Additionally, paste this code immediately after the opening tag: komoot - Forum Wereldfietser

komoot

Hallo,

Voor het eerst een route gepland in Komoot.
Nu wil ik de gemaakte route plaatsen op mijn Mio maar begrijp niet hoe ik dit moet doen.

Dit probeer ik te doen door de route op mijn pc te plaatsen en vervolgens te plaatsen op de Mio, Maar het verplaatsen van Komoot naar Pc lukt niet. Zal wel niet de goede manier te zijn.
Heb al geprobeerd te zoeken in dit forum maar kan hier niets over vinden.

Heeft Iemand hier ervaring mee, en hoe het wel of niet is opgelost?

vr gr Bennie.
komoot.JPG
In rood omcirkeld de optie om je geplande route te exporteren/downloaden naar een GPX bestand
de Gpx via de Mio share programma inladen en opieuw sync ..

Soms doen de gpxjes moeilijk bij de MIo ( als er bijvoorbeeld een extensie van een bepaalde merk is ingebakken in de Gpx, maar als je via de kladblok het gaat deleten dan pakt ie het wel :) een online gpx coverter klaart ook de klus).

Ik heb veel plezier gehad van mijn vorige Mio's ik ben uiteindelijk toch weer overgestapt naar een Garmin ( mijn vierde inmiddels) Het is tegenwoordig een stuk gebruiksvriendelijker dan pak en beet 10 jaar geleden.. zeker als je vaak op Komoot routes maakt of leent van iemand anders :)

ps

Check de bierbrouwers routes die vandaag op Komoot zijn gekomen. Aanrader!
Komoot vind ik best wel een afgeschermd platform. Als je alleen de app gebruikt (onderweg heb ik geen PC bij me 8) ) dan kan je vanuit Komoot niets naar je GPX sturen, niet naar Garmin Connect, niet naar Strava, etc.
Bij Mapout kan dat allemaal wel. Hebben anderen daar ook problemen mee of doe ik iets verkeerds?
Marco Meijerink schreef:
vr 07 aug, 2020 12:10
Komoot vind ik best wel een afgeschermd platform. Als je alleen de app gebruikt (onderweg heb ik geen PC bij me 8) ) dan kan je vanuit Komoot niets naar je GPX sturen, niet naar Garmin Connect, niet naar Strava, etc.
Bij Mapout kan dat allemaal wel. Hebben anderen daar ook problemen mee of doe ik iets verkeerds?
ow vond juist erg relax dat ik alles via mijn telefoon naar de garmin kon sturen ( zonder dat er een pc aan bod komt ) ideaal onderweg :)
Marco Meijerink schreef:
vr 07 aug, 2020 12:10
Komoot vind ik best wel een afgeschermd platform. Als je alleen de app gebruikt (onderweg heb ik geen PC bij me 8) ) dan kan je vanuit Komoot niets naar je GPX sturen, niet naar Garmin Connect, niet naar Strava, etc.
Bij Mapout kan dat allemaal wel. Hebben anderen daar ook problemen mee of doe ik iets verkeerds?
Bij mij lukt dat wel, en dat ging heel simpel.
Op Komoot een account aan maken.
De IQ app van komoot op je Garmin zetten. Klaar.

Ik maak een route in komoot (kan op mobiel, ipad of PC, zo lang je maar ingelogd bent).
Route opslaan, Garmin even synchen en de route is beschikbaar.
Ik ben ook recent met Komoot begonnen, en bij mij werkt de sync met mijn Wahoo via mijn mobiel ook perfect. Routesuggestie van komoot geplukt, in de komootapp aangepast met mijn startpunt, exporteren naar Wahoo en fietsen maar :D
Blackbelt schreef:
vr 07 aug, 2020 15:36
Marco Meijerink schreef:
vr 07 aug, 2020 12:10
Komoot vind ik best wel een afgeschermd platform. Als je alleen de app gebruikt (onderweg heb ik geen PC bij me 8) ) dan kan je vanuit Komoot niets naar je GPX sturen, niet naar Garmin Connect, niet naar Strava, etc.
Bij Mapout kan dat allemaal wel. Hebben anderen daar ook problemen mee of doe ik iets verkeerds?
Bij mij lukt dat wel, en dat ging heel simpel.
Op Komoot een account aan maken.
De IQ app van komoot op je Garmin zetten. Klaar.

Ik maak een route in komoot (kan op mobiel, ipad of PC, zo lang je maar ingelogd bent).
Route opslaan, Garmin even synchen en de route is beschikbaar.
Die begrijp ik. Maar wat ik bedoel is, je hebt een tocht gereden met Komoot en je wilt doe toch via je telefoon delen met anderen die geen Komoot hebben. Wat doe je dan? Je kan via de app geen gpx exporteren. En dus ook niet naar een Garmin gebruiker of een strava gebruiker sturen.
Allemaal hartelijk dank voor jullie reacties.
Met name ThomanG, hoe simpel kan het zijn, super dank je wel.
vrgr Bennie.