Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop: Gazelle Champion Mondial - Forum Wereldfietser

Te koop: Gazelle Champion Mondial

Voor de klusser: Ik heb een Gazelle Champion Mondial mt 52 te koop die enige aandacht nodig heeft. Het betreft een racefiets van meer dan 20 jaar oud, exacte leeftijd is mij niet bekend. Er is nog een leuke beginnerfiets van te maken of misschien een fixie...

De fiets is uitgerust met:
Shimano Dura Ace remmen, voor derailleur en balhoofd
Exage achter derailleur
Campagnolo naven
Mavic velgen

Verder heeft de fiets wel enige lakschade, ik kan (met mijn niet getrainde oog) geen scheuren, deuken, ed zien


Afbeelding


Doe een leuk bod!
mawe schreef:Voor de klusser: Ik heb een Gazelle Champion Mondial mt 52 te koop die enige aandacht nodig heeft. Het betreft een racefiets van meer dan 20 jaar oud,
30 jaar lijkt er meer op.

Lijkt best een aardige fiets , maar op dit forum willen we natuurlijk graag weten of de fiets ook spatbordoogjes heeft. Op de -beroerde*)- foto's is dat niet te zien.


*) Een goede foto om een fiets te verkopen
- is van de rechter kant genomen (dan kun je zien wat voor derailleurs en crankstel erop zitten
- heeft een neutrale achtergrond zonder alle troep die typisch in schuurtjes ligt
- wordt genomen in daglicht zonder flits
- is recht van opzij genomen, zodat het minder simpel is een krom barrel te camoufleren
- voldoende resolutie voor details is natuurlijk fijn maar misschien niet altijd mogelijk.
- vervolgens kun je natuurlijk nog allerlei detaillfoto's toevoegen
m-gineering schreef:
mawe schreef:Voor de klusser: Ik heb een Gazelle Champion Mondial mt 52 te koop die enige aandacht nodig heeft. Het betreft een racefiets van meer dan 20 jaar oud,
30 jaar lijkt er meer op.

Lijkt best een aardige fiets , maar op dit forum willen we natuurlijk graag weten of de fiets ook spatbordoogjes heeft. Op de -beroerde*)- foto's is dat niet te zien.


*) Een goede foto om een fiets te verkopen
- is van de rechter kant genomen (dan kun je zien wat voor derailleurs en crankstel erop zitten
- heeft een neutrale achtergrond zonder alle troep die typisch in schuurtjes ligt
- wordt genomen in daglicht zonder flits
- is recht van opzij genomen, zodat het minder simpel is een krom barrel te camoufleren
- voldoende resolutie voor details is natuurlijk fijn maar misschien niet altijd mogelijk.
- vervolgens kun je natuurlijk nog allerlei detaillfoto's toevoegen
Haha, ja, zoals je al door hebt ben ik niet van het verkopen via internet... Ik heb geprobeerd om foto's van een groter formaat te uploaden, maar om een voor mij onbekende redenen lukte dat niet. Ik zal proberen (!) om vanavond nog wat betere detail foto's te maken en hierbij te zetten.

Maarten
Ik mis het ultieme verkoopargument:
HIJ IS ORANJE!!!!!
Wie biedt?
Bij deze. Mochten de foto's nog niet afdoende zijn, stuur dan even een pb.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maarten
Leon schreef:Ik mis het ultieme verkoopargument:
HIJ IS ORANJE!!!!!
Wie biedt?
Ik wist dat dit zou komen 8)
mawe schreef:Ik wist dat dit zou komen 8)
En dan de naam ... :D
En dan de maten.... :wink:
Robertjan schreef:En dan de maten.... :wink:
Remmen lijken mij 57mm (en origineel) dus plek voor spatborden en fijne bandjes! Derailleurs, wielen en remgrepen zijn natuurlijk niet correct voor het bouwjaar, maar daar hoef je niet mee te zitten
Ik doelde meer op de framematen.
Robertjan schreef:Ik doelde meer op de framematen.
:)

Framehoogte (hart bracket-top): 52 cm
bovenbuislengte: 54 cm

Maarten
Kortom, bijna alles klopt voor een ultralight vakantiefietsje: oogjes voor achterdrager en voor spatborden voor en achter, ruimte voor bredere banden, traditionele wielen, en een vermoedelijk redelijk comfortabele geometrie. Wat wel ontbreekt zijn moderne lichtere verzetten. IRD maakt freewheels met meeer tandjes, maar dan heb je al gauw ook weer een nieuwe achterderaileur nodig. Het alternatief zou zijn de voor volgende maand aangekondigde Velo Orange Grand Cru ultra compact double cranks (een moderne interpretatie van de klassieke TA Pro 5 Vis). Of flink trainen op het klimmen.
Wim
Voor mij helaas 9cm te klein.. wel een perfecte toerracefiets. Frame lijkt mij uit 1978 of daaromtrent.
pedalman schreef:Voor mij helaas 9cm te klein.. wel een perfecte toerracefiets. Frame lijkt mij uit 1978 of daaromtrent.
Ja, het is inderdaad een kleintje. Voor mij ook al een jaar of 10 (net) te klein, maar wilde hem eigenlijk nooit weg doen. Afgelopen jaar toch een nieuwe racefiets gekocht en nu te weinig ruimte...
Ik heb deze fiets nu ongeveer 15 jaar, en toen ik hem kreeg was het al geen jonkie meer :lol: . Uit welk jaar hij komt weet ik niet. Ik heb niet echt kijk op dat soort dingen :) .
Succes met de zoektocht naar een andere.

