Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietstocht naar polen - Forum Wereldfietser

fietstocht naar polen

hey ik ben nieuw op julie site maar blijkbaar heet iedereen op jullie site toch wat ervaring met fietsen :D
ik ben van plan om met de fiets naar polen te rijden tot bij een vriend , ongeveer 1100km.
nu krijg ik mijn vrouw niet overtuigd dat ik deze weg in 4a 5 dagen zou kunnen afleggen?
wat vinden jullie hiervan?

mijn droom is om van belgie naar noordkaap in noorwegen te rijden +- 3100 km en dacht met een tripje naar polen heb ik al een idee wat het juist inhoud.

ik zou enkel met een tentje vertrekken en onderweg in de berm of ocasionele bos kamperen en per 3a4 uur een pause in te lassen van om en het uur of 2uur, van 05h00 smorgens tot 20h00 s'avonds.

graag jullie mening en adviesen :)
vriendelijk bedankt
habils jan
Ik ken er die het sneller doen :shock: Ikzelf zou er een week of drie voor nodig hebben :oops: Conclusie: we weten wel erg weinig van je.
Heb je vaker zulke tochten gedaan? Hoe ver fiets je nu op één dag? En meerdere dagen achter elkaar?
Etc.
Het is te doen. Maar of het nog leuk is moet je zelf weten. Of ondervinden.
Kan mij niet voorstellen dat je daar plezier aan beleefd.
Ruim 200 km per dag dus boven de 20 km gemiddeld.
Nee, voor mij niet weggelegd.
Maar goed, een ieder moet doen wat hij wil doen.
:)
Mvg
Willem Klein (redelijk ervaren fietser)
6-10 dagen lijkt me realistischer...
12-14 dagen lijkt mij realistischer...
Wie bied meer? :D
Met wat voor fiets ga je? Wat is je fiets ervaring en niveau van training?

Als je echt snel wilt zijn zou ik overwegen om hotel/herbergovernachtingen te doen, een tent kost meestal meer tijd, en gewicht. Een wildkampeerplek vinden kost ook tijd, en ervaring. Zomaar in de berm kamperen is vragen om problemen, aangezien het in duitsland en volgens mij ook in polen niet mag (al deden veel mensen het wel toen ik daar was). Wil je echt spartaans, neem dan een waterdichte slaapzak en laat tent thuis ;)
Hallo Habilsjan,
Zo te lezen woon je in België. In 4 à 5 dagen naar Polen fietsen is absoluut onmogelijk. In 1975 fietste ik van Hilversum naar Lübeck en daar deed ik 6 dagen over en dan waren er flinke afstanden bij van meer dan 100 km per dag. Overnacht in jeugdherbergen. Ik wil ook eens van de omgeving genieten, foto's maken en goed pauzeren. Niet als een Tour de France-renner doorjakkeren. Goed voorbereid is het halve werk.
In 1981 fietste ik van Praag (Tsjechië) naar Warschau en daar deed ik twee weken over, met maar één rustdag in Kraków. Afstanden van 125 t/m 140 km per dag kwamen er in voor!
Groeten van Martin
Het kan, maar waarom zou je het willen? Je moet je route en je eet- en overnachtingsmomenten extreem goed voorbereiden, want iedere afwijking die je onderweg moet oplossen betekent zeker tijd- en energieverlies. Maar: probeer het gewoon, je merkt snel genoeg of het haalbaar is.
Voor deze ene keer ga je je vrouw gelijk moeten geven :D
Op de 'racefiets' met een hele goede conditie en een pinpas mee (fietsen-eten-slapen) gaat het je lukken. Maar bij de meesten komt na een dag of wat dat je gewoon 'leeg' bent. 5 dagen 220 per dag is wel heftig. Zonder tent en koken komt 150 op een dag eerst, met tent en koken zou ik 110/dag plannen....
Martin E. van Doornik schreef:
ma 04 jun, 2018 19:52
In 4 à 5 dagen naar Polen fietsen is absoluut onmogelijk.
Wat is er aan de hand dan dat je niet in Polen zou kunnen geraken, want ik lees in dit bestand over brevetfietserij dat je over een brevettocht van 1000 km maximaal (!) 75 uur mag doen.
(Niet dat ik dat kan. Sterker: ik wil dit niet.)
Ik heb vroeger vanuit mijn huis (toen nog woonachtig in Den Andel) op één dag 205 km naar Bremen gefietst (14 uur onderweg, vertrek om 3 uur 's nachts) en 226 km naar Schermbeck (bij Winterswijk over de grens). Maar dat waren extreme uitzonderingen, met minimale spullen bij me. In 1982 fietste ik 178 km mét fietsbepakking door drie Amerikaanse staten (Michigan, Indiana en Illinois) op één dag. Nu ben ik 67 jaar en een paar weken geleden heb ik 94 km op een lichte racefiets door Friesland gefietst, iets waar ik al blij mee ben.