Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Het grote 'Poste restante versturen' topic - Forum Wereldfietser

Het grote 'Poste restante versturen' topic

Ik heb het forum ook al even afgezocht maar ik ben er nog niet uit. Temeer omdat veel items hierover erg oud zijn en vaak van mij als eerdere vraag :roll:

Ik wil wat meer weten over poste restante versturen:

- kan dit nog steeeds?
- zijn er mensen die het recent gedaan hebben?
- hoe groot is de kans dat het er niet is als je het gaat ophalen?
- hoe werkt het precies?
Ik heb gelezen dat je moet adresseren zoals je paspoort.
- wat zijn geschikte bestemmingen? Postkantoren, campings, hotels?
- is te bepalen hoe lang het erover doet? Dus hoe lang van te voren moet je versturen?
- hoe lang blijft het beschikbaar?
- zijn er alternatieven?
DHL oid? Wat zijn de kosten daarvan? Waar laat je het dan bezorgen? Hoe snel gaat dat?

Dank voor de antwoorden
https://www.postnl.nl/klantenservice/ad ... ijfplaats/

Afhankelijk van het bestemmingsland van 14 tot 90 dagen, dus dat zul je even uit moeten zoeken.
Laatst heb ik met PostNL een pakket met fietshoezen voor de terugreis verstuurd naar een IBIS-hotel in Sevilla. Ging probleemloos. Eerst een kamer geboekt, toen een mail gestuurd of ze een pakket konden ontvangen voor mij. Was geen enkel probleem. Verzendkosten met Track & Trace 14 euro. Toen we aankwamen, lag het pakket klaar. Ik had de stellige indruk dat ze zulke klusjes wel vaker aan de hand hadden. Wat mij betreft een prima methode.
peter de rijk schreef:
ma 24 sep, 2018 01:55
Laatst heb ik met PostNL een pakket met fietshoezen voor de terugreis verstuurd naar een IBIS-hotel in Sevilla. Ging probleemloos. Eerst een kamer geboekt, toen een mail gestuurd of ze een pakket konden ontvangen voor mij. Was geen enkel probleem. Verzendkosten met Track & Trace 14 euro. Toen we aankwamen, lag het pakket klaar. Ik had de stellige indruk dat ze zulke klusjes wel vaker aan de hand hadden. Wat mij betreft een prima methode.
Wij deden hetzelfde, maar dan naar een camping Ierland in 2016. Dat ging prima: ik denk iets van 10 euro en waarschijnlijk 1 of 2 dagen. Ik kan het iedereen aanraden die in een land geen rondje fietst en geen verpakkingszooi wil meezeulen.

Dat heet trouwens gewoon pakketpost :wink: . Poste restante is volgens mij het naar een postkantoor versturen.
Afgelopen weekend nog gebruik van gemaakt. Voor begin fietsreis hostel in Bilbao geboekt (Bcool, aanrader!) en per mail gevraagd of ze een pakketje wilde ontvangen. Vervolgens pakketje klaargemaakt met verpakkingsmateriaal voor 3 fietsen en laten verzenden. Was er binnen 4 dagen en lag netjes op ons te wachten toen we aankwamen. Kostte wel 20 euro en Post-NL was in dit geval het voordeligst.
Dank allemaal. Ik ben alweer een stukje wijzer geworden.
Hallo,
Zijn er ook mensen die al eens een pakketje naar Australië (Perth) hebben gestuurd, naar een postkantoor dus?
Ik loop tegen het maximum van het aantal kilo's aan dat ik in het vliegtuig mag meenemen. Het makkelijkst is om mijn slaapzak en matje en nog wat klein spul op te sturen. Maardan moet het pakketje er wel op tijd zijn zodat ik kan kamperen. en het moet er niet te lang liggen, omdat ze het dan weer terugsturen.
Dus dank Hans voor het sliertje, hopelijk zijn er Australië-ervaringen?
Groet, Petra.
Mijn dochter heeft eentijdje terug een paar maanden in Australië gestudeerd. Na afloop had ze teveel bij zich en heeft een deel per post gestuurd. Dat heeft er een paar maanden over gedaan.
hallo,
Het gaat me nu om het versturen van hier naar daar! Andersom zou ik het niet zo'n probleem vinden als het een tijdje duurt...
Groet, Petra.
Dat begrijp ik,maar het zette me aan het denken bij jouw vraag.
Heb even gegoogeld op Poste Restante. Zie link.
Het is ook zo dat je per land dit moet checken.
En belangrijk: Poste Restante is voor post dat je naar een HOOFDpostkantoor stuurt en wordt bij niet ophalen na 15 dagen terug gestuurd. Vergeet afzendadres niet.Dus niet naar een hotel o.i.d.
Kleine gemeenten hebben soms geen postkantoor meer maar agentschap. Stad is wel zo handig om naar toe te sturen.
Duitsland lijkt wat moeilijk te worden.
Affijn, veel plezier met voorbereiden.

http://www.vakantiearena.nl/reisinforma ... buitenland
Hallo Loes,
Dank voor je link. Ik denk dat Perth (Australie) westers en groot genoeg is om een pakket te laten aankomen. Nu nog er achter zien te komen hoe lang van tevoren ik het pakket moet opsturen om het daar nog te vinden: niet te vroeg en niet te laat...
Groet, Petra.
Een jaar of 5 geleden heb ik een paar buitenbanden naar het (hoofd) postkantoor van Trabzon, Turkije laten sturen. Het is een kwestie van goed adresseren en ter plekke (in Trabzon) moest ik wel even door de taalbarriere, want mijn Turks is niet zo best. Pas toen ik even mee mocht om in de opslag te kijken, kon ik mijn eigen pakketje terugvinden. Ik had het gevoel of ik een “paarse krokodil” kwam ophalen. Postkantoren in Turkije zijn behoorlijk burocratische bolwerken. Ben nu in Vietnam en zie hier ook veel postkantoren. Wellicht werkt het hier ook wel.
Grtz
Gerrit
Een jaar of 5 geleden heb ik een paar buitenbanden naar het (hoofd) postkantoor van Trabzon, Turkije laten sturen. Het is een kwestie van goed adresseren en ter plekke (in Trabzon) moest ik wel even door de taalbarriere, want mijn Turks is niet zo best. Pas toen ik even mee mocht om in de opslag te kijken, kon ik mijn eigen pakketje terugvinden. Ik had het gevoel of ik een “paarse krokodil” kwam ophalen. Postkantoren in Turkije zijn behoorlijk burocratische bolwerken. Ben nu in Vietnam en zie hier ook veel postkantoren. Wellicht werkt het hier ook wel.
Grtz
Gerrit