Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsenwinkel.nl, een waarschuwing - Forum Wereldfietser

Fietsenwinkel.nl, een waarschuwing

Ik heb begin augustus voor mijn vrouw een e-bike besteld bij Fietsenwinkel.nl, nadat wij bij diverse fietsenzaken in onze omgeving geen succes hadden. Te weinig assortiment of was de prijs boven mijn budget. Zij stelde nogal wat eisen, graag een lage instap, verende zadel en verstelbare stuur. Want met haar vorige, nog vrij nieuwe, e-bike heeft zij bij het afstappen een flinke smak gemaakt. Die was voor haar met haar 1,60 meter lengte iets te groot.
Het heeft mij heel veel moeite gekost om op internet de juiste fiets te vinden: van de vele honderden modellen was er maar één geschikt voor mijn lief. Ik heb de lieve som van € 1249,– voor betaald. Welnu, op 10 augustus is de nieuwe e-bike afgeleverd.
Maar er was één maar: men was de accuoplader vergeten mee te leveren! Volgens de chauffeur was de batterij op de nieuwe fiets wel vol geladen. Goed voor 150 kilometer, zei-ie. De accuoplader zou snel nagezonden worden. Wij hebben samen twee mooie tochtjes gemaakt langs natuurgebieden, vogels kijken met een verrekijker, picknick mee. Ik reed op mijn gewone racefiets. Maar na slechts 27 km op de teller van de e-bike was de accu leeg! Mokkend zwaar trappend huiswaarts gegaan.
De oplader kwam nog lang niet. Het heeft enkele weken (!) na veel telefoontjes en e-mails geduurd voordat er een pakje bij ons afgeleverd is. Ik vergeleek immediately na het uitpakken de vorm van de stekker met het gat in de batterij. Ze passen niet bij elkaar! Opnieuw knetterende telefoons en e-mails, vergezeld van foto's, over en weer. Alle producten in de magazijn moeten toch gecontroleerd worden of ze compleet zijn? Waar is de ouderwetse vakmanschap gebleven? Anders Ctrl-Alt-Delete uit de website halen. Pakje met oplader terug gestuurd, de frankering van € 6,95 zelf betaald.
Daarna hoorden wij weer enkele weken niets meer van. Mijn vrouw heeft de Fietsenwinkel opnieuw getelefoneerd, waarin zij duidelijk maakte dat zij het vertrouwen in de zaak kwijt is geraakt. Daarnaast was zij geschrokken van berichten over de vele ongelukken met e-bikes in de media. Desnoods breng ik de fiets met mijn eigen auto persoonlijk terug naar Amsterdam, het adres van Fietsenwinkel.
De fiets wordt morgen opgehaald en wij krijgen het geld terug. Heel sneu voor mijn vrouw, weer terug bij af. Zomer voorbij, winter straks voor de deur.
Bij deze wil ik jullie waarschuwen of de producten van de Fietsenwinkel wel in orde of compleet bevonden kunnen worden. Ik was bijna in staat om dit bedrijf bij 'Kanniewaarzijn' voor te dragen.

Afbeelding

Afbeelding
Direct contact met een fysieke winkel is inderdaad fijn Martin. Daarvoor hoef je niet naar Adam hoor, in Grunn is er ook een!
https://www.fietsenwinkel.nl/locaties/groningen
Ik begrijp de frustratie over de beschreven dienstverlening door fietswinkel.nl Delen van ervaringen lijkt me ook prima. Maar ik vind dat we voorzichtig moeten zijn om dan gelijk een waarschuwing af te geven voor betreffende firma. N = 1 toch? Misschien staan tegenover deze slechte ervaring wel vele goede ervaringen van anderen, niet? Zou je een dergelijke waarschuwing ook plaatsen bij zo'n ervaring bij een lokale fietswinkel? Voor de goede orde, ik heb geen enkele binding met fietswinkel.nl
Ik begrijp de frustratie over de beschreven dienstverlening door fietswinkel.nl Delen van ervaringen lijkt me ook prima. Maar ik vind dat we voorzichtig moeten zijn om dan gelijk een waarschuwing af te geven voor betreffende firma. N = 1 toch? Misschien staan tegenover deze slechte ervaring wel vele goede ervaringen van anderen, niet? Zou je een dergelijke waarschuwing ook plaatsen bij zo'n ervaring bij een lokale fietswinkel? Voor de goede orde, ik heb geen enkele binding met fietswinkel.nl
Mee eens.
Kan de titel niet veranderd worden in "Fietsenwinkel.nl, een ervaring"?
Ook ik heb geen binding met fietsenwinkel.nl

