Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hitte... - Pagina 11 - Forum Wereldfietser

Hitte...

215 berichten
Vandaag maar een kort rondje gedaan. Hitte was weer behoorlijk wennen na een paar weken lekkerder weer :)

Nu nog een paar mooie dagen om de zomer "af te leren" ;)
En hier in het Zweedse Värmland is het grijs bewolkt met 14 à 15 graden.... :? Met mijn vrouw gewinkeld in Karlstad bij Biltema en IKEA.
keesswart schreef:
di 15 sep, 2020 20:52
De hitte is weer even terug, en hoe: nooit eerder werden op 15 september in Nederland door het KNMI zulke hoge maximumtemperaturen gemeten als vandaag. Gelukkig wordt het vanaf morgen minder warm, maar september lijkt wel het nieuwe augustus te gaan worden.

Afbeelding
Dit waren de maximum-temperaturen van gisteren. Deze waarden werden pas diep in de middag bereikt.
De verwachtte temperaturen voor vandaag in Amsterdam tot het invallen van de duisternis om 20 uur zijn:
7 uur 17 graden;
9 uur 19 graden;
11 uur 21 graden;
13 uur 22 graden;
15 uur 23 graden;
17 uur 21 graden;
19 uur 19 graden.
De wind is nu inmiddels gedraaid en komt uit noordelijke richting. Na 12 uur gaat de wind aanwakkeren tot windkracht 4.
Top! Ik stel dit forum in als mijn standaard weerapp. 🌥️⛈️
Aangetrokken door de weersvoorspellingen heb de afgelopen dagen een rondje Drenthe gefietst. Het was lekker warm maar zeker niet ondraaglijk, al was het maar vanwege de vele schaduwrijke bospaden.
Wat wel.opviel was dat het 's avonds en 's nachts toch geen zomer meer was. Om 8 uur was het donker en 's nachts zelfs wel wat fris. Ik was ondanks de hoge temperatuur overdag blij mijn warme Helsport tentje meegenomen te hebben en niet mijn MSR zomertentje met veel gaas. 's Morgens was het gras ook lang nat, net als de tent, zodat ik nu thuis zit met een natte tent.
Maar het was lekker.
Wim schreef:
wo 16 sep, 2020 10:22
Wat wel.opviel was dat het 's avonds en 's nachts toch geen zomer meer was. Om 8 uur was het donker
Voor de komende meerdaagse ritten ben ik wel aan het kijken naar campings met een "slechtweer-verblijf" want anders is het een lange avond bij het tentje... of heel vroeg gaan slapen ;)
Wim schreef:
wo 16 sep, 2020 10:22

Wat wel.opviel was dat het 's avonds en 's nachts toch geen zomer meer was. Om 8 uur was het donker en 's nachts zelfs wel wat fris.

[...]

's Morgens was het gras ook lang nat, net als de tent, zodat ik nu thuis zit met een natte tent.
Prima wildkampeerweer. Lekker vroeg donker, dus mooi op tijd m'n tentje neerzetten. Nat de tent inpakken en in de middag even uitrollen om te drogen tijdens het zwemmen. Goed te doen zo (-:
Jurr schreef:
wo 16 sep, 2020 10:41
Wim schreef:
wo 16 sep, 2020 10:22
Wat wel.opviel was dat het 's avonds en 's nachts toch geen zomer meer was. Om 8 uur was het donker en 's nachts zelfs wel wat fris.
Prima wildkampeerweer. Lekker vroeg donker, dus mooi op tijd m'n tentje neerzetten.
En hoe "vermaak" je je dan?

Toen ik wandelde was ik standaard aan het wildkamperen, maar in de winter ging ik zo vroeg slapen dat ik meestal rond middernacht al weer aan het lopen was ;)
Fedor schreef:
wo 16 sep, 2020 10:52

En hoe "vermaak" je je dan?
Hier op het forum, uiteraard. ;)

En hard genoeg fietsen dat ik vroeg kan beginnen aan een lange nacht.

'k Zou nog een e-reader mee kunnen nemen, maar daar nog geen behoefte aan gehad tot nu toe.
Veel fietsen, tegen de schemering de tent opzetten, wassen en eten (of anders volgorde) en daarna de tent in, beetje boekje lezen, slapen weer opstaan zodra het licht wordt. Meer vermaak heb ik niet nodig.
Net als Fedor ga ik voor de komende tijd op zoek naar campings met restaurant of zo.
Overigens was het op het natuurkampeerterrein in Hooghalen nog flink druk - drukker dan andere jaren. Het is een leuk terrein en er is zelfs een verblijfsruimte, maar het mogelijke gebruik daarvan is beperkt door de corona regels.
Met e-reader is het heel comfortabel lezen als het s'avonds donker is.
Ik denk dat ik wat korter slaap dan de meesten hier zo te lezen :(

6 uur is wel de max, ook na 150+ km fietsen. Ik ben niet zo'n goede kampeerder blijkbaar ;)
Ik slaap als kampeerder meestal ook niet zo lang: lees vaak tot s'avonds laat, ergens tussen 22 en 23. Met e-reader heb ik dan een heerlijke avond (ook als het vroeg donker is). In de tent meestal vroeg weer wakker, ergens tussen 6 en 7. Vreemd genoeg meestal fitter dan thuis. Doorgaans rijd ik dan (ook met kinderen) vaak weer relatief vroeg bij de camping weg.
Fedor schreef:
wo 16 sep, 2020 11:25
Ik denk dat ik wat korter slaap dan de meesten hier zo te lezen :(

6 uur is wel de max, ook na 150+ km fietsen. Ik ben niet zo'n goede kampeerder blijkbaar ;)
Dit zou je ook nog kunnen overwegen voor vermaak:

viewforum.php?f=5