Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Jan Hoedje Haarlem - Forum Wereldfietser

Jan Hoedje Haarlem

Bij het zoeken naar een fiets kom ik op marktplaats steevast de naam Jan Hoedje tegen.
Weet iemand wie of wat voor bedrijf dit is. En zijn er ervaringen?
Grote opkoper van vooral Marktplaats-fietsen die hij - zonder verdere controle? - met meerprijs doorverkoopt.

Geen ervaring verder mee.
als je de zoekfunctie gebruikt hier op het forum, vind je meer info.
en een paar links . . .

2015 - Jan Hoedje Haarlem
viewtopic.php?t=25830

Hulp bij aankoop eerste vakantiefiets 2020
viewtopic.php?f=32&t=34391&p=357029&hil ... an#p357029


door M276 » di 18 apr, 2017 20:03
Jan Hoedje is erg duur.
Geeft wel garantie van een paar weken.
En omruil garantie als hij niet lekker fietst.
Maar het zijn de zelfde fietsen die je ook zelf via marktplaats koopt.
Hij doet er verder niet heel veel aan.
En zijn omschrijvingen kloppen meestal niet.


(Ik heb zelf geen ervaring met hem overigens.)
Één van de redenen dat je er op marktplaats bij een vriendelijk geprijsde fiets snel bij moet zijn.

Je ziet ze vaak, al dan niet na een online afkoelingsperiode zodat de aandachtige kijker de inkoopprijs alweer vergeten is, via dit soort handelaren weer terugkomen.

Haarlem, Wageningen, ergens in Limburg, omgeving Den Haag, aanbod genoeg.

Misschien kun je hier eens vertellen waar je naar op zoek bent? Zo kan een fiets die nog niet te koop staat van iemand via dit topic of per PB misschien wel jouw nieuwe fiets worden?
Vergeet Omgeving Rotterdam ook niet (Dirk.w / krijger / en nog wel meer)
En Jan Hoedje en SEM fietsen (halfweg) doen tegenwoordig samen
SEM komt ze halen. En Hoedje verkoopt ze voor het dubbele :)
Naast MP in de gaten houden kun je natuurlijk (nu al denk ik) bij de lokale fietsenmakers gaan kijken naar een overjarig model, die zijn vaak ook gunstig geprijsd maar wel nieuw en met garantie (al dan niet tot de deur)
Bedankt voor de reacties.
Ik heb nooit iets bij hem gekocht maar wel een keer mee gebeld en daar hield ik een vreemd gevoel aan over. Ik vond hem vooral erg aandringen dat je bij het eerste bezoek bij hem meteen tot aanschaf over moet gaan. Daar schrijft hij ook uitgebreid over op zijn website. Dat past niet bij mijn eigen voorkeur want voor mijn eerste vakantie fiets voor een bedrag van vier cijfers, daar wil ik goed over na kunnen denken.
misschien heb je dan hier iets aan: https://fietsvakantie.home.blog/
Voordat ik mijn nieuwe vakantiefiets kocht heb ik deze zomer vrij uitgebreid gekeken naar de tweedehands markt. Ik heb op diverse sites dermate veel dubieuze reviews over Jan Hoedje gelezen dat ik er niet mee in zee zou willen gaan. Een daarvan had het bijvoorbeeld over een forse deuk in een buis die was weggewerkt onder een stikker. En verder, wat mrboot zegt, hij eist dat je on the spot beslist over de aanschaf van een fiets van meer dan duizend euro, anders hoef je niet eens te komen. Een normale fietsenverkoper zou dat niet eisen.