Additionally, paste this code immediately after the opening tag: videoforum/filmpjes van fietsvakanties op youtube/vimeo - Forum Wereldfietser

videoforum/filmpjes van fietsvakanties op youtube/vimeo

Hallo allemaal, ik bouw wat meer rust in ivm herstel/revalidatie. Kijk dan graag Tour de France, vorig jaar vrouwenvoetbalEK en andere sportevenementen. Dat komt er dit jaar niet zo van. Nu was ik op zoek naar leuke fietsvakantiefilmpjes. Het videoforum van de wereldfietser heeft niet werkende links.
Via youtube wel wat leuke filmpjes gezien en via een link hier ook op vimeo, maar daar kom ik op 1 of andere manier niet op zonder link? En wie weet wat handige zoektermen zijn?
Stuitte gisteren op een voor mij hele leuke, jong frans stel met hond vanuit Frankrijk naar Belgie Nederland Duitsland Denemarken Noorwegen en retour.
Zijn er op dit forum nog bij elkaar verzamelde tips?
Zag ook nog een link naar Polarsteps van reis rond Oostzee.
Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel :D
groet Corry
Nou heb je even;

Wheels to Wander
Adam Hugill
I like to ride my bike
Waddo (Japan en erg artistiek)
Two Wheel Cruise (veel Japan en Taiwan, zoek naar de playlist met kampeer vlogs om niet te verdwalen)
Iohan Gueorguiev
Beard Brothers
Darrel Grundy (ook hiking, o.a. the swcp)

Vermijd maloten als;
Durianrider
Ryan van Duyzer
Maar daar kom je snel genoeg achter.
Iohan Gueorguiev
Mijn persoonlijke favoriet: Frans de fietser
RalphP schreef:
ma 15 jun, 2020 20:28
Iohan Gueorguiev
+1!
MONKEY ON 2WHEELS vond ik ook leuk om te volgen. Een Duitse muzikant die gitaar + opnameapparatuur (en nog heel veel meer zooi) meezeult. En onderweg neemt hij zelf de muziek voor bij zijn filmpjes op
- Jeanot Dupont (Frans echtpaar dat iedere namiddag een fles wijn opentrekt)
- The wizard of oh (prachtige video’s over gebied landinwaarts bij Nice en nog veel meer)
- Bicycle Touring Pro. Vooral de inmiddels wat oudere video’s van zijn Europese reizen zijn mooi. tegenwoordig kletst hij me te veel.
- Keep calm and pedal on. leuke Brabantse jongen die indrukwekkende afstanden aflegt.
- Ingo fahrt rad. Duitse jongen, praat ook erg veel eerlijk gezegd.

Etc etc. Allemaal YouTube. Hoe meer je kijkt, hoe meer het algoritme van YouTube de fietsvideo’s aan jou opdringt.

Veel plezier!

Sylvia
Dank je Sylvia 😊
Ik volg oa Ed Pratt, Rausgefahren, Jayoe Nation, Bike Touring Mike.
En verder niet fietsende reizigers als Bald and Bankrupt, Harld Baldr, Kraig Adams

In dit topic staan er nog meer
viewtopic.php?f=23&t=30688&hilit=wheels ... r&start=20
De meeste die ik volg zijn hierboven al genoemd, maar hier zijn er nog een aantal:

Nederlanders die nu onderweg zijn:
cycling around the planet
Bas Idsinga

Verder nog:
Fernwee
Path Less Pedaled
Katrin Hollendung
Rainer Dornburg
Codey Orgill
en niet fiets gerelateerd, over India:
Karl Rock
Goedemorgen, dankjulliewel allemaal, ik kan deze zomer vooruit! Beetje wegdromen en inspiratie opdoen. En niet onbelangrijk, motivatie voor de revalidatie. De fysiotherapie raad mij nl naast wat oefeningen voor kracht, vooral de focus te leggen op laagintensieve duursport, zoals rondtoeren op de fiets. Winwinsituatie.
groetjes Corry
Frank schreef:
di 16 jun, 2020 08:24

Path Less Pedaled
ik ben een tijdje patreon geweest van hun in de begintijd, toen de focus heel erg op mooie toertochten en ritten lag, maar de laatste tijd verzand Russ een beetje in 'non-competitive side of cycling' herhaling en rare technische probeersels terwijl ie niet erg handig is, maar wel heel mooi kan editten!
Ik denk dat door de baan van z'n vrouw ook de mogelijkheid om op pad te gaan wat beperkter zijn (zij is bestuurslid van een grote pro-fiets organisatie).
Hels on wheels - fietst in Coronatijden nog gewoon door Europa.

Verwacht geen gelikte videos met gesponsorde items, het kanaal is amper een maand oud,
maar lekker basic en kort, recent opgenomen met de smartphone vanaf haar fiets en uit de tent.
ik stuitte zelf nog op Iris Joschko , fietst op e bike en hond in kar Europa door. (You tube)
De tovenaar schreef:
za 21 nov, 2020 10:19
Hels on wheels - fietst in Coronatijden nog gewoon door Europa.

Verwacht geen gelikte videos met gesponsorde items, het kanaal is amper een maand oud,
maar lekker basic en kort, recent opgenomen met de smartphone vanaf haar fiets en uit de tent.
Dat begint goed!

Wil ook nog even 1bike1world noemen. Voor de mensen hier die van poezen houden. Dean Nicholson, een Schot, stapte twee jaar geleden even van zijn fiets om een kitten te aaien. En de rest is history. Hij heeft nu een boek uit dat vertaald wordt in tig talen.

Vanwege Corona fietst hij momenteel niet, maar de plannen zijn groots.


Groet,

Sylvia
Ik zou toch iedereen die even heeft sterk willen aanraden deze serie te kijken;

https://youtu.be/0n3T5IyUTZs
Op Fietse on Tour, bikepackend door IJsland:
De tovenaar schreef:
wo 24 feb, 2021 08:28
Op Fietse on Tour, bikepackend door IJsland:
Mooi! Brengt goede herinneringen terug.
Buurman's gras is altijd groener.
Waarom niet beginnen bij Kees Swart?
Kees heeft een prettige manier van schrijven en kijkt verder dan de straat voor hem.
Sinds kort maak ik ook video's van mijn fietstochten. De laatste zijn van meerdaagse fietstochten door Nederland. Niet heel spannend maar misschien wel inspirerend. Ik heb ook enkele filmpjes van mijn buitenlandtochten gemaakt.

Shadow schreef:
zo 22 nov, 2020 20:26
Ik zou toch iedereen die even heeft sterk willen aanraden deze serie te kijken;

https://youtu.be/0n3T5IyUTZs
goeie tip. Nu al verslaafd. :D