Additionally, paste this code immediately after the opening tag: How to fototjes plaatsen op het WF forum. - Forum Wereldfietser

How to fototjes plaatsen op het WF forum.

daar er de laatste tijd een aantal post zijn geweest over het plaatsen van fototjes dacht ik, ik maak er eventjes een how to van.

Een deel van deze post komt uit een aantal andere posts, dus zal vast bekent voor komen.

Zelf doe ik het zo:

Over het invoegen van plaatjes in een post,

stap 1 verklein de plaatjes naar een handig formaat (dat het een beetje past op het scherm) doe je met een simpel appje als bv paint (let wel op dat je niet je originele fotokes aan het verkleinen bent)

Stap 2 , je zoekt een site waar je de boel kan hosten, zelf gebruik ik deze meestal http://tinypic.com/ werkt simpel en doel treffend en je hebt gelijk de juiste codes voor het invoeren op het forum.

Afbeelding

stap 3 , in je post plak je het adres van je fototje tussen zgn Image tags (als je tiny pic gebruikt is dat het regeltje met de label IMG Code for Forums & Message Boards) of anders met het knopje Img binnen het forum.

Afbeelding

vervolgens je post sluiten en je ziet (normaal gesproken) de fototjes verschijnen binnen je post.

Uit andere psots blijkt al bv sites als MSN ed niet happig zijn op "deeplinken" en de daar gehoste plaatjes werken dus ook niet.

Andere opties worden aangedragen als bv http://www.imageshack.us/ en Photobucket.com.

Eenmaal geregistreerd, ga je naar de upload-pagina. Daar zie je 't onderstaande upload-venster.

Afbeelding

Behalve uploaden van je harde schijf, kun je ook foto's uploaden van 'n andere url; Gewoon door te klikken op 'Web url' en aldaar de url-regel op de regel van 't upload-venster te plakken.

Afbeelding

Maten voor een plaatje, je kunt denk ik het beste fototjes plaatsen die max 600 pixels breed zijn en in een beetje gangbaar formaat (jpg of bmp.)

Succes

Bas
Omdat ik er jaren over gedaan heb totdat iemand me uitlegde wat een url was:
Een Uniform Resource Locator (afgekort URL) is een adres welke verwijst naar een bestand op het World Wide Web, een webpagina, een bestand of een plaatje op internet.
Apps = application = apllicatie = programma als Paint en Word.
Post = bericht (op het forum)
Psot = tikfout :lol:
Hosten = de foto op diens internetcomputer hebben staan. De bestanden van de plaatjes staan (meestal vrijwel) daadwerkelijk als bestand op de computer van Imageshack e.d.
URL = internetadres. Bv. http://www.wereldf..... etc.
Nb. Bij Imageshack hoef je je niet aan te melden.
Nb. 2 Ik zou graag weten hoe ik met Paint 5.1 een foto verklein.
Groetjes,
Leon
Leon schreef: Nb. 2 Ik zou graag weten hoe ik met Paint 5.1 een foto verklein.
Groetjes,
Leon
Ok, Piant 5.1 als het goe is met Ctrl+W kun je verschalen, doe dit voor zowel de hoogte als de breed met het zelfde percentage.... dus van 100% naar bv 60%.

Met Ctrl+E zie je dan de hoogte en breedte maat van je plaatje.

Succes

Bas

Ik gebruik voor dit soort bewerkingen het handige Irfanview. Het is ook nog eens gratis te gebruiken.

