Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Osmand en Android 11 - Forum Wereldfietser

Osmand en Android 11

Afgelopen week heeft mijn smartphone de update naar android 11 gehad.
Helaas blijkt dit voor Osmand geen succes: het opstarten duurt nu belachelijk lang, en wanneer de kaart eindelijk zichtbaar is gaat ook het opschuiven van de kaart in de rijrichting niet echt soepel/vloeiend.
Voor de update ging dit alles razend snel en soepel.
Herkennen jullie dit probleem, en is daar een oplossing voor?
Zoeken op Google bevestigt de problemen:
https://github.com/osmandapp/OsmAnd/issues/10453

Ik heb geen Osmand en kan je niet helpen.
Uit dat issue:
The workaround is to move the maps from SD card to the phone's memory.
Ik had hetzelfde probleem en kon de oorzaak niet vinden. Heb net alle kaarten van de SD kaart naar de telefoon verplaatst. Wat een verschil! Osmand is nu gelukkig weer supersnel :D
Mogelijk een algemeen Android 11 probleem, ik heb hier al vaker over gehoord, ook andere apps.

https://www.google.com/search?q=android ... ccess+slow

Mss niet upgraden naar Android 11?
Bedankt voor de reakties,
ik heb Osmand inmiddels ook van SD naar telefoon verplaatst (jammer van de ruimte...) en de snelheid is inderdaad weer terug,
eindgebruiker schreef:
do 18 mar, 2021 19:47
Uit dat issue:
The workaround is to move the maps from SD card to the phone's memory.
Dat is inderdaad een workaround en kan alleen als je een telefoon met heel veel intern geheugen hebt of maar weinig kaarten. Als ik kijk naar de mijne (Samsung A3) dan heb ik 3 GB intern geheugen waar ook de meeste apps op zijn geïnstalleerd (en niet alles is naar de SD-kaart te verplaatsen.) en verder nauwelijks nog vrije ruimte.
Niet dat er voor mijn telefoon nog een update naar 11 uitkomt maar misschien dat een sneller SD-kaartje (UHS I) nog een uitweg hiervoor kan bieden. Sneller kan ook maar wordt dan al snel erg duur.
Het probleem zit in de nieuwe API van Android die IO naar de SD kaart heel traag maakt. Een snellere SD kaart zal denk ik niks uithalen.

Naast niet upgraden naar Android 11 kan je mss behelpen met alleen de kaart van het land / deelstaat / gebied waar je bent op je interne storage zetten, en de rest op externe storage en dan kopieren als je het nodig hebt en verwijderen als je het niet meer nodig hebt.
Sinds Android 11 op mijn mobiel staat kan ik niet meer bij mijn tracks. De default Osmand map staat op externe sd kaart/Android/data/net.osmand en ineens zag de Total Commander file manager app die map niet meer. Ook de track delen vanuit Osmand werkte niet, kon 'm dus niet meer exporteren, maar kaarten lezen en tracks wegschrijven ging nog wel. Via de pc kan ik de sd kaart nog wel zien, en heb alle data verplaatst naar een (handmatig opgegeven) map externe sd kaart//Osmand en dan gaat het wel goed.

@Bastiaan: Kaarten op de interne disk en tracks op de externe disk kan Osmand overigens niet, hij stopt alles in één en dezelfde map.
Screenshot_2021-08-16-08-49-22-013_net.osmand.plus.jpg