-Jan
Was dit niet op te lossen in Groningen stad met Patrick? Afbeelding
https://www.fietsenwinkel.nl/locaties/groningen
Anders wel met deze man, die in een flink aantal filialen tweelingbroers als manager heeft:
Afbeelding
In Almeloo heet hij Glenn, In Almere Jeffrey, In Amersfoort Robbie. Dat zijn nog alleen maar plaatsen met een A...
In Maastricht heet hij Michel, dus vanwege de afstand kan het niet één man zijn maar moeten het tweelingbroers zijn.
.... of we moeten alles op die site maar met een korrel zou nemen natuurlijk, maar die conclusie kan ik natuurlijk ook niet trekken.
gios schreef:Direct contact met een fysieke winkel is inderdaad fijn Martin. Daarvoor hoef je niet naar Adam hoor, in Grunn is er ook een!
https://www.fietsenwinkel.nl/locaties/groningen
Eric op de Fiets schreef:Was dit niet op te lossen in Groningen stad met Patrick? https://www.fietsenwinkel.nl/locaties/groningen
Ik wist niet dat Groningen een filiaal heeft. Ik had correspondentie waarvan alleen het adres in Amsterdam is.
Leon schreef:Anders wel met deze man, die in een flink aantal filialen tweelingbroers als manager heeft:
Afbeelding
In Almeloo heet hij Glenn, In Almere Jeffrey, In Amersfoort Robbie. Dat zijn nog alleen maar plaatsen met een A...
In Maastricht heet hij Michel, dus vanwege de afstand kan het niet één man zijn maar moeten het tweelingbroers zijn.
.... of we moeten alles op die site maar met een korrel zou nemen natuurlijk, maar die conclusie kan ik natuurlijk ook niet trekken.

Haha, goed onderzoekje Leon :D
Hiermee kom je als bedrijf niet echt geloofwaardig meer over.
Kloppen al die goede reviews en ervaringen dan nog wel ?

Ik ben het eens met de laatste zin van Leon.
Twee minuten geleden is de fiets opgehaald door Fietsenwinkel.
Toch een dag vroeger dan afgesproken.
jumbo schreef:
Leon schreef:Anders wel met deze man, die in een flink aantal filialen tweelingbroers als manager heeft:
Afbeelding
In Almeloo heet hij Glenn, In Almere Jeffrey, In Amersfoort Robbie. Dat zijn nog alleen maar plaatsen met een A...
In Maastricht heet hij Michel, dus vanwege de afstand kan het niet één man zijn maar moeten het tweelingbroers zijn.
.... of we moeten alles op die site maar met een korrel zou nemen natuurlijk, maar die conclusie kan ik natuurlijk ook niet trekken.

Haha, goed onderzoekje Leon :D
Hiermee kom je als bedrijf niet echt geloofwaardig meer over.
Kloppen al die goede reviews en ervaringen dan nog wel ?

Ik ben het eens met de laatste zin van Leon.
Het is niet handig qua website design, maar de betreffende foto heet qua bestandsnaam 'winkelmanager_default_winkelpagina_s.jpg'. Dit in tegenstelling tot de foto's waarbij de persoon er wel echt bij staat, zoals Patrick uit Groningen, waarbij ook de bestandsnaam passend 'Patrick.jpg' is.

Hoewel ik mij kan voorstellen dat niet iedere filiaalhouder met zijn gezicht op het internet wil / hoeft te staan, zou het beter geweest zijn om de foto in zijn geheel achterwege te laten.

