Additionally, paste this code immediately after the opening tag: PC herkent Garmin Edge niet - Forum Wereldfietser

PC herkent Garmin Edge niet

De PC herkent mijn Garmin Edge 820 niet meer als ik hem aansluit met een USB kabel.
Het apparaatje werkt verder gewoon goed en laadt ook gewoon goed op, ook via diezelfde USB-kabel.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Iemand een idee hoe het op te lossen is?

De stappen 1 t/m 5 van dit stappenplan heb ik al uitgevoerd, maar daar houdt het dan op.
https://support.garmin.com/nl-BE/?faq=P ... tN38aI6m29
Andere kabel proberen.
Andere usb-ingang van computer proberen.
Andere computer proberen.
Aansluiting met loep bekijken of er een contact stuk is.
Wat bedoel precies ?
Wil je zeggen dat je Edge niet zichtbaar is in Windwos Verkenner?
Of wil je zeggen dat de Edge niet meer reageert op de stroomvoorziening uit de USB poort.

Als hij niet zichtbaar is in Verkenner, is je Edge een keer op hidden gezet door de computer.
Er is een programmaatje waarmee je de bestanden op de Edge weer unhidden kan maken.
Leon schreef:
do 05 mei, 2022 21:14
Andere kabel proberen.
Andere usb-ingang van computer proberen.
Andere computer proberen.
Aansluiting met loep bekijken of er een contact stuk is.
allen gedaan, bahalve de loep (dat zal ik nog even doen), al laadt die dus wel op via diezelfde aansluiting. zegt dat niks?
andere apparatuur wordt wel hekend op dezelfde pc / usb-poort
liefhebber schreef:
do 05 mei, 2022 21:15
Wat bedoel precies ?
Wil je zeggen dat je Edge niet zichtbaar is in Windwos Verkenner?
klopt, zou zichtbaar moeten worden in 'deze computer' onder de F-drive of zo.
Je hebt wel het originele kabeltje van de garmin gebruikt?
Dit is een vervolg op mijn eerdere bericht.
Het programmaatje heet Bootice.
https://bootice.en.lo4d.com/windows

Portable installatie.
In het eerste tabblad selecteer je de Edge.
In het vierde tabblad klik je op unhide.

Ik kan me voorstellen dat je denkt dat je je hele Edge schoonmaakt.
Maar dat gebeurt niet.
Ik heb het programma meer dan eens gebruikt.
Ik verkeer in de veronderstelling dat ik mijn USB devices zorgvulgig ontkoppel.
Toch blijkbaar niet altijd.
liefhebber schreef:
do 05 mei, 2022 21:27
Dit is een vervolg op mijn eerdere bericht.
Het programmaatje heet Bootice.
https://bootice.en.lo4d.com/windows

Portable installatie.
In het eerste tabblad selecteer je de Edge.
In het vierde tabblad klik je op unhide.

Ik kan me voorstellen dat je denkt dat je je hele Edge schoonmaakt.
Maar dat gebeurt niet.
Ik heb het programma meer dan eens gebruikt.
Ik verkeer in de veronderstelling dat ik mijn USB devices zorgvulgig ontkoppel.
Toch blijkbaar niet altijd.
Ik zie de volgende tabbladen:
Physical Disk / Disk Imige / BCD / Utilities / UEFI / Commend line / About
daaronde destination disk met een trekpijl: HD0 of HD1
en daaronder 5 buttons: refresh / process MBR / Proces PBR / Parts Manage / Sector Edit
Ik kan op dit moment niet bij mijn PC..
Ik gebruik de 32 bitsversie.
En die is blijkbaar anders opgezet dan de screenshots op de produktpagina
Heeft het ooit wel eens gewerkt op de computer met deze GPS?

Zo niet (en bij een grote upgrade) dan zou het kunnen zijn dat je de Garmin USB drivers moet installeren. Heb je Garmin Express op de computer?

Als laatste zou je eens kunnen proberen de Edge in Mass Storage Mode te forceren.
daulagari schreef:
do 05 mei, 2022 22:16
Heeft het ooit wel eens gewerkt op de computer met deze GPS?

Zo niet (en bij een grote upgrade) dan zou het kunnen zijn dat je de Garmin USB drivers moet installeren. Heb je Garmin Express op de computer?

