Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stoffen badges - Forum Wereldfietser

Stoffen badges

Ik wil graag op de tent badges naaien van de landen, waar wij ooit hebben gekampeerd. Toch ontbreken er wat landen. Ik ken een souvenirswinkel aan het Damrak in Amsterdam waar men badges van alle landen ter wereld kan kopen. Maar dat is niet naast de deur en ik weet de naam van die winkel niet en het huisnummer ook niet. Op internet ook niets te vinden. Hoe?
Het gaat om DDR, Schotland, Luxemburg (rode leeuw op blauw-witte strepen), Tsjechië, Polen, Oostenrijk en Ierland.

Afbeelding
Al op Aliexpress of ebay gekeken?
https://nl.aliexpress.com/wholesale?cat ... flag+patch
De tovenaar schreef:
vr 10 aug, 2018 11:50
Al op Aliexpress of ebay gekeken?
https://nl.aliexpress.com/wholesale?cat ... flag+patch
Wel gevonden bij www.winkeltjevanjan.nl , inmiddels Denemarken en Polen besteld, maar de overige ontbrekende landen die de lijst staan, hebben ze niet.
Ook aliexpress gevonden maar nogal omslachtig en ik heb geen Visa.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 10 aug, 2018 12:06
Ook aliexpress gevonden maar nogal omslachtig en ik heb geen Visa.
Je hebt geen creditkaart nodig bij Ali, betalen kan gewoon met Ideal hoor.
De tovenaar schreef:
vr 10 aug, 2018 12:14
Martin E. van Doornik schreef:
vr 10 aug, 2018 12:06
Ook aliexpress gevonden maar nogal omslachtig en ik heb geen Visa.
Je hebt geen creditkaart nodig bij Ali, betalen kan gewoon met Ideal hoor.
Dank je wel, want steeds wanneer ik bedragen in US dollars zie, denk ik automatisch aan dat Visa-gedoe....
Ga proberen!
Martin E. van Doornik schreef:
vr 10 aug, 2018 12:41
Dank je wel, want steeds wanneer ik bedragen in US dollars zie, denk ik automatisch aan dat Visa-gedoe....
Ga proberen!
Nadeel is alleen de wachttijd, dat varieert van ruim een week tot een maand of langer.
Meestal is de verzending vrij snel als je voor "AliExpress Standard Shipping" kiest. Dat kost bij deze items een paar euro extra maar dan heb je het meestal binnen twee weken in huis. Maakt de tijd jou niet uit dan kan je het gratis laten verzenden maar dan duurt het vaak meerdere weken soms wel meer dan een maand.
Misschien dat hier wat tussen zit... ze hebben er iig erg veel :)

https://www.backpackflags.com/en/europe/
Dat is handig! Dan kun je er als backpacker uitzien zonder dat je al die verre landen af hoeft te reizen! :lol:
Shrek schreef:
vr 10 aug, 2018 13:36
Dat is handig! Dan kun je er als backpacker uitzien zonder dat je al die verre landen af hoeft te reizen! :lol:
Hipsterproof idd :D

En goed voor je reis-status :P
De backpackflags zijn met 6,5 x 4 cm wel erg klein. De meeste badges die ik al heb, zijn flink groter dan een bankpasje formaat. Ik heb de ontbrekende landen inmiddels bij de Duitse eBay besteld, zelfs ook een mooie van de DDR. Over een weekje heb ik ze! Bedankt allemaal voor de tips!
Martin, is jouw tent wel groot genoeg voor al die vlaggetjes? :wink:
_Peter_ schreef:
vr 10 aug, 2018 16:54
Martin, is jouw tent wel groot genoeg voor al die vlaggetjes? :wink:
Het is deze tent, die ik naar de Harskamperdennen mee zal nemen. De foto is tijdens onze gezinsvakantie in 1985 in de DDR genomen! Door de overvolle camping hebben wij de verlengstuk met luifel niet gebruikt. De caravan rechts heeft een Oostduits kenteken. Op het imperiaal van de bruine Opel ligt m'n fiets, maar die mag van de Vopo's de grond niet aanraken.
Ik heb de badges op de tafel uitgelegd met daartussen stukjes papier, die de ontbrekende landen moeten voorstellen, twee rijen verticaal naast elkaar, dus ruimte zat. 21 stuks, kunnen met de naaimachine zó erop. Die komen op het halfronde deel aan de voorkant van de tent op de foto, langs de donkerbruine streep aan de linkerkant.
Op de tweede foto een beter overzicht van de camping in Zierow (bij Wismar).

