Additionally, paste this code immediately after the opening tag: PC herkent Garmin Edge niet - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

PC herkent Garmin Edge niet

daulagari schreef:
vr 06 mei, 2022 07:40
fietsreiziger schreef:
do 05 mei, 2022 22:39
Ja, heeft het altijd gewoon gedaan op deze PC
Ik heb een Garmin Express account
Een account is één maar heb je het ook geïnstalleerd staan? Zo ja, ziet die de GPS als je bijv. de software wilt updaten?
Ja, heb hem geïnstalleerd. Als ik klik op ' toestel toevoegen' en ga zoeken, vindt ie hem niet.
Ik heb geen ANT-stick en geen SD-kaartje, alleen het Garmin Edge toestel.
Frank schreef:
vr 06 mei, 2022 11:07
spoorzoeker schreef:
vr 06 mei, 2022 10:20
Als je USBapparaat wel zichtbaar is in DiskManagement, maar niet in Verkenner:


How to repair corrupt USBstick


How to rebuild the MBR of your USBstick
Ik heb geen Windows en een Edge. Maar als ik beide links bekijk, dan staan er dingen in die fataal voor je GPS kunnen zijn, zoals het aanpassen van de MBR en het formatteren van de disk. In beide gevallen maak je volgens mijn wijzigingen aan de GPS die ervoor kunnen zorgen dat je GPS niet meer kan opstarten. Het enige dat ik zou durven is Windows de schijf laten checken, maar meer niet aangezien dat de GPS kan ontregelen zodat ie niet meer werkt.
In DiscManagment zie ik de Edge ook niet.
Maar als ik m'n telefoon aansluit, zie ik die ook niet in Disk-Management, wel in de Verkenner.
Je schreef eerder dat je Edge het tot voor kort nog wel deed op die PC.
Heeft Windows in de tussentijd een update uitgevoerd?
Als gevolg waarvan allerlei randapparatuur het op eens niet meer doet.

https://www.diskpart.com/articles/flash ... %20Windows.
spoorzoeker schreef:
vr 06 mei, 2022 10:20
Als je USBapparaat wel zichtbaar is in DiskManagement, maar niet in Verkenner:


How to repair corrupt USBstick


How to rebuild the MBR of your USBstick
Dit moet je echt nooit nooit NOOIT doen op een GPS toestel. Een GPS toestel is geen USB stick.
Ja dit is eerder gezegd. Maar ik zeg het voor de zekerheid nu nog een keer.
spoorzoeker schreef:
vr 06 mei, 2022 15:43
Je schreef eerder dat je Edge het tot voor kort nog wel deed op die PC.
Heeft Windows in de tussentijd een update uitgevoerd?
Als gevolg waarvan allerlei randapparatuur het op eens niet meer doet.
...
Ik zou in dit stadium inderdaad eens een andere PC proberen.
Dat mag dan gezegd zijn.
Maar
Je moet een GPSmapCsxxxx instellen als MassStorage , wil je hem kunnen zien in Verkenner
Een Edge is per definitie MassStorage
Zoals een USBstick per deginitie MassStorage is.
ga nu eerst zaken uitsluiten die het niet zijn.
1. probeer een andere kabel, het hoeft echt niet de originele kabel te zijn. gewoon een micro usb aansluiting van bv een ebook doet het ook. voor laden worden maar twee draadjes gebruikt, voor data overdracht de andere twee, er zijn kabels die dus alleeen geschikt zijn om te laden!!,
2. probeer een andere computer.
3. controleer de connector van de edge met een vergrootglas, kan zijn dat de middelste pinnen kapot zijn.

edit: microsoft document: https://docs.microsoft.com/en-us/troubl ... ot-working
JandeFietser schreef:
vr 06 mei, 2022 18:32
ga nu eerst zaken uitsluiten die het niet zijn.
1. probeer een andere kabel, het hoeft echt niet de originele kabel te zijn. gewoon een micro usb aansluiting van bv een ebook doet het ook. voor laden worden maar twee draadjes gebruikt, voor data overdracht de andere twee, er zijn kabels die dus alleeen geschikt zijn om te laden!!,
2. probeer een andere computer.
3. controleer de connector van de edge met een vergrootglas, kan zijn dat de middelste pinnen kapot zijn.