Daarbuiten, reviews op bijvoorbeeld trustpilot zijn doorgaans positief:
https://www.trustpilot.com/review/www.f ... guages=all

Ik denk dat het dus wel mee valt. Maar waarschijnlijk koopt TS niet frequent producten online. Want dit soort problemen kom je namelijk bij ieder bedrijf wel tegen. Ik kan voor dit soort scenario's mijn eigen ervaringen delen bij in ieder geval bol.com en de media markt. En minder tijdrovende, maar nog steeds vervelende contactmomenten met klantenservices van een legio andere webwinkels.

Feit is en blijft, het is mensenwerk. Dingen gaan wel eens mis. Het jammerlijke aan de klantenservice van dit soort bedrijven is echter dat je niet met je HBO diploma of WO opleiding bij de klantenservice van een bedrijf als bol.com gaat werken. Ook met een MBO diploma heb je vermoedelijk betere dingen te doen in je leven. Met als gevolg dat het contact met de medewerkers van de klantenservice telefonisch verloopt met mensen die doorgaans niet al te capabel zijn.

Wat vaak beter werkt, is het afhandelen via bijvoorbeeld Twitter of facebook. Dan wordt het opgepikt door het webcare team. En dit soort bedrijven zijn niet gek. Deze klantenservice is publiek. Daarom zitten er op deze posities mensen die een hoger opleidingsniveau hebben genoten. Vaak minimaal MBO niveau 4, maar bol.com bijvoorbeeld vraagt zelfs minimaal HBO voor hun webcare vacatures.

