Additionally, paste this code immediately after the opening tag: te koop op... verzameltopic - Pagina 11 - Forum Wereldfietser

te koop op... verzameltopic

999 berichten
DHG500 schreef:
do 06 mei, 2021 22:47
Deze fiets is nog steeds te koop. https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1414860108
En met die prijs zal dat ook nog wel even zo blijven, ben ik bang.

Niet om de fiets af te willen kraken, want ook al was de Champion het een instapmodel van Batavus, het is best een aardig frame, en in een mooie kleur. Punt is dat de verkoper veel tijd en moeite (en misschien ook nog wel geld) heeft gestopt in onderdelen die de meeste kopers meteen zullen willen vervangen.
ik ben benieuwd hoe je dit weet... ik ken deze meneer al ruim dertig jaar en hij heeft deze nog originele fiets al lang en deze zo goed gehouden door deze goed te onderhouden. ik denk dat het een heel nette klassieke fiets is. misschien is het minder iets voor onze doelgroep, ok.
hoogframe schreef:
vr 07 mei, 2021 19:32
ik ben benieuwd hoe je dit weet... ik ken deze meneer al ruim dertig jaar en hij heeft deze nog originele fiets al lang en deze zo goed gehouden door deze goed te onderhouden. ik denk dat het een heel nette klassieke fiets is. misschien is het minder iets voor onze doelgroep, ok.
Ik behoor zelf wél tot de doelgroep voor dit soort fietsen. De frames zijn vaak heel goed, en hoogstens wat zwaarder door het gebruik van high-tensile staal in plaats van Reynolds- of Columbusbuizen. Daar is niet zoveel mis mee.

Maar omdat deze modellen ooit voor een lage prijs moesten kunnen worden aangeboden werd meestal bezuinigd op de gebruikte onderdelen: stalen velgen, stuur en pedalen, een plastic zadeltje. Ook de "stadsremmen" verraden de oorspronkelijke doelgroep van "instappers". En hoe lekvrij ook, banden van 800g per stuk wil ik niet op zo'n fiets.

Door zo'n frame te voorzien van tijdsoriginele aluminium onderdelen, een goed zadel en een paar behoorlijke banden haal je er kilo's af en transformeer je hem zo van veredeld scheepsanker tot mooie klassieke en vooral fijn rijdende toerfiets.

Dat kost zo'n €100 - €150, en dan kun je veel beter beginnen met een kaal frame of een schuurvondst, dan met deze fiets.

Ik schrijf dit overigens met alle respect voor het werk van de eigenaar, en hoop oprecht voor hem dat hij iemand vindt die er anders tegenaan kijkt en blij is met zijn inspanningen.
Beste mensen,

Non-fixie snap ik prima en vanuit zijn perspectief en doel is deze fiets te duur, te zwaar en en met minder hoogwaardige componenten uitgerust.
Maar zoals Hoogframe al aangaf ben ik zuinig op mijn fietsen en dit exemplaar (dat ik ongeveer vanaf mijn 13e bezit) was nog zó goed dat ik het zonde vond om hem niet terug in originele staat te brengen.
Voor wie juist dát leuk vindt is dit de perfecte fiets. En bovendien de prijs is altijd onderhandelbaar.

Maar beste Non-fixie ik heb ook nog een niet gerestaureerde versie van deze fiets staan met een iets later frame. Er brak een lug af en het frame is door Batavus onder garantie vervangen. Dit exemplaar is paarlemoer wit en is zelfs voorzien van een dragertje en verlichting.
Als je zin hebt in een projectje, neem dan eens contact met me op, dan stuur ik je wat foto's en details en ik denk dat we het over de prijs eens kunnen worden.
En beste Hoogframe, als de maatregelen het weer toelaten moeten we gauw weer afspreken!
Leuke vondst: een VSF met "titanium frame en vork" en een heel apart gemonteerde voordrager. Ook de framemaat 59 vraag ik me af. Ook de montage van voor- en achterwiel is apart:
"Voorwiel: Rohloff naaf quick release
Achterwiel: Son naafdymano wiel quick release
"
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... 59-cm.html
DHG500 schreef:
za 08 mei, 2021 22:10
Beste mensen,

Non-fixie snap ik prima en vanuit zijn perspectief en doel is deze fiets te duur, te zwaar en en met minder hoogwaardige componenten uitgerust.
Maar zoals Hoogframe al aangaf ben ik zuinig op mijn fietsen en dit exemplaar (dat ik ongeveer vanaf mijn 13e bezit) was nog zó goed dat ik het zonde vond om hem niet terug in originele staat te brengen.
Voor wie juist dát leuk vindt is dit de perfecte fiets. En bovendien de prijs is altijd onderhandelbaar.

Maar beste Non-fixie ik heb ook nog een niet gerestaureerde versie van deze fiets staan met een iets later frame. Er brak een lug af en het frame is door Batavus onder garantie vervangen. Dit exemplaar is paarlemoer wit en is zelfs voorzien van een dragertje en verlichting.
Als je zin hebt in een projectje, neem dan eens contact met me op, dan stuur ik je wat foto's en details en ik denk dat we het over de prijs eens kunnen worden.
En beste Hoogframe, als de maatregelen het weer toelaten moeten we gauw weer afspreken!
Ha DHG500! Leuk dat je even aanschuift. :D

En dank je voor het aanbod. Dat waardeer ik zeer. :duim: Ik heb alleen helaas iets teveel projecten op dit moment. Deze had ik net een paar weken geleden gekocht ....