Afbeelding

Afbeelding
_Peter_ schreef:
vr 10 aug, 2018 16:54
Martin, is jouw tent wel groot genoeg voor al die vlaggetjes? :wink:
Hier is de opstelling van de badges op de eettafel, ongeveer 1,20 meter hoog. Allemaal in de volgorde wanneer wij hebben gekampeerd, van boven naar onder en dan volgt de rechter rij.
Het doek van de tent is langs de helling gemeten ruim 2 meter hoog.
Er zitten uitgeprinte papieren exemplaren tussen, welke inmiddels besteld zijn. Net na het nemen van deze foto zijn Denemarken en Polen per post binnengekomen, groot 6 x 8½ cm. Arnhem neemt een speciale plaats in, omdat wij als gezin vaak op camping Warnsborn (heel mooi) hebben verbleven.

Afbeelding
Inmiddels zijn alle badges, die ik op de tent wil hebben, erop genaaid. Alleen Schotland ontbreekt nog (midden links, onder Engeland). Dit is het afritsbare halfronde deel van de tent. Op de foto in de gang even aan een haak bij de voordeur opgehangen. Sommige badges lijken scheef te zitten, maar dat komt door de plooien.

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben vandaag maar een klein uurtje in Amsterdam geweest. En dan weer terug naar huis. Op zoek naar een van de vele souvenirswinkels op het Damrak. Ik wist jaren geleden dat een van die zaken een uitgebreide collectie had van zowat alle badges van de wereld. Ik had een paar sleets geworden oude badges op mijn Karrimor-fietstassen, welke vervangen moesten worden. Die zaken konden nogal eens van bestemming veranderen. Nog een paar jaar geleden kocht ik bij een bakkerij aan het Damrak een paar Joodse galle-broden kopen, recht tegenover de Bijenkorf. En nu is er een toeristische kaaswinkel gevestigd.
Van souvenirswinkel tot souvenirswinkel afgezocht, maar geen badges aangetroffen. Tenslotte vond ik een winkeltje in een van die twee markante lage huisjes, zowat ingeklemd in het Victoria Hotel, recht tegenover het Centaal Station! Het is dat pand met het jaartal 1602 en de Amsterdamse vlag. Ik heb de gezochte landen-badges gevonden, maar nou ben ik Jordanië echt vergeten! Hoe stom, zonder boodschappenlijstje…. Aardige mevrouw van die winkel, prijs per stuk 3 euro, een tweede exemplaar gratis!
Die twee lage huisjes hebben een bijzondere historie; er is zelfs een speelfilm over gemaakt. Op de plaats van het Victoria Hotel stond vroeger „Het huis met het torentje”.

https://hart.amsterdam/nl/page/53343/he ... oria-hotel

Ik kwam effetjes langs Amsterdam, omdat ik vanmorgen vroeg mijn vrouw naar Schiphol heb gebracht: zij zit momenteel in het vliegtuig naar San Francisco. Dus per trein omgereden via Amsterdam CS naar Groningen.
Misschien is er wel een Amsterdamse wereldfietser die voor jou een keer langs dat winkeltje wil gaan.
DaVinci schreef:
vr 16 nov, 2018 21:18
Misschien is er wel een Amsterdamse wereldfietser die voor jou een keer langs dat winkeltje wil gaan.
Vind ik teveel gevraagd, andere keer. Wel geen kans om op 28 november opnieuw langs dat winkeltje te gaan. Dan kom ik m'n vrouw weer ophalen. Niet op Schiphol, maar op Dublin Airport om haar tijdens een tussenlanding te verrassen! :D Ticket heb ik al in bezit, slechts € 72 retour, heb ik veel voor over om haar reactie te zien! Zij vliegt namelijk met Aer Lingus.
Ik kan nu via radarbeelden op mijn computer zien waar haar toestel zich bevindt. Wat een techniek.
Ik kan wel zelf contact met die winkel opnemen, de kassabon heb ik nog.
De Kadett is niet meer zie ik bij het RDW :|
Shadow schreef:
vr 16 nov, 2018 22:44
De Kadett is niet meer zie ik bij het RDW :|
Logisch, er staat duidelijk vermeld dat de foto's met de bruine Kadett in 1985 zijn genomen. Was ook niet mijn auto, maar gehuurd voor deze vakantie. M'n eigen auto (een groene Volvo 345)vertoonde wat mankementen en derhalve niet geschikt voor vakantiereizen.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 16 nov, 2018 22:03
Niet op Schiphol, maar op Dublin Airport om haar tijdens een tussenlanding te verrassen! :D Ticket heb ik al in bezit, slechts € 72 retour, heb ik veel voor over om haar reactie te zien!
Mocht mevrouw Van Doornik ook wel eens op dit forum rondneuzen, dan zou ik deze passage voor de zekerheid maar verwijderen (en ik deze quote natuurlijk ook!) :)