Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietskar voor boodschappen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

fietskar voor boodschappen

Je hebt al een sterke stabiele kar die goed bevalt. Kijk eens of er een kunststof opbergborx bestaat in de juiste maten en bout die op het frame van de kar vast.


https://www.keter.com/bnl_nl/berging-tu ... boxen.html


Een box op maat (laten) maken kan natuurlijk ook.
Geen antwoord op de vragen, maar ook ik laat al jaren de auto staan als het om boodschappen gaat; ik fiets tweemaal per week naar de supermarkt en op die manier heb ik genoeg ruimte met twee naar boven openstaande Ortlieb tassen. (Huishouden met drie personen)
Een kar is nog ruimer maar tevens een sta-in-de-weg.
Nog een puntje voor een kar is dat afhankelijk van je omgeving en route de mate van vering interessant tot essentieel is. Je wilt immers dat groente en fruit heel thuiskomen zonder om de haverklap stapvoets te moeten gaan.
Leon schreef:
do 10 mar, 2022 10:20
Nog een puntje voor een kar is dat afhankelijk van je omgeving en route de mate van vering interessant tot essentieel is. Je wilt immers dat groente en fruit heel thuiskomen zonder om de haverklap stapvoets te moeten gaan.
Of die hopeloze bekertjes slagroom of crème fraîche met een aluminium deksel. Die heb ik een aantal keer lek gehad.
Zelf doe ik al onze grote boodschappen op de fiets, voor kleine boodschappen is er een vergeetwinkel op loopafstand. Ik heb nooit een auto gehad, wel ben ik op mijn 18e lid geworden van de toen net opgerichte Fietsersbond, waar ik steun vond voor mijn inzicht dat je als fietser prima kunt leven zonder rijbewijs. Een fietskar heb ik nooit gehad, wel diverse fietsen, waaronder een robuuste stadsfiets waarmee ik slechts 2 à 3x per maand enkele kilometers afleg om soms wel 40 kilo aan boodschappen te halen. Alles past in de fietstassen (formaat krantentassen) en een grote krat boven het voorwiel. Vroeger lag zo'n krat op een voordrager, die meedraaide met het voorwiel. Tegenwoordig heb ik een fiets waar de krat vastzit aan het frame, wat veel fijner fietst omdat de krat nu niet meer meedraait bij het sturen. Op deze fiets draai ik moeiteloos in een scherpe bocht een smalle fietsbrug op met paaltjes in het midden. Ik weet niet of dat met een fietskar zou lukken. Ook fijn is een drieversnellingsnaaf, omdat er enkele korte hellingen op mijn route liggen (een paar bruggen en een spoordijk).

Afbeelding
Ik vond mijn gewenste boodschappenkar ook niet in de fietshandel, daarom het frame van een oudere hondenkar gebruikt en daarop een plastick bak gemonteerd. Simpel en erg doeltreffend. Eens bij de supermarkt aangekomen neem je toch een winkelkar van de winkel zelf. Ik kan nu veilig mijn boodschappen vervoeren. Het enige minpunt is dat de snelsluiting niet straf genoeg is en ik bij regelmaat de bevestigings koppeling voor de kar moet controleren en weer terug wat in een hogere positie zetten. Mijn kar staat winter en zomer buiten.
Hier de bagagekist van plastiek: https://www.engelslogistics.be/producte ... 1-stk.html

Foto van het frame plaatsen kan ik niet ... zou niet weten hou ik dat moet doen.
Ed kettingvet schreef:
wo 30 mar, 2022 00:14

Foto van het frame plaatsen kan ik niet ... zou niet weten hou ik dat moet doen.
De korte samenvatting hoe het plaatsen van een foto moet bij een nieuwe forumpost en het wijzigen van een bestaand forumbericht:

viewtopic.php?f=21&t=37255#p417250

De voorgeschiedenis sinds het mogelijk is om foto's te uploaden hier op het forum, met meer uitgebreide berichtgeving:

viewtopic.php?f=6&t=30412

Succes!
Misschien heeft ts geen interesse meer, heeft hij zijn keuze gemaakt en is voorzien.
De interesse is er nog, maar we zijn even te druk. Onze dochter heeft een leuk appartement gekregen. maar daar moest veel aan worden opgeknapt. Ik denk dat ik uiteindelijk zo'n eurobox op onze bestaande Bever/Challenge kar ga monteren.
Poging plaatsen afbeeldingen:
Gewenste afbeelding plaatsen lukt me niet.
Als je schrijft zie je beneden het schrijfvakje twee tabs, Opties en Bijlage uploaden.
Klik onder Bijlage Uploaden op bestanden toevoegen.
De verkenner van je computer verschijnt.
Zoek de gewenste foto op, klik er op en klik op open.
Onder in beeld verschijnt de naam van de afbeelding. Die verandert snel van zwart naar blauw.
Klik daarna op het bruine vakje met de tekst Plaats in tekst.

Succes!
Had het gedaan zoals jij het duidelijk maakt poppink, echter kreeg ik de niet de geselecteerde foto's te zien in mijn post, dus deze dan verwijderd. Nieuwe poging ...
Deels gelukt, ... foto's staan blijkbaar gedraaid, nochtans stonden ze correct bij plaatsing ... wat een gedoe om een afbeelding fatsoenlijk te plaatsen.

Bijlagen

Ik maak gebruik van een e bike,. De kar kan zeker lichter worden gemaakt door bvb het raster dat op het frame is bevestigd en waar de bak op is bevestigd weg te laten. Maar op de manier dat ik het heb gemonteerd word de bodem van de bak ondersteund.

Bijlagen

In mijn jonge jaren heb ik ook wel eens zo iets voor de surfplank gebouwd.
Ik vond het een verschrikking.
De kar slingerde als een gek.
Omdat het frame niet voldoende stijf was.

Ik ben benieuwd hoe jij het rijgedrag ervaart.
Daar had ik ook voor gevreesd, echter het rijgedrag is erg stabiel.
Maar de kar kan ook gaan slingeren wanneer niet het frame van de kar maar die van de fiets niet stijf is.
Ik heb altijd in mijn achterhoofd gedacht dat mijn kar een tussen oplossing zou zijn, maar intussen ben ik overtuigd dat een gekocht exemplaar mij niet meer tevreden gaat maken dan deze zelf gemaakt exemplaar. Veel kar voor weinig centen.
Ik zag deze Duramaxx toevallig bij deze winkel.
Nadeel van tassen die van het bagagerek afhangen is dat ze de spullen samenpersen. Bvb je brood is dan gescheurd en er valt amper nog iets van te maken om mee te kunnen nemen.
Daarom dat ik begon met een mand bovenop het bagagerek. En dat is nog eens extra ruimte bij.

Maar een kar kan heel handig zijn voor sommige, bvb zwaardere grotere spullen.
Ik heb al gespeeld met het idee van een combinatie van kar en bagagerek mand. Dus die je desgewenst eraf kunt halen, de wielen en trekstang bevestigen en klaar is kees.
Iemand weet van zoiets?