Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 3 vragen over telefoonhouders - Forum Wereldfietser

3 vragen over telefoonhouders

Beste mensen,

Ik doe onderzoek naar telefoonhouders, ik zou niet weten aan wie ik dit zou moeten vragen dus hierbij :D .

Voor welke soort fietser is een telefoonhouder het handigst?
Als je een telefoonhouder zou gebruiken (of gebruikt) aan wat zou die moeten voldoen volgens jou? Denk aan waterdichtheid, grip, compactheid, stijl, multifunctionaliteit (denk aan een telefoonhouder met een powerbank of zakje).
Wat vinden jullie van telefoonhouders met powerbanks?

Groetjes,

Fietser met Vragen
Startupje en advies nodig voor je product?
Met stip op 1: waterdichtheid.
Waar zijn deze vage vragen precies voor bedoeld?
Bedoeld voor fietsers die hun weg via de Gpx files zoeken en vinden.
Moet muurvast zitten, maar toch snel los te koppelen.
Waterdicht
Goed kunnen aflezen, dus juiste positie

Anja
Ik refereer nu aan de hoesjes en niet zozeer aan de stuurbevestiging zelf, maar voor mij is bediening bij regen ook iets om te overwegen. Helaas blijkt dat, in ieder geval met de hoesjes die ik gebruik, nogal behelpen.
Een houder is geen hoesje, er zijn overigens al waterdichte telefoons op de markt wat een hoesje overbodig maakt.
De houder moet op alle sturen (dik en dun van 31.8 tot 22 mm) makkelijk te bevestigen zijn en muurvast zitten.
De telefoon moet er daarna makkelijk in en uitgeklikt kunnen worden, zonder dat deze er zelf ook uit kan vallen.
fietsermetvragen schreef:
za 28 sep, 2019 15:21
....Ik doe onderzoek naar telefoonhouders, i.....
Als je even vertelt wie je bent, zal je allicht een beter antwoord krijgen.
Ik zei dus al;
Shadow schreef:
za 28 sep, 2019 16:22
Startupje en advies nodig voor je product?
tndmbkr schreef:
zo 29 sep, 2019 09:55
fietsermetvragen schreef:
za 28 sep, 2019 15:21
....Ik doe onderzoek naar telefoonhouders, i.....
Als je even vertelt wie je bent, zal je allicht een beter antwoord krijgen.

Ik zal mijn persoonlijke gegevens niet delen, maar ik ben een jongen die aan het nadenken is om een telefoonhouder te ontwikkelen die gebruikt kan worden als powerbank op een duurzame manier door een mini zonnepaneel aan te koppelen, vandaar de vragen.
Als jullie dingen willen aanvullen over wat jullie nog meer belangrijk vinden, ga je gang :D

Groetjes
Shadow schreef:
za 28 sep, 2019 16:22
Startupje en advies nodig voor je product?
Het is gewoon een idee, advies en feedback is altijd welkom.
Allemaal bedankt voor de reacties trouwens!
fietsermetvragen schreef:
zo 29 sep, 2019 13:06
Ik zal mijn persoonlijke gegevens niet delen, maar ik ben een jongen die aan het nadenken is om een telefoonhouder te ontwikkelen die gebruikt kan worden als powerbank op een duurzame manier door een mini zonnepaneel aan te koppelen, vandaar de vragen.
Heel vaak kom ik de foute veronderstelling tegen dat iets duurzaam is omdat het aan een zonnepaneel wordt gekoppeld.
De werkelijkheid is veel genuanceerder.

Als het om duurzaamheid van energiebronnen gaat, dan is de Energy Return on Investement (EROI) en de Energy Payback Time (EPBT) heel belangrijk.

Er is heel veel discussie mogelijk over de EROI en EPBT van energiebronnen. Daar ga ik niet verder op in, maar er is wel een grote eensgezindheid dat fotovoltaïsche cellen een EROI boven de 1 kunnen hebben en een zeer aanvaardbare EPBT. Maar dan hebben we het over goed georiënteerde zonnepanelen die op daken staan, nauwelijks last hebben van schaduw en altijd werken als er iets van licht is. De EPBT zou dan maar enkele jaren bedragen, veel korter dan de levensduur van minstens 20 jaar.