Afbeelding

... toen deze langskwam op Marktplaats vorige week, compleet met de halve tuin waar 'ie uit komt. Leuk voor mevrouw non-fixie, dacht ik:

Afbeelding

Met z'n tweeën nemen ze nu zo ongeveer de laatste beschikbare ruimte in huis in. :oops:
non-fixie schreef:
zo 09 mei, 2021 19:12
... toen deze langskwam op Marktplaats vorige week, compleet met de halve tuin waar 'ie uit komt. Leuk voor mevrouw non-fixie, dacht ik:
Afbeelding
Zo laten!

Edit: ik bedoel dus niet dat mevrouw fixie met deze fiets zo op vakantie moet gaan...
non-fixie schreef:
zo 09 mei, 2021 19:12
... toen deze langskwam op Marktplaats vorige week, compleet met de halve tuin waar 'ie uit komt. Leuk voor mevrouw non-fixie, dacht ik:
Voor de beeldvorming. Mocht ik tzt ook non-fixie verschijnselen gaan vertonen. Wat heeft deze fiets nou wat een ander mevrouw non-fixie fiets niet heeft?
Grandonneur schreef:
zo 09 mei, 2021 21:05
non-fixie schreef:
zo 09 mei, 2021 19:12
...met de halve tuin waar 'ie uit komt....
.... Wat heeft deze fiets nou wat een ander mevrouw non-fixie fiets niet heeft?
Die halve tuin dus ;-)

Maar laten we van Non-fixie overstappen naar non-fictie; mijn Batavus kan er heus nog wel bij!
Leon schreef:
zo 09 mei, 2021 19:17
Zo laten!

Edit: ik bedoel dus niet dat mevrouw fixie met deze fiets zo op vakantie moet gaan...
Dat "zo laten" gaat wel aardig lukken, ben ik bang.

Deze fiets is ingeschreven voor een wedstrijdje op een ander forum: $100 en 100 dagen om een fiets te kopen, op te knappen en er 100km op te fietsen.

Ik heb zelf al eerder een paar keer meegedaan, en deze keer leek het me leuk mijn vrouw die 100 km te laten fietsen. Ik ben alleen "vergeten" het haar van tevoren te vertellen. :|

Grandonneur schreef:
zo 09 mei, 2021 21:05
Voor de beeldvorming. Mocht ik tzt ook non-fixie verschijnselen gaan vertonen. Wat heeft deze fiets nou wat een ander mevrouw non-fixie fiets niet heeft?
Roest, vooral. Heel veel roest. :oops:
Wat een leuke fiets =)
Bij zo'n superkorte balhoofdbuis, hier vrijwel met lengte nul, vraag ik me af of je zo'n frame niet in één keer gebroken of gebogen krijgt als je stevig remt met bv bagage achterop die een voorwielwheelie tegengaat.
Wat ik niet begrijp is dat er op zo'n vreemd frame dan wel een SRAM Eagle 12 speed cassette zit. Die heb ik ook op mijn mtb. Die dingen zijn heel goed, maar niet goeiekoop. Rare combi.
Lijkt een Sunrace 12 speed te zijn. En ach, je zal maar een beetje range willen hebben en toch geen voorderailleur...
Waar koop je die opgeschroefde steunen die op het stuur van die fiets zitten?
Welk merk is dat?
Lijken gewoon bar-ends te zijn die niet aan het 'end' van de 'bar' gemonteerd zijn ditmaal ;)
Mij valt weer iets anders op: de verkoper wil een serieus bod, maar stelt als minimum nul euro in.
Jurr schreef:
ma 17 mei, 2021 22:14
Lijken gewoon bar-ends te zijn die niet aan het 'end' van de 'bar' gemonteerd zijn ditmaal ;)
Inderdaad, ik heb bewust niet bar-ends schreven omdat het geen bar-ends zijn.
Ik zoek naar dat soort dingen, stuur-opzetstukken zogezegd.
Heb ze van een meen ik Zwitsers fabrikaat in handen gehad, van kunststof, maar die waren knap duur en te kort voor mij.
En zelfs dat weet ik niet, ik wil gewoon eens uitproberen of het een prettige toevoeging is om op lange ritten eens even rechtop te kunnen zitten.
Op dit moment heb ik een ligstuur gemonteerd dat ik nagenoeg nooit gebruik, maar wel de elleboogsteunen om zoals gezegd even rechtop te kunnen zitten.

Geef me een merk of een bedrijf die ze verkoopt als je het weet.
Poppink schreef:
ma 17 mei, 2021 22:43

Heb ze van een meen ik Zwitsers fabrikaat in handen gehad, van kunststof, maar die waren knap duur en te kort voor mij.
Dat waren waarschijnlijk SQ Lab Inner Bar-ends, die specifiek zijn voor op die plek.

Op die Marrakesh zijn het volgens reguliere bar-ends die nu niet aan het einde van het stuur maar aan de binnenkant zijn gemonteerd.