Als laatste zou je eens kunnen proberen de Edge in Mass Storage Mode te forceren.
Ja, heeft het altijd gewoon gedaan op deze PC
Ik heb een Garmin Express account
Die reset wel geprobeerd, maar dan houdt het ook op bij stap 3 want dan kan ik blijven wachten, maar er gebeurt niks.
Hou oud is deze Garmin. Ik heb met een Canon printer van 10 jaar oud de ervaring dat om de een of andere reden een bedrijf van al die bedrijven die er geen zin meer in hebben om oudere apparaten te laten werken of ondersteunen.
Wat mag je daar van vinden.
Wat ook bij mij is gebeurd. Ik gebruikte altijd de tekstverwerkers van Windows 10 die beschikbaar staan onder Accessoires en dan met name Wordpad. Die bestanden kon je opslaan onder een aantal formaten onder ander het docx formaat. Ineens kan je die niet meer lezen. Gelukkig gebruikte ik ook het RTF formaat en deze zijn tot nu toe nog leesbaar.
Ze gaan gewoon hun eigengang helaas pindakaas.
toestel is uit 2019
ik gebruik altijd de originele kabel
in garmin express wordt die ook niet gevonden (op zich logisch, want die zoekt ook de usb-poort)
Oke geen oplossing voor je garmin probleem

Maar heb je er ook een los sd kaartje in zitten???
Anders alles naar dat kaartje laten zetten.
En deze via een kaartreader op je pc uitlezen
fietsreiziger schreef:
do 05 mei, 2022 22:39
Ja, heeft het altijd gewoon gedaan op deze PC
Ik heb een Garmin Express account
Een account is één maar heb je het ook geïnstalleerd staan? Zo ja, ziet die de GPS als je bijv. de software wilt updaten?
Ik had twee jaar geleden een gelijkaardig probleem met mijn Garmin gpsmap. Heb toen ook fantastische hulp gehad via dit forum. Kijk eens in dit draadje, aan het eind kreeg ik een tip die de oplossing gaf.
Als je USBapparaat wel zichtbaar is in DiskManagement, maar niet in Verkenner:


How to repair corrupt USBstick


How to rebuild the MBR of your USBstick
daulagari schreef:
vr 06 mei, 2022 07:40
fietsreiziger schreef:
do 05 mei, 2022 22:39
Ja, heeft het altijd gewoon gedaan op deze PC
Ik heb een Garmin Express account
Een account is één maar heb je het ook geïnstalleerd staan? Zo ja, ziet die de GPS als je bijv. de software wilt updaten?
Ik heb net mijn Etrex 30x aangesloten op de andere PC hier en het blijkt dat je helemaal niks geïnstalleerd hoeft te hebben behalve Windows met de Verkenner. Beide schijven komen gewoon vanzelf op in Verkenner.
Werkt het met deze Edge anders?
spoorzoeker schreef:
vr 06 mei, 2022 10:20
Als je USBapparaat wel zichtbaar is in DiskManagement, maar niet in Verkenner:


How to repair corrupt USBstick


How to rebuild the MBR of your USBstick
Ik heb geen Windows en een Edge. Maar als ik beide links bekijk, dan staan er dingen in die fataal voor je GPS kunnen zijn, zoals het aanpassen van de MBR en het formatteren van de disk. In beide gevallen maak je volgens mijn wijzigingen aan de GPS die ervoor kunnen zorgen dat je GPS niet meer kan opstarten. Het enige dat ik zou durven is Windows de schijf laten checken, maar meer niet aangezien dat de GPS kan ontregelen zodat ie niet meer werkt.
nicolevelo schreef:
vr 06 mei, 2022 10:11
Ik had twee jaar geleden een gelijkaardig probleem met mijn Garmin gpsmap. Heb toen ook fantastische hulp gehad via dit forum. Kijk eens in dit draadje, aan het eind kreeg ik een tip die de oplossing gaf.
Dat wat bij jou toen werkte is de reset van de Garmin, die staat ook op de Garmin website.
Maar bij het ingedrukt houden van die juiste toets, vervolgens aansluiten op de USB-poort gebeurt er niks anders dan dat de Garmin aangaat en gaat opladen. Hij is en blijft onzichtbaar in Verkenner.