Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schwarzwald radweg - aanduiding vanuit lorrach? - Forum Wereldfietser

Schwarzwald radweg - aanduiding vanuit lorrach?

Dag iedereen,

Ik zocht rond maar vond hier nergens op het forum een antwoord. Even een nieuw draadje dus.

Weet iemand van jullie of de Schwarzwald radweg aangeduid is in de ‘omgekeerde’ richting, dus vanuit lorrach naar karlsruhe?

Het internet biedt geen duidelijk antwoord, misschien ervaringsdeskundigen hier op het forum wel?

Dankje!
Fijne groet,
Lise
Niet bekend met deze route, maar zie wel dat dit er 1 is die niet voor racefietsers geschikt is. De website en ook een gevonden track geeft alleen een noord-zuid route aan. Als je een GPS hebt kun je de track natuurlijk omdraaien en hem van Zuid naar Noord fietsen. Ik denk dat deze beter wat landscap en uitdaging is dan het saaie stuk langs de Rijn. (waar je bij Karsruhe dan ook nog last van hebt (ik vond het destijds wel saai tenminste)
Hier nog meer info mocht je die zelf al niet gevonden hebben.
https://radreise-wiki.de/Schwarzwald-Radweg
Hoi,
Deze informatie komt op precies het goede moment. Ik ben nu ergens tussen Freiburg en Offenburg en heb spontaan besloten overmorgen vanaf hier naar huis (Kranenburg, nrw, bij Nijmegen ) te rijden.
Deze route lijkt me, ook in omgekeerde richting dus, wel interessant.
Meer informatie of andere tips voor een geschikte route zijn welkom!
Heeft iemand misschien de gps track van de rechteroever van de Rijnroute, van zuid naar noord gezien?
Ik vind hem zo snel niet :?
Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar de eigenaar van de route, de Schwarzwaldverein, met de vraag of de Schwarzwaldradweg in twee richtingen gepijld is.
En had vanmorgen antwoord:

Hallo Herr DaVinci,

wir vom Schwarzwaldverein freuen uns über Ihr Interesse an unserem Radweg.

Ich darf Ihnen mitteilen, das der Radweg in beide Richtungen ausgeschildert ist.

Da ich aktuell nicht beurteilen kann, wie Ihr Zugang zu dem Radweg ist, füge ich den Link aus unserem Portal „ Wanderservice“ einmal an.

https://www.wanderservice-schwarzwald.d ... 244ossuxca

Wir wünschen Ihnen viel Spaß und eine gute Fahrt. Gerne dürfen Sie uns auch Lücken oder gar fehlerhafte Beschilderung rückmelden. Wir sehen dies als Unterstützung unserer Arbeit und freuen uns darüber.

Mit besten Grüßen
Werner Hillmann

Schwarzwaldverein e.V.
Werner Hillmann
Vizepräsident
Im Grün 12
77793 Gutach


Zie ook: https://www.schwarzwaldverein.de/wege/m ... index.html
Hierin staan 6 etappes benoemd die eindigen/starten in plaatsen waar hotels/pensions zijn, aan campings is het er niet zo dik gezaaid.
@Steinnanke, zoek eens op Eurovelo 15. Dan vindt je het wel.
Ja, is me gelukt idd en al twee dagen onderweg :D ik ben nu in de buurt van Ludwigshaven.
Verrassend rustig en mooie afwisseling. Maar dat is vast bekend al hier op het forum!
De Schwarzwald route houd ik in gedachten voor een iets minder spontane actie, klinkt erg mooi ook.
We zijn ter plekke gaan kijken, het toeristisch centrum kon ons niet helpen.

Route is ook aangeduid in omgekeerde richting. Een keer in het bos zijn er plots groene fietsplakkaatjes en soms geen specifieke schwarzwaldradwegbordjes. Wij waren blij met gps, en de tip van een lokale fietser die zei dat de groene fietsbordjes zo snel mogeliik naar de weg leiden, maar dat in sudschwarzwald praktisch alle wandelpaden fietsbaar zijn.

Route staat aangeduid in 6etappes. Dat is voor ons totaal onhaalbaar, met volledige bepakking. Campings zijn er amper.

Wat wij deden (lorrach - marzell, nadien de weg naar badenweiler voor camping) was heel pittig maar wel mooie paden in het bos. Breed, grind en gratis grote losliggende stenen . :) Evenwichtsoefeningen op de fiets, continu stijgen.

We doen vanaf morgen nog een deeltje, obertal- karlsruhe met schwarzwaldroute. De tussendelen deden we via andere routes (eurovelo3, sudschwarzwaldroute, markgrasserroute, route to rome). Stukje trein gaat ook erg vlot hier in zwarte woud met de fiets. App DB werkt goed, op regionaal vervoer mag je fiets mee.

Tip: app schwarzwald. Daar kan je alle etappes bekijken, inclusief hoogteprofielen en een aantal overnachtingen ed.