Additionally, paste this code immediately after the opening tag: PC herkent Garmin Edge niet - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

PC herkent Garmin Edge niet

Aanvullend op 'kabeltje gevonden dat wel werkt' kan je die het best voortaan erbij houden.
Apparaten gebruiken vaak hun eigen laadkabel en voltage adapter.

Mogelijk was er een kabelbreuk in die andere kabel? Werkte die andere kabel wel op andere apparatuur?
Soms helpt het om met weerstandmeter een kabel door te meten.
Het is mij al eerder opgevallen dat soms ineens al je kabels die je gebruikt gaar blijken. Af en toe even een paar nieuwe bestellen. Zeker bij micro-USB, USB-C lijkt gelukkig wat degelijker..
Het viel me op dat in de gebruiksaanwijzing van juist deze Edge extra aandacht werd gevraagd voor het drogen van de USBaansluiting, na een regenbui.
Ik weet niet hoe je dat zou moeten doen.
Maar het kan nooit kwaad om je stekerverbindingen op zijn tijd te verwennen met een zuinige hoeveelheid ContactSpray .
joukon schreef:
zo 08 mei, 2022 08:21
Aanvullend op 'kabeltje gevonden dat wel werkt' kan je die het best voortaan erbij houden.
Apparaten gebruiken vaak hun eigen laadkabel en voltage adapter.

Mogelijk was er een kabelbreuk in die andere kabel? Werkte die andere kabel wel op andere apparatuur?
Ja, voor laden in elk geval wel (dat deed hij ook gewoon bij de Garmin).
Maar idd, ik hou deze er zeker bij.
spoorzoeker schreef:
zo 08 mei, 2022 20:59
Het viel me op dat in de gebruiksaanwijzing van juist deze Edge extra aandacht werd gevraagd voor het drogen van de USBaansluiting, na een regenbui.
Ik weet niet hoe je dat zou moeten doen.
Maar het kan nooit kwaad om je stekerverbindingen op zijn tijd te verwennen met een zuinige hoeveelheid ContactSpray .
Het kan natuurlijk dat het contactpunt wat nattig wordt tijdens regen (ook al zit het aan de onderkant).
Kwestie van binnen weer laten drogen mocht dat voorkomen,
Het rubberen afdichtklepje is overigens waardeloos, was er na een week al vanaf en kan dan ook niet meer bevestigd worden. Daar zou Garmin een betere oplossing voor moeten verzinnen (wellicht staat het daarom zo nadrukkelijk in de gebruiksaanwijzing :wink: )
Dat is/was nu bij dit probleem overigens geen factoor hoor.
fietsreiziger schreef:
zo 08 mei, 2022 21:39
Het kan natuurlijk dat het contactpunt wat nattig wordt tijdens regen (ook al zit het aan de onderkant).
Kwestie van binnen weer laten drogen mocht dat voorkomen,
Het rubberen afdichtklepje is overigens waardeloos, was er na een week al vanaf en kan dan ook niet meer bevestigd worden.
Daar gebruik ik altijd contactspray voor. Ook handig bij twijfelende stekkers/contacten fietsverlichting enz.