Additionally, paste this code immediately after the opening tag: satalliet telefoon - Forum Wereldfietser

satalliet telefoon

Heeft iemand ervaring met een satalliet telefoon? Zo ja, welk advies kun je me geven? Waar moet je op letten etc.

Als je nog één hebt liggen die je niet meer gebruikt, heb ik hiervoor wel belangstelling.
Welkom op dit forum!

Er is bij mijn weten enkele jaren geleden wel eens een vraag over satelliettelefoons gesteld op dit forum. Dat draadje kan je met de juiste zoektermen vinden.

Zie ook andere fora, zoals hier: https://zeilersforum.nl/index.php/forum ... g-gevraagd.
Geen ervaring met satelliettelefoon, maar ik heb een Spot Gen3 gebruikt in gebieden zonder mobiel bereik:

https://www.findmespot.com/en-ca/produc ... /spot-gen3
Waar wil je naar toe? Er is steeds meer bereik via GSM
Is erg kostbaar.
Wordt vooral gebruikt voor expedities in afgelegen gebieden en door journalisten in onveilige streken.
Je bestemming speelt mee in de keuze van je satelietnetwerkprovider. De satelieten van sommige netwerken hebben een mindere dekking voor bepaalde delen van de aarde o.a. voor de polaire streken.
Prijzen tussen providers kunnen ook aanzienlijk verschillen.

Zoals eerder al gezegd GMS bereik is tegenwoordig verbluffend in de meest afgelegen streken. Tegenwoordig kan je midden in de Afrikaanse rimboe locals tegenkomen met GSMs die niet onder moeten doen voor de modellen waar menig Europeaan mee rondloopt.

Huren van een sateliettelefoon was jaren geleden al mogelijk want aankopen voor één enkele reis/expeditie is aardig kostelijk. Destijds zelf een Iridium toestel gebruikt maar tegenwoordig zijn er blijkbaar verschillende alternatieven.
Dank voor jullie reacties.
Tot nu toe hebben wij hem ook nooit nodig gehad maar we waren laatst een paar dagen in (voormalig oost) Duitsland en hadden daar behoorlijk slecht bereik. Vandaar mijn vraag.
NancyK schreef:
ma 09 mei, 2022 21:31
satalliet telefoon
[...]

NancyK schreef:
do 12 mei, 2022 22:38
(voormalig oost) Duitsland en hadden daar behoorlijk slecht bereik.
En accepteren dat het bereik er een tijdje niet is en bij nood aanbellen bij het dichtstbijzijnde huis?
Het platteland van Duitsland staat inderdaad bekend om het soms slechte mobiele bereik. Vorige week hadden we dat ook regelmatig in het Moezelgebied, met name in de wat diepere dalen. Dat was even mobiel detoxen, maar we hebben het overleefd.

Heb je een beroep of een andere reden waardoor je op reis goed bereikbaar moet zijn?
nee eigenlijk alleen voor noodgevallen. Onze dochter heeft in Saudi Arabië gewoond, waar je vaak uren rijden van de bewoonde wereld zit en drukte ons op het hart vooral niet zonder satelliettelefoon te gaan.
Lijkt mij erg overdreven.

Het is Oost-Duitsland, geen Sudan of Burundi ofzo.
Volgens mij is de vraag waar het naar toe gaat nog niet beantwoord.
Verrek, dat is waar ja.

Waar gaat de trip heen?
Ja klopt, we gaan op wereldreis en weten nog niet precies waar heen. Denken nu aan zuidelijk Afrika.

Dank voor alle reacties. Ik sluit het hiermee af.