Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsenwinkel.nl, een waarschuwing - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsenwinkel.nl, een waarschuwing

djveer schreef:Het voornaamste risico online is dat een bedrijf tussen betaling en levering failliet gaat. Voor een
cassette-ketting-voorblad is dat nog te overzien maar voor een nieuwe laptop/trekkingfiets is het minder.
Daarbij is het dan ook verstandig om alleen met partijen in zee te gaan waarbij je achteraf kunt betalen. Kan dit niet, betaal dan met credit card. Daarbij zijn betalingen beter gedekt. Hoewel in het geval van faillissement je in dat geval enigszins overgeleverd bent aan je credit card maatschappij. Doorgaans zal het namelijk niet in de kleine letters staan dat ze zullen uitbetalen, hoewel het in de praktijk wel vaak gedaan wordt.

Wat je ook doet, betaal voor grotere bedragen die je niet kunt missen in ieder geval niet vooraf met ideal. Als alternatief voor credit card is PayPal ook nog wel een fraaie optie. Zeker voor de wat kleinere bedragen bij meer exotische webshops. Faillissement dekking is bij PayPal slecht, maar kopersbescherming staat daarnaast erg hoog in het vaandel. Wordt het product niet of dusdanig ondeugdelijk geleverd, maar doet het bedrijf moeilijk? Dan is terugvorderen via PayPal vlot geregeld.

Zo kun je in het geval van een laptop bij bijvoorbeeld coolblue met creditcard achteraf betalen, via bol.com kun je achteraf betalen. En in het geval van een fiets kun je er bijvoorbeeld via fietsenwinkel.nl voor kiezen om te pinnen bij levering. Deze laatste optie kost dan wel 9.95 extra, maar tegenover de prijs van een fiets is dit kleine beetje zekerheid wel zo prettig al zeg ik het zelf.

Indien je je online aankopen op deze wijze enigszins afhandeld, loop je vrijwel geen risico. In de afgelopen 10 jaar heb ik er honderden bestellingen op zitten, voor zowel grote als kleine bedragen. En hoewel aanvankelijk ook nog wel eens tegen problemen aangelopen qua betalingen, is het de afgelopen ruim 8 jaar al weer ook maar zonder enig probleem geweest. Nog wel een enkele keer een verzoek tot terugbetaling moeten doen, maar dit is altijd goed gekomen.

Met het gemak van online winkelen, en daarbij ook nog eens het voordeel van wet koop of afstand, koop ik vrijwel niets meer fysiek in de winkel. Sterker nog, ben ik wel in een winkel als bijv. coolblue en wil ik daar iets kopen? Dan log ik even in op mijn online account, koop het product online met als optie afhalen, om het op die wijze direct mee te kunnen nemen. Dan heb je het voordeel van de wet koop of afstand, en kun je het zonder opgaaf van reden binnen 2 weken retourneren mocht dat nodig blijken. Dit soort opties om bij online bestellen, mits voorradig, direct af te kunnen halen zie je ontstaan bij meer en meer winkels.
Die laatste gaat wel wat ver... en lijkt me bij een club als Coolblue ook niet echt nodig. Die doen sowieso niet moeilijk bij retourneren, is mijn ervaring.
Martin E. van Doornik schreef:Twee minuten geleden is de fiets opgehaald door Fietsenwinkel.
Toch een dag vroeger dan afgesproken.
Sinds het terug ophalen van de elektrische fiets op vrijdag 22 september zijn wij nu al 2½ week verder en niks van de Fietsenwinkel.nl gehoord. M'n vrouw heeft haar € 1248,– nog niet terug. Zij raakte erg geëmotioneerd. Ik heb twee mails op poten geschreven maar ik ontving standaard antwoorden terug, verder was het akelig stil.... Vanmorgen had m'n vrouw een stevig gesprek waarbij de oren van de Fietsenwinkel.nl eraf vlogen. Anders gaan wij maatregelen nemen, tot Kassa! op de TV aan toe of een deurwaarder inschakelen. De Fietsenwinkel.nl heeft nu toegezegd het geld binnen vijf werkdagen aan ons over te maken. Maar eerst zien dan geloven, want ons vertrouwen is tot onder nulpunt gezakt. Bij het retour zenden van producten bij andere online aankopen ontvingen wij altijd netjes in no-time het geld terug. Daarom inderdaad een waarschuwing.
Inmiddels is deze zaak door Tros Radar compleet te kijk gezet omdat ze de zaak foppen, onder andere met neprecensies.

