Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Digitaal trainingslogboek? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Digitaal trainingslogboek?

Tijdens hardlopen gebruik ik meestal Runkeeper. Daar kan je via de website handmatig activiteiten toevoegen. Misschien voldoet dit?
Ik lees in de vraag toch echt: handmatig intekenen en opnieuw kunnen gebruiken, en gegevens bijhouden met niet meer dan een analoog horloge. Dan is de optie afstandmeten en excel volgens mij zo ongeveer de enige optie.
Polling schreef:
do 11 nov, 2021 13:33
Ik lees in de vraag toch echt: handmatig intekenen en opnieuw kunnen gebruiken, en gegevens bijhouden met niet meer dan een analoog horloge. Dan is de optie afstandmeten en excel volgens mij zo ongeveer de enige optie.
Afstandmeten is niet de enige optie. Er zijn talloze sites waar dat kan. Met bv Ridewithgps.com kan je ook je route intekenen op basis van google maps of Openstreetmap en vervolgens rubriceren naar fiets, wandel, kano activiteit etc. Rwgps geeft echter geen info hoeveel je dan per dag/maand/jaar hebt gefietst, gewandeld, hardgelopen etc. alleen over alle activiteiten gezamelijk per dag/maand/jaar of per activiteit in zijn totaliteit.
De tovenaar schreef:
do 11 nov, 2021 13:46
[… Ridewithgps.com kan je ook je route intekenen op basis van google maps […]
Waarom heet het dan niet Ridewithoutgps.com? ;) (Ongetwijfeld bedoeld voor mensen die een route intekenen op de kaart en dan exporteren naar hun gps-apparaat, ik snap het wel.)
Ik heb een aantal suggesties (Runkeeper, bekende naam van toen ik nog actieve hardloopfora kende) en kan eens gaan kijken wat mij het beste bevalt. Waarom is het overigens zo moeilijk om op de website van een toepassing een duidelijke uitleg te plaatsen, in tekst of een demofilmpje, wat je product in hoofdlijnen doet? Anyway, dat is weer een andere discussie.

Dank jullie wel voor het meedenken!

Groetjes,

Carl
Ik kan mij herinneren dat er een analoog fietscomputer was waarop je een service interval in kan stellen.
Maar goed een analoog hardloophorloge is lastig want hoe de afstand te meten zonder gps? Maar dat zal ongetwijfeld bestaan hebben. En dergelijke horloges liggen in diverse laadjes bij die en gene te verstoffen. Nieuwe accu er in en lopen maar.
DeFiets schreef:
zo 06 feb, 2022 10:54
Maar goed een analoog hardloophorloge is lastig want hoe de afstand te meten zonder gps?
Dat heet een stappenteller.
Leon schreef:
zo 06 feb, 2022 12:08
DeFiets schreef:
zo 06 feb, 2022 10:54
Maar goed een analoog hardloophorloge is lastig want hoe de afstand te meten zonder gps?
Dat heet een stappenteller.
Dat zou in theorie kunnen maar die heb ik niet, vandaar dat ik mijn hardlooprondjes dus inteken op een kaart op de pc. Op mijn recreatieve fietsen zitten fietscomputers die het telwerk voor me doen, ook als mijn gps-ontvanger niet meegaat.
Ik ben er overigens nog niet uit wat ik een goede vervanging vind - trage denker.

Groetjes,

Carl