Bij Imageshack kan je de foto automatisch laten verkleinen naar verschillende formaten.
B@se schreef:Ok, Piant 5.1 als het goe is met Ctrl+W kun je verschalen
Ver*** het werkt! Bij mijn versie heet het Uitrekken. Bij Photoshop heet dat weer anders :? :lol:
Leon
B@se schreef:daar er de laatste tijd een aantal post zijn geweest over het plaatsen van fotootjes dacht ik, ik maak er eventjes een how to van.
hulde :!:
Vast voor velen nuttig :D
Leon schreef:Omdat ik er jaren over gedaan heb totdat iemand me uitlegde wat een url was:
ook handig Leon :), een aanvulling:
tag: een tag is een kernwoord waarmee een programma een actie geassocieerd aan het kernwoord uitvoert. (bv met "[img]" weet het wereldfietser forum dat wat erna komt als een plaatje weergegeven moet worden).
code: taal van computer, zie ook tag
link: verwijzing naar een bepaalde plek op het internet, zie URL
uploaden: een bestand (foto, document) verzenden naar een plek op het internet, bij bv een website als http://tinypic.com/

Als de Admins even tijd hebben om dit in te stellen, dan kun je voortaan bij elke reply de mogelijkheid om direct plaatjes van max 1 MB toe te voegen krijgen. Deze worden extern gehost, dus zorgen niet voor veel extra serverload.
Ik heb dit voor enkele andere fora geregeld, ik zal direct hierna dan de how-to posten (aangezien je ook foto's moet verkleinen tot max 1 MB).
Ziet er zo uit (kleuren uiteraard aanpasbaar):
Afbeelding

Het php-gedeelte staat onder de tweede breeklijn.
Het bestand dat nodig is kan je hier downloaden.
Excuses als ik de Admins hiermee met iets opzadel wat ze helemaal niet willen, maar dit lijkt mij een ideale oplossing. Works like a charm so to say.
Het is natuurlijk ook niet mijn bedoeling om B@se voor de kop te stoten, maar dit is nog net een stuk gemakkelijker.
-----------------------
Instructions:

* Copy the code from the Code Selection box to website or message board.
* Assign a hexadecimal color value to txtcolor (can usually be left as 111111).
* OPTIONAL: Assign "forum" for the "type" variable only if you are embedding the iframe inside of a message board.
Otherwise, leave it blank. This option removes the code for pasting images into websites.
* OPTIONAL: Change the "size" variable from 1 to 99 to adjust the size of the upload field.

Installation instructions for placing ImageShack Syndication inside the reply section of message boards:

* phpBB (staat onder de "breeklijn")
* vBulletin
* Invision Power Board 2.0.x
* Simple Machines

Examples of Use:

* Embed into front page to allow users the ability to upload images.
* Embed into the reply and post-new-topic page of message boards for convenient image posting.
* Create your own Image Hosting website! Place ads around the upload form, market the website, and profit!

Terms and Conditions:

* The iframe attributes may be modified to suit the purposes of formatting.
* The iframe attributes may not be modified to hide or otherwise block any elements in the iframe.
* Website visitors must to adhere to the ImageShack Terms of Service.

Code Selection Box:
[code]<iframe src="http://imageshack.us/iframe.php?txtcolo ... nk&size=30" scrolling="no" allowtransparency="true" frameborder="0" width="280" height="70">Update your browser for ImageShack.us!</iframe>[/code]

------------------------------
These instructions will help you to install 'ImageShack on your Site' into the reply and post-new-thread sections of your phpBB message board, thus giving your visitors the ability to upload images directly. After upload, they may paste the images directly into their post box.

Skip these instructions if you use the subSilver template and you have not installed any forum mods in the past. Simply right-click and save posting_body.tpl and upload it into your templates/SubSilver directory. (Bestand staat bovenaan in deze post) Make sure to set your posting_body.tpl permissions to 777 during copy, and set it back to whatever it was after copy. Make sure to make a backup of your file before making any modifications.

The files that you will be working with are located in the following directory:

/home/USER_NAME/www/YOUR_FORUM_DIRECTORY/templates/SubSilver

If you are using different template (not subSilver), please go to the directory associated with THAT different template.