Het is een verademing om daar gebruik van te maken. Waar je anders soms maanden bezig kan zijn met reguliere klantenservice, hierbij van de ene op de andere frustratie stuit, kun je soortgelijke scenario's via webcare teams binnen dagen of zelfs uren oplossen.
stef.l schreef:Wat vaak beter werkt, is het afhandelen via bijvoorbeeld Twitter of facebook. Dan wordt het opgepikt door het webcare team. En dit soort bedrijven zijn niet gek. Deze klantenservice is publiek. Het is een verademing om daar gebruik van te maken. Waar je anders soms maanden bezig kan zijn met reguliere klantenservice, hierbij van de ene op de andere frustratie stuit, kun je soortgelijke scenario's via webcare teams binnen dagen of zelfs uren oplossen.
Nou moe, ik heb geen Twitter of Facebook. Alleen telefoon (door mijn vrouw) of e-mails en ouderwetse post.
Martin E. van Doornik schreef:
stef.l schreef:Wat vaak beter werkt, is het afhandelen via bijvoorbeeld Twitter of facebook. Dan wordt het opgepikt door het webcare team. En dit soort bedrijven zijn niet gek. Deze klantenservice is publiek. Het is een verademing om daar gebruik van te maken. Waar je anders soms maanden bezig kan zijn met reguliere klantenservice, hierbij van de ene op de andere frustratie stuit, kun je soortgelijke scenario's via webcare teams binnen dagen of zelfs uren oplossen.
Nou moe, ik heb geen Twitter of Facebook. Alleen telefoon (door mijn vrouw) of e-mails en ouderwetse post.
Tsja, uiteindelijk is dat een probleem dat makkelijk te overkomen is. Registratie is gratis. Bovendien reageren de webcare teams ook op reviews elders, zoals bijvoorbeeld trustpilot.com, tweakers.net shopreview, etc. Dus mocht je geen twitter of facebook willen gebruiken, kies dan voor een alternatief. Ook reviews die je plaatst op de website van de verkopen zelf zullen doorgaans worden afgehandeld door het webcare team indien dit een negatieve ervaring betreft.
stef.l schreef:
Martin E. van Doornik schreef:
stef.l schreef:Wat vaak beter werkt, is het afhandelen via bijvoorbeeld Twitter of facebook. Dan wordt het opgepikt door het webcare team. En dit soort bedrijven zijn niet gek. Deze klantenservice is publiek. Het is een verademing om daar gebruik van te maken. Waar je anders soms maanden bezig kan zijn met reguliere klantenservice, hierbij van de ene op de andere frustratie stuit, kun je soortgelijke scenario's via webcare teams binnen dagen of zelfs uren oplossen.
Nou moe, ik heb geen Twitter of Facebook. Alleen telefoon (door mijn vrouw) of e-mails en ouderwetse post.
Tsja, uiteindelijk is dat een probleem dat makkelijk te overkomen is. Registratie is gratis. Bovendien reageren de webcare teams ook op reviews elders, zoals bijvoorbeeld trustpilot.com, tweakers.net shopreview, etc. Dus mocht je geen twitter of facebook willen gebruiken, kies dan voor een alternatief. Ook reviews die je plaatst op de website van de verkopen zelf zullen doorgaans worden afgehandeld door het webcare team indien dit een negatieve ervaring betreft.
Ik weiger Facebook te gebruiken. Teveel misbruik en op mijn werk (tot m'n pensionering in augustus 2016) keken m'n collega's vaak naar 'vieze' plaatjes tot ergernis van de afdelingschef. En dat wil m'n vrouw ook niet hebben. Twitter is als ik op de televisie heb begrepen, iets alleen voor tussen politici om wat te krakelen en misbaar maken? Ik heb niet eens een smartphone. Alleen een eenvoudig mobieltje om te sms'en. Thuis heb ik een grote vaste computer staan, meer niet. Buiten de deur ben ik off-line. Punt, klaar, finito.
Martin E. van Doornik schreef:Ik weiger Facebook te gebruiken. Teveel misbruik en op mijn werk (tot m'n pensionering in augustus 2016) keken m'n collega's vaak naar 'vieze' plaatjes tot ergernis van de afdelingschef. En dat wil m'n vrouw ook niet hebben. Twitter is als ik op de televisie heb begrepen, iets alleen voor tussen politici om wat te krakelen en misbaar maken? Ik heb niet eens een smartphone. Alleen een eenvoudig mobieltje om te sms'en. Thuis heb ik een grote vaste computer staan, meer niet. Buiten de deur ben ik off-line. Punt, klaar, finito.
Tsja, dat is een eigen keuze. Maar helaas in de hedendaagse maatschappij betekend dat dus wel dat je doorgaans met de minder capabele klantenservice opties te maken zult krijgen. Daar kun je het beste dan maar leren vrede mee te hebben, want veranderen zal het waarschijnlijk toch niet. Sterker nog, het contrast wordt waarschijnlijk alleen nog maar groter. Publieke opinie is alles. En publieke opinie is hedendaags dat wat verwoord wordt op social media en het WWW. Bedrijven spelen daar meer en meer gericht op in door zich juist daar positief te blijven profileren.
Schandalige bedrijven die het niveau van de service laten afhangen van de openbaarheid van de klacht. Is het nou zo ouderwets om ervan uit te gaan dat een winkel gewoon tevreden klanten zou moeten willen hebben?
stef.l schreef:Tsja, dat is een eigen keuze. Maar helaas in de hedendaagse maatschappij betekend dat dus wel dat je doorgaans met de minder capabele klantenservice opties te maken zult krijgen. Daar kun je het beste dan maar leren vrede mee te hebben, want veranderen zal het waarschijnlijk toch niet. Sterker nog, het contrast wordt waarschijnlijk alleen nog maar groter. Publieke opinie is alles. En publieke opinie is hedendaags dat wat verwoord wordt op social media en het WWW. Bedrijven spelen daar meer en meer gericht op in door zich juist daar positief te blijven profileren.
Ik citeer hier een stukje uit mijn reisverslag: op 28 augustus 2014 ging ik per trein van Groningen naar Schiphol, vanwaar ik naar Dublin ging vliegen, fiets mee. „Terwijl bijna iedereen in de trein met smartphones of laptops op de schoot druk in de weer waren, las ik rustig De Telegraaf. Naast mij zat een orthodoxe Jood met een laptop, waarop alleen Hebreeuwse letters op het scherm zichtbaar waren. Ik ken wel een beetje Hebreeuws, maar toch wel een bijzonder toestel, want men leest die taal van rechts naar links.
Het moet niet gekker worden, het leek alsof al die mensen door een onzichtbare navelstreng zijn verbonden met geldverdienende en zakkenvullende telecombedrijven, zonder dat zij zelf in de gaten hebben. Gelukkig ben ik daarop een uitzondering, gewoon ouderwets normaal doen, lekker vrij."
Polling schreef:Schandalige bedrijven die het niveau van de service laten afhangen van de openbaarheid van de klacht. Is het nou zo ouderwets om ervan uit te gaan dat een winkel gewoon tevreden klanten zou moeten willen hebben?
Ach, dat is bij grotere bedrijven eigenlijk altijd al zo geweest. Alleen was het vroeger minder makkelijk om dat probleem te passeren, want dan moest je deelnemen aan programma's als kassa.

