Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Iemand ervaring met bike-components.de? - Forum Wereldfietser

Iemand ervaring met bike-components.de?

Heeft er iemand ervaring met bike-components.de? Als je iets terug wil sturen moet je dan zelf de verzendkosten betalen?
Prima webshop. Op de website vind ik bij retourzendingen vanuit Nederland dit:
"Optional bieten wir Dir die Möglichkeit die widerrufenen Artikel mit einer Rücksendemarke an uns zurück zu schicken. Dieser Service ist für Dich kostenlos."
Het zou mij verbazen als het inderdaad kostenloos is, ik zou ze even bellen of mailen.
Top winkel, mijn online favoriet sinds vele jaren!
En is een artikel elders (D) goedkoper dan kun je vragen of ze het voor die prijs leveren. Komt echter zelden voor. Verzendkosten zijn voor jouw rekening, retourzending betalen zij mits vanuit, D, NL, B..
En mail ze gewoon in het Nederlands als je vragen hebt, dat kunnen ze lezen ;-)

Groeten BertV
Gewoon eerste klas! En goedkoop en correcte klantenservice: zadelpenklem na 1,5 jaar kapot: geen gezeur, geld terug.
Al meer dan €9000,- gekocht.
Ooit wel eens wat terug moeten sturen, weet niet wie dat betaald heeft, de ene keer was het onder garantie (SON) en de 2e keer ook maar gaf Shitmano niet thuis omdat ik hun olie niet zou hebben gebruikt (meegeleverd bij de bestelling van de remmen) dus voor mij zo min mogelijk Shitmano en ook geen bike-components maar bike24.de (of com)
Ik vindt het daar ok wat makkelijker zoeken maar dat kan persoonlijk zijn. Voor wat de prijs betreft maakt het niet veel uit, wel goedkoper dan Rose, en even opletten want voor Duitsland zijn de prijzen iets lager dan voor het buitenland. (Dat zie je pas als je ingelogd bent)
Dat de prijzen voor Duitsland lager zijn als voor Nederland ligt aan de lagere BTW. Als het uitkomt laat ik het daarom mooi naar mijn Duitse kennissen sturen. (Op het moment kom ik daar helaas wat minder.)
Ik heb met allebei goede ervaringen en heb nog nooit iets terug moeten sturen.
Prima ervaringen, ook met de andere genoemde websites in dit topic trouwens.