1. Open posting_body.tpl . You can do this by using ftp to download the file posting_body.tpl , and then uploading it back once you are finished editing it.
2. search for the following instance:
[code]<td class="row1" valign="top"><span class="explaintitle">{L_OPTIONS}:</span><br />
<span class="gensmall">{HTML_STATUS}<br />
{BBCODE_STATUS}<br />
{SMILIES_STATUS}</span>
<td class="row2">[/code]

3. Copy the iframe code from the Code Selection Box. (de bovenste "Code:")
4. Paste the code DIRECTLY AFTER the code that you searched for.
5. Save your changes. Login to your message board. Either click "Post New Thread" or reply to an existing thread in order to test out your new Image Hosting Service!

De How-to bij bovenstaand verhaal, als dit feestje doorgaat misschien dit verhaal naar de eerste post kopiëren?
------------------------------
De foto mag maximaal 1 MB groot zijn! Als het niet lukt met uploaden is de meest waarschijnlijke oorzaak dat hij te groot is.

Als je foto te groot is kan je hem oa op deze twee manieren verkleinen.

Manier 1:

1) Rechtsklikken erop
2) Kies "Open with"/"Openen met" -> "Paint"
3) Kies "File"/"Bestand" -> "Save as..."/"Opslaan als..." en dan in het tweede vak "JPEG" selecteren
4) Noem het bestand "Wereldfietser.jpg" en sla hem op op je "Desktop"/"Bureaublad"
5) Nu moet je vlak onder het tekstvak waarin je typt als je iets post kiezen voor "Bladeren..."
6) Selecteer "Wereldfietser.jpg" op je "Desktop"/"Bureaublad" en klik "Open(en)"
7) Klik nu op "host it!" wat ook vlak onder het tekstvak staat.
8) Je browser opent een nieuw venster, kopiëer hiervan het tweede tekstblok (de regel voor "Thumbnail for forums (1)") naar het tekstvak op het TQ-forum op de plek waar je de foto wilt hebben.
9) Wis het bestand van je bureaublad.

Afbeelding[/url]

Manier 2:

Als je denkt dit heel vaak te gaan doen of dit heel lastig vindt of het verkleinen ook voor andere dingen nodig denkt te gaan hebben (Windows-only-tool):

http://www.hsmarnix.nl/th/imageresizer.htm

Deze tool voeg de functie "Resize Pictures" toe als je rechtsklikt op een foto. Op die website staat ook een korte beschrijving van hoe het werkt; de verkleinde foto komt in dezelfde map als het origineel terecht. Standaard overschrijft hij het origineel niet, die blijft dus behouden. Probeer voor foto's altijd "Large" te kiezen; voor plaatjes zal "Small" vaak wel volstaan. Onder "Advanced >>" kan je ook zelf een resolutie instellen.
Hierna volg je stap 5 en verder hierboven. De bestandsnaam en de plek waar de foto zich bevindt moet je dan natuurlijk zelf invullen.

Afbeelding Afbeelding

Jordann, kan die methode ook, aanvullend, afbeeldingen verkleinen tot x bij x pixels? Als dat een mogelijkheid is, dan vind ik het nog wel een aardig middel. Voor de rest voel ik niet zoveel voor het 'semi'-hosten van afbeeldingen. Maar ik ben niet de enige die daarover gaat.

Als mensen zich aan bovenstaande "How-to" houden worden het clickable thumbnails:

Afbeelding

Dus het zorgt eerder voor minder serverload.

Uiteraard kan je de plaatjes ook normaal posten, maar die optie had ik niet genoemd omdat sommige fora dan de breedte oprekken wanneer het plaatje te groot is, waardoor je moet side-scrollen om de tekst te kunnen lezen, en dat is heel annoying. Als je gewoon thumbnails post laad de pagina ook sneller voor mensen met een langzame verbinding en wanneer mensen het interessant vinden kunnen ze zelf beslissen of ze hem aanklikken.

