Additionally, paste this code immediately after the opening tag: (Zeer) grote, rode Snel. Weesfiets? Rotterdam - Forum Wereldfietser

(Zeer) grote, rode Snel. Weesfiets? Rotterdam

Kenmerken:
- Snel Safari
- kleur: rood
- zeer groot frame
- 7-speed

Staat al wekenlang ongebruikt geparkeerd.
Vastgemaakt met kettingslot. Het ringslot is onklaar gemaakt.

Misschien dat de rechtmatige eigenaar 'm buiten geparkeerd heeft.
Zou natuurlijk ook een ooit gestolen exemplaar kunnen zijn....

Bijlagen

Die ziet er voor zijn leeftijd best mooi uit.
Ik heb de foto eens uitvergroot bekeken en geef er nog geen twee tientjes voor. Er staat Snel op. Voor de rest is het een fiets op zijn trieste einde.
Denk dat deze fiets niet meer mega snel is :lol:
Aan de overkant kunnen ze er wel wat mee. Prima adres :)

Maar misschien was de schatting van de kosten om 'm daar in orde te laten maken wel te hoog?
Dat valt wel mee. De handigste manier om deze fiets in orde te maken is om een donorfiets te zoeken voor het frame en alle onderdelen. Dat scheelt ook flink in de montagekosten.
Oh zeker, 1+1=1

;)
Leon schreef:
vr 21 mei, 2021 08:57
Ik heb de foto eens uitvergroot bekeken en geef er nog geen twee tientjes voor. Er staat Snel op. Voor de rest is het een fiets op zijn trieste einde.
Behalve de ketting en tandwielen, flink geroest, ziet de fiets er voor de rest best nog wel goed uit. Inclusief de velgen.

De reden dat ik 'm hier geplaatst heb, is dat de fiets er nogal verwaarloosd bij staat (iemand vertelde mij dat hij er al weken staat).
Wellicht oooit gestolen? Indien dat het geval, dan is plaatsing hier dé manier 'm weer in contact met z'n baasje te brengen.

En omdat het frame uitzonderlijk groot is (hij is groter dan je op basis van foto zou denken) en Snel een klein merk, zullen er erg weinig van rondrijden, wat kans op herkenning vergroot.
Wel een leuk ding. En wat de kosten betreft: ik zie vooral veel werk, maar met de kosten om hem rijdend te krijgen zou het best eens mee kunnen vallen.

Ben zelf nu hiermee bezig. Was al enige tijd in gebruik als tuinornament, maar buiten de kabeltjes, de ketting en de banden bleek rest vooral veel werk te zijn:

Afbeelding
Als er iemand op zoek is naar een oude Snel toerfiets, deze twee kwam ik tegen op Marktplaats.
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... =mympBuyer
Ik schat zo tweede helft jaren 80.
Snel had toen een aan het frame gesoldeerde achterdrager.
Net zoals deze: https://www.wheelstweewielers.nl/product/snel-safari/
Zo'n aangesoldeerde drager is typerend voor Belgische frames. Ik heb zelf zo'n Snel, en die is door Kessels gebouwd:

Afbeelding

Afbeelding
mikefiets schreef:
vr 21 mei, 2021 02:51
Zou natuurlijk ook een ooit gestolen exemplaar kunnen zijn....
Kijk even of je het framenummer kan vinden en zoek dan op of ie als gestolen geregistreerd staat op https://www.stopheling.nl/nl
Ik zag hier al een paar maanden geleden een metallic blauwe Gazelle Champion Mondial staan in Rotterdam. Ondertussen zijn de wielen er ook vanaf gejat, maar de lak ziet er nog goed uit. Te klein voor mij, maar ik denk dat ik er binnenkort een briefje aan ga hangen dat ik hem best over wil nemen als iemand aan kan tonen dat ie de eigenaar is.