagage zit er een lichte slinger in het kader als je echt hard aan het stuur trekt, maar niet meer dan op de Easy Rohler en zeker niet storend. Hij stuurt wel net iets minder scherp dan de Easy Rohler. En dan is er de prijs ... als ik hem op de website opbouw met de onderdelen die ik erop wil, kom ik aan 3.900 EUR. Dat is wel een grote smak geld.

Kan iemand gelijkaardige fietsen (custombuilt & staal) aanraden die je in België kan krijgen en die goedkoper uitvallen?

Er is Koga Signature met het KS-CR 28 frame, maar daar staat de standaard in het midden? Onbegrijpelijk. Ook is de riem blijkbaar niet mogelijk. Als ik die afmonteer op hun website met gelijke onderdelen maar zonder riem, kom ik aan 3.000 EUR. Vanwaar dat grote prijsverschil?
ik vind beide fietsen niet erg interessant voor hun prijs. Het nut van de riem zie ik nog steeds niet en die alu idworx vind ik ook een gehypte fiets: gewoon een alu diamantframe met standaardonderdelen.
Ben je al 's gaan praten met Laurent Vlerick?

http://www.vlerickfietsen.be/

Als je een uitgebreid gesprek wil hebben, raad ik je wel aan af te spreken.
Ja met Vlerick ben ik al gaan praten, vijf jaar geleden, en toen enorm afgeknapt. Ik had een stijfhoofd voor me die alleen maar zijn idee van een goede trekkingfiets aan mij probeerde te verkopen, en geen oor had voor wat ik wilde, zelfs geïrriteerd werd als ik probeerde uitleggen wat ik wilde. Hij was toen ook radicaal tegen Rohloff naven.

Is hij ondertussen geëvolueerd?

En @ jeroen_, je kraakt daar even de Easy Rohler en de Signature KS CR 28 af, maar wat is dan jouw alternatief?
ik vermoed maatbouw (zelfde(?) prijs, beter resultaat) en zelfbouw (lagere prijs, zelf verantwoordelijk voor resultaat); overigens zou ik het onbegrijpelijk vinden dat je zo'n fiets wegdoet voor een tandriem-hype-fiets; maar ieder z'n ding/hobby/voorkeuren ;-)

overigens vraag je voor een fiets uit 2008 €2000-3000 terwijl dit (overjarig) idworx model bij bike4travel nieuw €3000 kost(?)
Even op site van Vlerick gekeken; hij is blijkbaar van mening veranderd over die Rohloff naven; hij monteert ze nu ook!

Misschien toch de moeite waard om dan eens langs te gaan. Iemand ervaring met Vlerick?
merlinki schreef:En @ jeroen_, je kraakt daar even de Easy Rohler en de Signature KS CR 28 af, maar wat is dan jouw alternatief?
ik kraak de fietsen niet even af, ik zeg alleen dat ik het te dure fietsen vind en dat ik vind dat er nogal over gehyped wordt. Dat is alleen hoe ik het dus zie.

Persoonlijk zou ik, als ik dan toch 4000! euro moet uitgeven, voor een fraai maatframe gaan (van staal omdat ik dat mooier vind). Dan kan je al je eisen laten implementeren en heb je een unieke fiets met persoonlijk karakter. Dat is ook iets wat ik namelijk bij deze fabrieksfietsen mis. Je hebt dan ook persoonlijk contact met de framebouwer en dat vind ik leuker dan het contact met de gemiddelde verkoper in een winkel.

En ik wilde met mijn reactie ook even aangeven dat we soms wel overdreven positief zijn over idworx en soortgelijke fietsen. Uiteindelijk blijf ik van mening dat het om eenvoudige niet al te revolutionaire techniek gaat: een versnellingsnaaf met singlespeed gewone ketting. (ik vind de Rohloffnaaf wel heel mooi hoor)

En verder vind ik de idworx niet zo extreem vernieuwend. Ik was laatst in de bibliotheek en zat daar in een mooi plaatjesboek (ben titel vergeten) over de geschiedenis van de fiets te bladeren. Vooral de Franse fietsen uit begin 20e eeuw vond ik er bijzonder uitzien. En ook veel minder saai dan al die grijze alu dure fabrieksfietsen. Maar dat is natuurlijk mijn mening en ik zeg niet dat idworx fietsen slechte fietsen zijn.
Sinds 1994 ben ik klant bij Vlerick, zo goed als jaarlijks doe ik er enkele bestellingen, zoals dat gaat in een gezin met vier kinderen die het buitensporten in het algemeen en het fietsen in 't bijzonder met de paplepel meekrijgen. Hij bouwde ook de tandem die ook op dit forum geadverteerd staat.

Van fietsfabrikant die ook de framebouw in eigen beheer deed, is hij geëvolueerd naar een eenmanszaak in specialiteiten. Globalisatie in de fietseconomie is zeker een van de belangrijkste oorzaken voor deze evolutie en 's mans karakter staat hem inderdaad niet toe zijn verbittering daarover onder stoelen of banken te steken. Je kan hem verwijten dat hij daardoor niet altijd commerciëel overkomt naar elke klant toe, maar zijn vaste klanten appreciëren precies die openheid en eerlijkheid in zijn standpunten, het vuur waarmee hij de artikelen verdedigt waarin hij gelooft. Een fietsenbouwer met zijn staat van ervaring mag zich, wat mij persoonlijk betreft dan toch, best een beetje eigendunk veroorloven.

Wat reisfietsen betreft, heeft hij in België geen concurrent, er bestaat geen confectiefiets die een vergelijking aan kan. In Nederland zijn er hooguit drie, vier bouwers die zich met hem zouden kunnen meten. Zijn prijzen vind ik dan ook bijzonder scherp, gezien de kwaliteit die hij levert in afwerking en service. Hij zal geen fiets bouwen en verkopen die niet aan zijn eigen hoge eisen voldoet. Om die reden kan je bijvoorbeeld ook niet bij hem terecht voor een frame om het zelf op te bouwen, want dat houdt het risico in dat er een fiets rondrijdt met zijn naam erop die niet aan zijn kwaliteitsspecs voldoet.

Het is met Vlerick een beetje zoals met witbier: je krijgt het niet binnen of je wil niks anders meer en dat ligt niet aan de fietsen die hij verkoopt want die heb je voor het leven nadat je er eenmaal voor koos. Dat de man enkel doet waar hij zelf met argumenten voor 200 % achterstaat, geeft mij persoonlijk nog extra vertrouwen, maar ik begrijp dat niet iedereen gediend is van zijn soms felle reacties na het beroeren van een gevoelige snaar. Het zal hem trouwens een zorg wezen, zijn agenda is meer dan vol. Als je dus een fiets wil bestellen, vergeet dan zeker niet naar de leveringstermijn te vragen en reken op een paar uur voor de bespreking van je wensen.

En nee, ik heb geen aandelen in zijn zaak, mijn schrijfsel hierboven berust enkel op mijn ervaring als klant :!:
@ Matthie9000: waar zie jij €3000 geafficheerd staan voor dit model op bike4travel?
Je kan moeilijk de lady fiets vergelijken met de fiets die hier in dit topic te koop staat.
Dat kan ik zeer zeker wel, de easyrohlers uit 2011 zijn namelijk ook niet onderhevig aan geslachtsbelasting :D