Bron: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... uitenland/

Interessant: "De website Elektrischefietsen.com is onderdeel van International Bike Group. Daar vallen ook Fietsenwinkel.nl en fietsenfabrikant Brinckers onder. Allemaal van hetzelfde overkoepelende bedrijf. "

Artikel https://www.limburger.nl/cnt/dmf2018050 ... -recensies
Dagblad De Limburger schreef: Vandaag om 10:16 door Annemieke van Dongen
'Fietsenwinkel.nl misleidt consumenten met test en recensies'

De 'Nationale E-bike Test' van Fietsenwinkel.nl rammelt. Fietsen die goed uit de test komen, blijken van het moederbedrijf van Fietsenwinkel.nl te zijn. Dat bedrijf lijkt ook met recensies te sjoemelen.

Dat ontdekte het consumentenprogramma Radar. Zo is er geen sprake van een nationale test. Dezelfde e-bike test wordt ook in Denemarken en Zweden, waar het bedrijf vestigingen heeft, als 'nationaal' gepresenteerd.

Die zogenaamd Deense en Zweeds testen blijken echter uitgevoerd in Almere. De namen van de proefpersonen zijn veranderd in Deense en Zweedse namen. En de foto's zijn met Photoshop bewerkt om de indruk te wekken dat ze in Scandinavië zijn genomen.

Vraagtekens
Ook bij de onafhankelijkheid van de test zijn de nodige vraagtekens te stellen. Fietsen van Brinckers scoren opvallend goed. Zo prijkt Brinckers model Bretagne M8 met een 8,3 fier bovenaan. Brinckers blijkt het eigen merk te zijn van International Bike Group, het moederbedrijf van Fietsenwinkel.nl.

Ook de website Elektrischefietsen.com is van International Bike Group. Op die site is te lezen dat het platform geen elektrische fietsen verkoopt. Wel staan er veel merken en types. Wie wil weten waar die fietsen te koop zijn, komt bij elke fiets op Fietsenwinkel.nl terecht.

'Volwassen vrouw'
De redactie spitte vervolgens 400 recensies door voor drie verschillende modellen van Brinckersfietsen. Wat bleek? Er was niet één negatieve recensie te vinden. Ook op de website van Brinckers staan louter positieve reviews. De redactie van Radar en een ingeschakelde jurist probeerden zelf negatieve recensies te plaatsen, maar die werden geweigerd.

Of de positieve recensies wel echt zijn, is maar zeer de vraag. De foto's van 'klanten' zijn in elk geval nep. Zo blijkt 'Dennis uit Warmond' op andere sites Gregory Mitchel uit Zwitserland, Michael M. uit Toronto en Alexander Pushkarev te heten. 'Marie-Louise uit Beesd' staat in fotobank Shutterstock als 'volwassen vrouw met glimlach' en duikt onder andere namen op tal van buitenlandse websites op.

'Geen beleid'
International Bike Group laat in een reactie aan Radar weten 'uit te gaan zoeken wat er aan de hand is'. Het is geen beleid dat negatieve recensies niet worden geplaatst, zegt het bedrijf. Het zegt ook na te gaan trekken of de positieve recensies echt zijn, en hoe "een en ander in Denemarken en Zweden is ingestoken."