edit: microsoft document: https://docs.microsoft.com/en-us/troubl ... ot-working
1. had ik al geprobeerd, daar lijkt het niet aan te liggen
2. op de macbook komt de Edge ook niet tevoorschijn. Morgen komt er iemand langs die een laptop met Windows meeneemt om het daar ook nog eens te proberen.
3. moeilijk te zien, op het eerste oog zie ik er niks afwijkends aan, maar de aansluiting zit diep weg, dus lastig te zien, ook met een loep, maar ik zie geen verschil tussen de buitenste 2 en de binnenste 2
fietsreiziger schreef:
za 07 mei, 2022 12:24
2. op de macbook komt de Edge ook niet tevoorschijn. Morgen komt er iemand langs die een laptop met Windows meeneemt om het daar ook nog eens te proberen.
Dus dit hele draadje ging het al over een MacBook als je pc/computer schreef?
Nee, ik lees eerder van de OP windows-termen als "F-drive" en "Verkenner"
Flix schreef:
za 07 mei, 2022 14:00
fietsreiziger schreef:
za 07 mei, 2022 12:24
2. op de macbook komt de Edge ook niet tevoorschijn. Morgen komt er iemand langs die een laptop met Windows meeneemt om het daar ook nog eens te proberen.
Dus dit hele draadje ging het al over een MacBook als je pc/computer schreef?
nee, uiteraard niet, daarom ook het woordje 'ook'. :wink:
Voor wat het waard is, ik moet mijn Garmin soms expliciet in de USB Mass Storage mode zetten, ik meen via Settings / Interface oid.
Heb je onlangs nog een Garmin firmware update uitgevoerd of juist heel lang niet uitgevoerd?
bast1aan schreef:
za 07 mei, 2022 17:00
Voor wat het waard is, ik moet mijn Garmin soms expliciet in de USB Mass Storage mode zetten, ik meen via Settings / Interface oid.
Heb je onlangs nog een Garmin firmware update uitgevoerd of juist heel lang niet uitgevoerd?
Hij krijgt zo nu en dan automatisch een update, gewoon via de thuis-wifi.
Verder doe ik er zelf niks aan. De firmware update zegt me eerlijk gezegd niet zoveel.
Maar om hem in Mass Storage te zetten, moet die dan niet eerst herkend zijn in de Verkenner of Garmin Express? Of kan dit op het apparaatje zelf?
Maar om hem in Mass Storage te zetten,
Volgens een Garmin forum:
• Zet de GPS uit
• Druk de Lap knop in en hou die ingedrukt terwijl je de USB-kabel aansluit
• Wacht totdat het USB-symbool verschijnt op het scherm van het toestel, dit kan > 10 seconden duren.
• Nu mag je de knop loslaten.
Frank schreef:
za 07 mei, 2022 17:59
Maar om hem in Mass Storage te zetten,
Volgens een Garmin forum:
• Zet de GPS uit
• Druk de Lap knop in en hou die ingedrukt terwijl je de USB-kabel aansluit
• Wacht totdat het USB-symbool verschijnt op het scherm van het toestel, dit kan > 10 seconden duren.
• Nu mag je de knop loslaten.
Ja, maar dat is dus het probleem: dat USB-symbool verschijnt niet.
fietsreiziger schreef:
za 07 mei, 2022 17:20
Hij krijgt zo nu en dan automatisch een update, gewoon via de thuis-wifi.
Verder doe ik er zelf niks aan. De firmware update zegt me eerlijk gezegd niet zoveel.
Updates aan de Garmin kunnen in theorie nieuwe problemen veroorzaken. Ik blokkeer ze iig altijd vlak voor een reis.
Maar om hem in Mass Storage te zetten, moet die dan niet eerst herkend zijn in de Verkenner of Garmin Express? Of kan dit op het apparaatje zelf?
Nee, het apparaat moet eerst in UMS mode en daarna ziet de verkenner het pas.

Ik neem aan dat je Garmin forum met dit probleem ook al afgegaan bent.
https://www.google.com/search?q=garmin+ ... er+working

Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt om het apparaat ook echt helemaal uit te zetten, dus aan/uit knop lang ingedrukt houden, Power Off?
ik heb ook een microsoft artikel gepost, heb je al de nieuwste Garmin Connect software geinstalleerd op je windows pc?
JandeFietser schreef:
za 07 mei, 2022 21:38
ik heb ook een microsoft artikel gepost, heb je al de nieuwste Garmin Connect software geinstalleerd op je windows pc?
ja, dat had ik van de week gedaan.
bast1aan schreef:
za 07 mei, 2022 21:02
fietsreiziger schreef:
za 07 mei, 2022 17:20
Hij krijgt zo nu en dan automatisch een update, gewoon via de thuis-wifi.
Verder doe ik er zelf niks aan. De firmware update zegt me eerlijk gezegd niet zoveel.
Updates aan de Garmin kunnen in theorie nieuwe problemen veroorzaken. Ik blokkeer ze iig altijd vlak voor een reis.
Maar om hem in Mass Storage te zetten, moet die dan niet eerst herkend zijn in de Verkenner of Garmin Express? Of kan dit op het apparaatje zelf?
Nee, het apparaat moet eerst in UMS mode en daarna ziet de verkenner het pas.

Ik neem aan dat je Garmin forum met dit probleem ook al afgegaan bent.
https://www.google.com/search?q=garmin+ ... er+working

Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt om het apparaat ook echt helemaal uit te zetten, dus aan/uit knop lang ingedrukt houden, Power Off?
Op dat Garmin forum had ik nog niet gekeken, wel op de Garmin-website, maar daar kwam ik niet verder mee.
Naar aanleiding van dat bericht in het forum over die 'veel dikkere kabel' ben ik nog eens de ladekastjes afgegaan om te kijken wat ik in huis had. Waar de eerder geprobeerde kabeltjes allen niks uithaalden heb ik er een gevonden (niet dikker ofzo, maar goed) die wel tot resultaat leidt! Hij is nu zichtbaar en is nu aan het updaten via Garmin Express! Eindelijk gelukt dus zo lijkt het. :D
Iedereen bedankt voor alle hulp/links/suggesties etc.
Gelukkig, goed te horen. 👍