Misschien niet de juiste plaats maar ik zou graag willen weten hoe je een link (naar bijvoorbeeld het vorige stukje http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 6595#46595 "onder" het woordje link zet. Dat "link" ook echt doorlinkt....:-)

Of staat dat al ergens anders uitgelegd?

Gr Hans

Ik maak hem eerst even kleiner: irfanview idd een makkelijk programma.

Afbeelding

Overigens, op mijn oude Koga aan de rand van L'vov (Oekraïne) gefotografeerd door een motorrijder uit Groningen. Foto uploaden i.d.d. leuk.

Dank Leon, even proberen met de link die ik net noemde.
met dank

aandegracht schreef:... "onder" het woordje link zet. Dat "link" ook echt doorlinkt....:-)
Zet dit op een geeltje:
[url=http://....]xxx[/url]
Leon
...heb uiteraard(!) eerst op dit forum middels de 'zoekfunctie' gekeken hoe ik een foto vanuit DropBox op dit forum kan plaatsen. Enkele handelingen heb ik reeds uitgeprobeerd. Geen van allen lukt mij.

Het gaat om het volgende voorbeeld:
Here's a link to "2012-09-16 17.28.44.jpg" in my Dropbox:  heb code weggehaald

[img=heb code weggehaaldvoorbeeldfoto[/img] = code vanuit DropBox
[img=heb code weggehaald[/img] = code vanuit iE

Denk dat het de 'code' vanuit DropBox niet 'leesbaar' is. Misschien de grote van de foto..?

Hoop dat iemand me kan/wil helpen met dé oplossing...

-------------
Heb de codes weggehaald, daar ze in mijn eigen map staan. Heb reeds begrepen dat ik een 'sharemap' moet aanmaken. Eerst maar eens DropBox -mét leesbril- lezen...
Hoi,

Wanneer je naar het draadje najaarsweekend gaat, dan zie je dat ik daar links naar dropbox heb geplaatst. Die heb ik getest en die werken.

Dit heb ik echter nog nooit met foto's geprobeerd. Wel heb ik Picassa gebruikt om foto's hier te posten , maar schijnbaar werkt dat ook niet altijd. Dit forum doet een test om de grote van de foto te bepalen ( vraagt de attributen op ). Kan zijn dat Picassa daar geen info over wenst te verstrekken met als gevolg een foutmelding.
  • Maar welke foutmelding krijg jij precies?
    Heb je de foto wel in de share map geplaatst, zodat deze openbaar is?
    Heb je de link vd foto opgevraagd bij dropbox en deze geplakt?
Groet,
Ruud
ruudvp schreef:Hoi,

Wanneer je naar het draadje najaarsweekend gaat, dan zie je dat ik daar links naar dropbox heb geplaatst. Die heb ik getest en die werken.

Dit heb ik echter nog nooit met foto's geprobeerd. Wel heb ik Picassa gebruikt om foto's hier te posten , maar schijnbaar werkt dat ook niet altijd. Dit forum doet een test om de grote van de foto te bepalen ( vraagt de attributen op ). Kan zijn dat Picassa daar geen info over wenst te verstrekken met als gevolg een foutmelding.
  • Maar welke foutmelding krijg jij precies?
    Heb je de foto wel in de share map geplaatst, zodat deze openbaar is?
    Heb je de link vd foto opgevraagd bij dropbox en deze geplakt?
Groet,
Ruud
Zoals ik in mijn eerste bericht -reeds aangepast- aangeef, zal ik eerst alles goed doorlezen.
...dank voor je terugkopeling Ruud.
@PierreS. Als het gelukt is koppel je dat hier dan terug, want zoals geschreven, ik heb het met foto's nog nooit geprobeerd.
Met terugkoppelen bedoel ik ook beschrijven hoe het moet.

Succes
Ruud
Als je je foto gaat verkleinen , kun je deze het beste verscherpen ,anders krijg je van die onduidelijke foto's.
Jac.