Terugsturen doe ik nooit eigenlijk, dus daar geen ervaring mee.
Ik heb zeer goede ervaringen met bike-components.de maar moet er wel aan toevoegen dat het Corona-virus voor mogelijks zeer lange wachttijden zorgt. Ik denk dat intern bij bike-components nu wel weer alles normaal draait maar toelevering is nog altijd een groot probleem.
Rose idem.
Vorige week iets bij bike-componens.de besteld, was heel vlot hier. Rose doet er meestal langer over (Bij beide gaat het dan om artikelen die 'auf lager' zijn)
Bike is wel iets duurder dan rose, maar bij rose betaal je weer meer verzenden kosten.
Leon schreef:
wo 14 okt, 2020 18:48
Rose idem.
Daar heb ik recent toch andere ervaringen mee, op het onbeschofte af je blijven beschuldigen van het ontvangen hebben van een artikel (wat dus niet geleverd is) en met aanmalingen en incasso’s gaan lopen strooien. Ik ben klaar met Rose, tis ook een meer een modewinkel aan het worden dan dat ze serieus onderdelen op voorraad hebben...
_Peter_ schreef:
wo 14 okt, 2020 16:56
Ooit wel eens wat terug moeten sturen, weet niet wie dat betaald heeft, de ene keer was het onder garantie (SON) en de 2e keer ook maar gaf Shitmano niet thuis omdat ik hun olie niet zou hebben gebruikt (meegeleverd bij de bestelling van de remmen) dus voor mij zo min mogelijk Shitmano en ook geen bike-components maar bike24.de (of com)
Ik vindt het daar ok wat makkelijker zoeken maar dat kan persoonlijk zijn. Voor wat de prijs betreft maakt het niet veel uit, wel goedkoper dan Rose, en even opletten want voor Duitsland zijn de prijzen iets lager dan voor het buitenland. (Dat zie je pas als je ingelogd bent)
Bike-components, bike24 of Rose maakt voor Shimano geen zak uit, het is altijd moeilijk om iets onder garantie van Shimano vergoed te krijgen. Mijn XT platformpedalen daar moesten ze eerst ook 6 weken over nadenken (nadat ik ze opgestuurd had dus).
Garantie is toch een zaak tussen jou en de leverancier, en niet tussen jou en de fabrikant?! Ongeacht of er een z.g. fabrieksgarantie op zit of niet.
Shadow schreef:
wo 14 okt, 2020 22:00
_Peter_ schreef:
wo 14 okt, 2020 16:56
Ooit wel eens wat terug moeten sturen, weet niet wie dat betaald heeft, de ene keer was het onder garantie (SON) en de 2e keer ook maar gaf Shitmano niet thuis omdat ik hun olie niet zou hebben gebruikt (meegeleverd bij de bestelling van de remmen) dus voor mij zo min mogelijk Shitmano en ook geen bike-components maar bike24.de (of com)
Ik vindt het daar ok wat makkelijker zoeken maar dat kan persoonlijk zijn. Voor wat de prijs betreft maakt het niet veel uit, wel goedkoper dan Rose, en even opletten want voor Duitsland zijn de prijzen iets lager dan voor het buitenland. (Dat zie je pas als je ingelogd bent)
Bike-components, bike24 of Rose maakt voor Shimano geen zak uit, het is altijd moeilijk om iets onder garantie van Shimano vergoed te krijgen. Mijn XT platformpedalen daar moesten ze eerst ook 6 weken over nadenken (nadat ik ze opgestuurd had dus).
Ik weet dat de verkoper degene is die dit weer bij de fabrikant/distributeur moet weten te verhalen. Dat lijkt ze dus niet te lukken, daardoor valt deze verkoper op dit punt bij mij dus af, simpel omdat hij zich niet aan de garantiebepalingen wil of kan houden. Van enige coulance was ook geen sprake, dus dat is weer een paar honderd euro in de kliko. Dan is het voor mij klaar en krijgt die van mij geen geld meer. En negatieve beoordelingen als men mij daar om vraagt.
Je recht over de grens halen is inderdaad niet zo gemakkelijk. Ik heb bij Rose gelukkig alleen een ketting van 15 euro, 4 remblokjes die weliswaar samen duurder zijn dan die ketting en een paar pedalen in bestelling. Hopelijk zijn de pedalen niet stuk. Ik zal hopelijk ook geen aanmaning krijgen, want ik heb al betaald.
Goede ervaringen met bike-components. Er is weer een pakket naar me onderweg met onderdelen die ik daar gekocht heb (o.a. een heavy duty voordrager).
Leon schreef:
wo 14 okt, 2020 23:09
Ik zal hopelijk ook geen aanmaning krijgen, want ik heb al betaald.
Lag wat lastiger, ik had aan het begin van het jaar 2 fietsbroeken gekocht bij ze, 1 daarvan ging snel stuk, naden lieten los etc. Ik contact gezocht en ik moest hem opsturen, wat ik dan wou; geld terug of een nieuwe. ik gekozen voor geld terug, want ze bevielen niet helemaal 100%. Krijg ik netjes m'n geld terug en een week later ineens een mail dat m'n pakje klaar is om verzonden te worden. ik maar es gebeld of ze niet de fout maken ook een broek op te sturen, 'nee dat gingen ze niet doen, was een foutje', dus maaaanden later krijg ik ineens een mail dat er nog 80 euro open staat. communicatie over en weer - ik moest maar gewoon betalen kwam het op neer en anders aangifte doen van ontvreemding door DHL, ik gevraagd waarom IK dat moest doen want ik heb niks besteld, niks ontvangen. Heel verhaal over de mail en maar doorduwen. Ik dacht dat ga ik niet doen. terwijl ik in Duitsland was komt er dus gewoon een aanmaling met dreiging van incassobureau etc binnen, vrouwlief ziet dat en (was verder niet op de hoogte) betaald dat netjes :cry: dus ik weet ff niet hoe nu verder, maar ik ben wel ff klaar met die oplichters van ROSE.
Ik ben ooit uitgekomen bij bike-components-de omdat zij de enige waren waar ik het balhoofdstel kon vinden dat ik wilde. Geen klachten.

Kleding en spullen waarvan de kans aanwezig is dat ik het wil terugsturen bestel ik gewoon bij Futurumshop of Mantel. Bij beide nog nooit discussie gehad over retourzendingen. Bij Futurum heb je een jaar de tijd om terug te sturen, ik ben wel eens vergeetachtig geweest, maar ook na 8 maanden iets terugsturen staat je geld zo weer op je rekening. En ik heb goede ervaringen met de serviceafdeling van Futurum, dat vind ik ook wat waard.

Voor onderdelen zijn Rose en bike-components vaak iets goedkoper (nu een shimano cassette 53 bij Rose, 55 bij b-c en 59 bij Futurum), ondanks dat ik weet dat ik die niet hoef te ruilen bestel ik die dan toch bij Futurum of Mantel.

Ook wel eens een fietsbroek in Engeland besteld, dan calculeer ik in dat ik pech kan hebben.