Het probleem is uiteindelijk ook gewoon een kwestie van geld. Een onderling geschil met een klant oplossen is voor een groot bedrijf nu eenmaal van weinig interesse. Het internet vol met klachten over foutieve leveringen, slechte service, etc. is voor een bedrijf wel van interesse. Hierbij wil je als bedrijf wel dat dit wordt opgelost, of in ieder geval publiekelijk de mogelijkheid hebt aangeboden om dit op te lossen, anders verlies je potentiele nieuwe klandizie.
Martin E. van Doornik schreef:
stef.l schreef:Tsja, dat is een eigen keuze.
Ik citeer hier een stukje uit mijn reisverslag: op 28 augustus 2014 ging ik per trein van Groningen naar Schiphol, vanwaar ik naar Dublin ging vliegen, fiets mee. „Terwijl bijna iedereen in de trein met smartphones of laptops op de schoot druk in de weer waren, las ik rustig De Telegraaf. Naast mij zat een orthodoxe Jood met een laptop, waarop alleen Hebreeuwse letters op het scherm zichtbaar waren. Ik ken wel een beetje Hebreeuws, maar toch wel een bijzonder toestel, want men leest die taal van rechts naar links.
Het moet niet gekker worden, het leek alsof al die mensen door een onzichtbare navelstreng zijn verbonden met geldverdienende en zakkenvullende telecombedrijven, zonder dat zij zelf in de gaten hebben. Gelukkig ben ik daarop een uitzondering, gewoon ouderwets normaal doen, lekker vrij."
Zoals gezegd, eigen keuzes. Ook in het verleden blijven hangen of als krant de telegraaf verkiezen, zijn eigen keuzes.
quote="Martin E. van Doornik"
>... voor mijn vrouw een e-bike ...
> Zij stelde nogal wat eisen, graag een lage instap, verende zadel en verstelbare stuur.
Verend zadel en verstelbaar stuur kun je aan iedere fiets toevoegen.
Een e-bike vinden zonder lage instap valt zelfs al niet mee.
Om je vrouw dan nogal eisen stellend te noemen?

Ik hoop dat je het budget-probleem toch kunt overwinnen en een fiets voor haar kunt kopen in een ouderwetse winkel. De omgangsvormen bij het bestellen op internet zijn namelijk inderdaad best wel bot. Als je niet ook meedoet met die botheid is het frustrerend. Ook ik heb wel eens iets besteld, wat ik nodig had, van boven de 1000 euro wat 'op voorraad was en direct geleverd kon worden'. Toen na een week en 1x bellen bleek dat het ding niet op voorraad was heb ik geen pogingen gedaan, maar meteen een dikke aangetekende brief gestuurd om de koop te annuleren en mijn geld terug te krijgen. Daarna ben ik naar de winkel 'om de hoek' gegaan en kon ik het ding een week later ophalen voor 100 euro meer.
Als je graag ouderwets wil blijven doen dan mag dat natuurlijk, ieder zijn ding, er worden duizenden artikelen via internet verkocht wat in de meeste gevallen goed gaat. maar als je dan een keer modern wilt doen en het gaat toevallig mis piep dan niet meteen aan>>. En het is met ALLE internetaankopen zo dat je elk artikel binnen 2 weken gratis terug kunt sturen als er iets mee is of het is niet wat je ervan verwacht had.
Dat wordt er vaak bij gezegd alsof het een service is maar het is een wettelijke regeling.
Het voornaamste risico online is dat een bedrijf tussen betaling en levering failliet gaat. Voor een
cassette-ketting-voorblad is dat nog te overzien maar voor een nieuwe laptop/trekkingfiets is het minder.