De EROI en EPBT wordt echter een pak slechter als die factoren niet zo positief zijn. Mini-zonnepanelen zullen wel vaak in de schaduw zitten, vaak fout georiënteerd zijn, maar een beperkt deel van het jaar gebuikt worden, waarschijnlijk geen levensduur hebben van 20 jaar, ...
Het is erg aannemelijk dat de EROI van draagbare fotovoltaïsche in veel gevallen lager dan 1 is en er dus geen realistische EPBT is.

Het gebruik van draagbare zonnepanelen kan dus handig zijn om een stroombron voor handen te hebben, maar maakt een toestel niet per definitie duurzaam of zelf duurzamer.
Om daar exacte uitspraken over te doen moet men zich verdiepen in de EROI van de gebruikte zonnepanelen.
Mooi verwoord!
fietsermetvragen schreef:
za 28 sep, 2019 15:21

Voor welke soort fietser is een telefoonhouder het handigst?
Voor iedereen die niet met een losse GPS navigeert maar dat op zijn/haar telefoon wil doen lijkt me.
fietsermetvragen schreef:
za 28 sep, 2019 15:21

Als je een telefoonhouder zou gebruiken (of gebruikt) aan wat zou die moeten voldoen volgens jou? Denk aan waterdichtheid, grip, compactheid, stijl, multifunctionaliteit (denk aan een telefoonhouder met een powerbank of zakje).
De telefoon degelijk op de fiets houden. Op glad asfalt, maar ook bij een landing na een sprong.

Waterdicht is mijn telefoon al. Ik heb er voor de degelijkheid een Lifeproof Fré omheen, waarmee de voor- en achterkant inclusief scherm beschermd zijn. Achterop een SP connect plakker, die met de losse aluminum stemcap op een Topeak verstelbare houder gemonteerd bovenop m'n balhoofd. Werkt prima, alleen dat SPconnect plakding is iets gaan draaien achterop m'n hoesje. Daar gaat binnenkort een randje zwarte kit omheen oid.
fietsermetvragen schreef:
za 28 sep, 2019 15:21

Wat vinden jullie van telefoonhouders met powerbanks?
Teveel gewicht op 1 punt geeft voor mij meer risico op losschieten tijdens leukere situaties. Ik wil tijdens een onverharde afdaling niet bezig zijn met dingen die mogelijk van mijn fiets af kunnen vallen.

Zo. En nu krijgen we wel 50% ledenkorting als het geheel ooit op de markt komt mag ik hopen?
Quad Lock is een bijna perfect systeem. Perfect zou zijn als de Stuur montage een ingebouwde powerbank had en de telefoon hoes 100% waterdicht was en het opladen draadloos gebeurde.
Dennis1987 schreef:
zo 29 sep, 2019 14:11
Quad Lock is een bijna perfect systeem. Perfect zou zijn als de Stuur montage een ingebouwde powerbank had en de telefoon hoes 100% waterdicht was en het opladen draadloos gebeurde.
SP Connect idem 8)
Heel erg bedankt voor de reacties, ik heb er veel aan! :D
Probleem is dat je geen telefoon specifieke houder voor alles op de markt kan maken. Ik heb een case voor m'n Moto G6+ voorzien van een sticker met SP Connect opname, hij zit daarmee prima vast. In de regen (Moto G6 is niet waterdicht) heb ik een overtrekhoes voor een Samsung Galaxy S7+, past prima 8) en touchscreen plus vingerafdruk werken nog prima!
Jurr - waarom gebruik je dan niet de weather cover van sp connect? Afbeelding. Ik heb hem maar nog niet gebruikt.

En heb je toevallig een link naar de vertelbare topeak houder die je gebruikt?