Van de Deense en Zweedse websites van International Bike Group, Hellorider.dk en Hellorider.se, zijn de tests inmiddels verwijderd. Op Fietsenwinkel.nl staat de test nog wel.
Ik vind het ook wel interessant wat Tros Radar vermeld op deze pagina op hun website:
Trosradar schreef:Oneerlijke handelspraktijken

Bedrijven hebben zich aan regels te houden (anders kan de ACM optreden). Ze mogen zich niet van oneerlijke handelspraktijken bedienen, zoals misleiding. Dat vind je terug in het Burgerlijk Wetboek.

Wat onder meer niet mag:

* Een bedrijf mag zich niet voordoen als een consument en een nepreview plaatsen over zijn eigen product of dienst.

* Een bedrijf mag niet een ander betalen om een review te plaatsen, zonder te vermelden dat hiervoor betaald is.

* Een bedrijf moet voldoende maatregelen treffen om misleiding van recensies op zijn platform te voorkomen (zo moet hij bijvoorbeeld de betrouwbaarheid van de recensent verifiëren, zijn IP-adres controleren en bewijzen dat de persoon het product of dienst ook echt heeft gebruikt).

* Een bedrijf mag niet zomaar negatieve recensies verwijderen zonder dit te vermelden.
Als reviews gesponsord zijn, moet dit vermeld worden (want het is niet verboden reclame te maken, maar dat moet dan wel duidelijk zijn).
Kunnen we athleteshop ook toevoegen aan de rij mooipraters en bedriegers? Ik wacht inmiddels 4 weken op velglint en een koplamp die ik heb besteld, binnenbanden waren op voorraad en zo geleverd, maar ik snap niet waarom 2 standaard items zoals velglint en een spanninga koplampje zo lang moeten duren...
Ik ken asthleteshop als een goedkope dozenschuiver. Geen probleem met de levering, maar volgens mij hebben ze ht artikel zelf nooit gezien, besteld elders en naar mij laten opsturen, zelf de winst opgestreken. Ze hebben blijkbaar weinig idee wat ze verkopen, elke vraag die ik stelde werd doorgezet naar hun leverancier.
Athleteshop heb ik al verschillende keren bij Kassa langs zien komen.
https://www.emerce.nl/nieuws/athletesho ... chtenregen
https://kassa.bnnvara.nl/gemist/nieuws/ ... rbaar-zijn
Zo af en toe neem ik een nederlandse fiets woon/werk fiets mee terug naar de USA. Voor familie of fietsvrienden....

Ik laat m afleveren op schiphol door de locale fietsenzaak de avond voor vertrek. Hij is helemaal verzendklaar gemaakt (mooi klein pakketje). Factuur erbij want ik voer hem zelf uit en de btw vraag ik natuurlijk wel ff terug bij de douane :D.
De fietsenwinkel heeft een fiets verkocht die ie niet meer terugziet en geen service/garantie op hoeft te verlenen. Ik neem aan dat ie daar blij mee is :D

Bij aankomst geef ik de fiets aan; maar de douane in mijn woonplaats vindt nederlandse fietsen meestal zo mooi gemaakt dat ze nooit moeilijk doen (mijn staat kent overigens geen btw/sales tax. Wel een hele hoge WOZ)


Ik heb deze procedure ook via online sites uitgezocht maar het is altijd gedoe en gezeur......

Alles heeft een prijs zeg maar

Walter
Hoge prijzen is geen garantie voor kwaliteit en goede service. Maar het zoeken naar de laagste prijs maakt de kans om vroeg of laat 'slachtoffer' te worden van slechte kwaliteit en service is natuurlijk erg groot.
Helaas is het meeste van dit relaas met Fietsenwinkel herkenbaar. De fiets van mijn vrouw is nu redelijk oke, maar haar naaf is wel degelijk on nodig beschadigd. Net als ons vertrouwen in Fietsenwinkel.nl. Ik ga voortaan weer naar echte winkels zodat de middenstand kan overleven en ik een stuk service en advies krijg.
Maarten van Scheppingen