Maarten
Wim schreef:Kortom, bijna alles klopt voor een ultralight vakantiefietsje: oogjes voor achterdrager en voor spatborden voor en achter, ruimte voor bredere banden, traditionele wielen, en een vermoedelijk redelijk comfortabele geometrie. Wat wel ontbreekt zijn moderne lichtere verzetten. IRD maakt freewheels met meeer tandjes, maar dan heb je al gauw ook weer een nieuwe achterderaileur nodig. Het alternatief zou zijn de voor volgende maand aangekondigde Velo Orange Grand Cru ultra compact double cranks (een moderne interpretatie van de klassieke TA Pro 5 Vis). Of flink trainen op het klimmen.
Wim
Klopt helemaal wat je zegt over die versnellingen Wim. Bladen voor zijn 42 en 52. Achter ligt er 14, 16, 17, 18, 19 en 21. Voor binnen Nederland prima te doen, ook de posbank op de veluwe. Maar langer moeten de klimmetjes niet worden, want dat is met deze versnellingen niet te doen.

Maarten
Er zijn 6 speed freewheels tot 34 tandjes (dan met een nieuwe deraileur). Zie http://www.interlocracing.com/freewheelbreakdown.html Wat deze achterderaileur aankan weet ik niet.
Wim
Met een 42 voor en 34 achter zou je dan bijna alle cols op moeten kunnen als je niet te veel bagage meepakt. Ziet er een mooie fiets uit, maar net iets te klein en wat short-notice. Ik vertrek binnen 2 weken met mijn 15kg zware MTB.
Wim schreef:Wat deze achterderaileur aankan weet ik niet.
Wim
Ik heb toch een beetje op internet gezocht en kwam deze site tegen:

http://velobase.com/ViewSingleComponent ... 0&Enum=108

Of deze betrouwbaar is weet ik niet, maar daar staat op dat de achterderailleur gemaakt is voor 7 versnellingen, maar ook gebruikt kan worden bij 6 of 8 versnellingen. Als ik het goed begrijp kan hij max 28 tanden hebben. Ook de shifters die op de fiets zitten (Shimano SIS) zijn bedoelt voor 7 versnellingen.

Maarten
mawe schreef:
Wim schreef:Wat deze achterderaileur aankan weet ik niet.
Wim
Ik heb toch een beetje op internet gezocht en kwam deze site tegen:

http://velobase.com/ViewSingleComponent ... 0&Enum=108

Of deze betrouwbaar is weet ik niet, maar daar staat op dat de achterderailleur gemaakt is voor 7 versnellingen, maar ook gebruikt kan worden bij 6 of 8 versnellingen. Als ik het goed begrijp kan hij max 28 tanden hebben. Ook de shifters die op de fiets zitten (Shimano SIS) zijn bedoelt voor 7 versnellingen.

Maarten
Wat waardevol is aan deze fiets is het frame, want dat is niet alleen goed maar ook nog van een klassieke geometrie met ruimte voor dikkere banden. De rest van de afmontage is een bij elkaar geraapt zootje. De achterderailleur schakelt vast beter dan het origineel maar is minder waard ;)
In mijn optiek koop je deze fiets omdat je de waarde van het frame inziet, trek je hem helemaal uit elkaar en en bouw je hem of op met een forse dosis nieuwe spullen of breng je hem terug in klassieke staat. Een koper die gaat zitten augurken over de achterderailleur of de kleur van de achterband schop je de straat op ;)
m-gineering schreef:
mawe schreef:
Wim schreef:Wat deze achterderaileur aankan weet ik niet.
Wim
Ik heb toch een beetje op internet gezocht en kwam deze site tegen:

http://velobase.com/ViewSingleComponent ... 0&Enum=108

Of deze betrouwbaar is weet ik niet, maar daar staat op dat de achterderailleur gemaakt is voor 7 versnellingen, maar ook gebruikt kan worden bij 6 of 8 versnellingen. Als ik het goed begrijp kan hij max 28 tanden hebben. Ook de shifters die op de fiets zitten (Shimano SIS) zijn bedoelt voor 7 versnellingen.

Maarten
Wat waardevol is aan deze fiets is het frame, want dat is niet alleen goed maar ook nog van een klassieke geometrie met ruimte voor dikkere banden. De rest van de afmontage is een bij elkaar geraapt zootje. De achterderailleur schakelt vast beter dan het origineel maar is minder waard ;)
In mijn optiek koop je deze fiets omdat je de waarde van het frame inziet, trek je hem helemaal uit elkaar en en bouw je hem of op met een forse dosis nieuwe spullen of breng je hem terug in klassieke staat. Een koper die gaat zitten augurken over de achterderailleur of de kleur van de achterband schop je de straat op ;)
:lol:
Ik snap heel goed wat je bedoelt, maar ik probeerde een antwoord te vinden op een vraag van Wim die, in mijn optiek, meedacht over wat er met de fiets gedaan kan worden.

En wat is er mis met de achterband?? :wink: