Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar vind ik Fietsvlaggetjes van hele wereld? - Forum Wereldfietser

Waar vind ik Fietsvlaggetjes van hele wereld?

Ik wil mijn frame versieren met alle landen waar ik heb gefietst de afgelopen 11 jaar. Dat zijn er best wel wat. Niet alleen leuk maar zo gaan de gesprekken in NL voortaan over de gemaakte reizen in plaats van het merk fiets. :wink:

Nu zijn er landenstickers te koop maar vaak niet voor landen. Zoals Oman, Iran, Mongolie e.d. Ze zelf gaan naschilderen is een beet boel- en secuur werk. Wie kent een adres dat wel alle vlaggen van de wereld in klein formaat en robuuste uitvoering verkoopt? Of is er wellicht een snellere maar wel stevige methode om dit zelf te doen dan naschilderen?

p.s. Naar Pakistan gaan om dit tegen een prikkie te doen zit er voorlopig nog niet in Bernadette 8)

Alvast bedankt voor de tips,

Frans
Je hoeft er niet voor naar Pakistan. In Westernieland zit ook iemand die heel goed vlaggetjes op een frame kan schilderen :lol:
Beetje flauw dat je dan niet zegt wie. Of hebben we het hier over een zeker persoon met een voorkeur voor knickerboxen?
Het leek me erg voor de hand liggend, maar je hebt het al geraden.
Ik heb hier ook een keer diverse stickers besteld, nagenoeg alles is mogelijk. Bijzonder prettige ervaring met deze stickerbaas.
HansvanderVeeke schreef:Je hoeft er niet voor naar Pakistan. In Westernieland zit ook iemand die heel goed vlaggetjes op een frame kan schilderen :lol:
Klopt, dat ben ik. Hierbij een foto van de vlaggetjes op mijn fiets. Aangezien de bovenbuis van het frame al vol is geraakt, ging ik verder op de zadelbuis, waar de Ierse vlag te zien is. De foto is al te oud, want nu zit daaronder een nieuwe vlag van Oostenrijk. De vlaggetjes zijn 24 x 42 mm, gewone plakband en verf gebruikt. Je kan ook kleine potjes van Enamel of Revell verf (14 ml) kopen. Wel de eerste laag goed drogen dan met nieuwe plakband de volgende kleuren enz. Google over vlaggen op Wikipedia naar de juiste vlakken en kleuren. De 'roude lièw' op de Luxemburgse vlag geheel links (om verwarring met de Nederlandse vlag te voorkomen) is met de losse hand geschilderd, evenals de versierselen op de vlag van Vaticaan (derde van rechts). Let wel op dat de diagonale dunne rode lijnen op de Britse vlag a-symmetrisch zijn. Als het ware tegen de klok aan duwend.

Afbeelding

Hans van der Veeke: deze foto is in Baflo genomen, tegen de muur met de twee kleine raampjes op deze hier: https://www.google.nl/maps/@53.3641441, ... 312!8i6656
Frans & Dieuwertje schreef:Beetje flauw dat je dan niet zegt wie. Of hebben we het hier over een zeker persoon met een voorkeur voor knickerboxen?
Correctie: knickerbockers :wink:
Martin E. van Doornik schreef: Hans van der Veeke: deze foto is in Baflo genomen, tegen de muur met de twee kleine raampjes op deze hier: https://www.google.nl/maps/@53.3641441, ... 312!8i6656
Aha, tegen de muur van de kapper tegenover de haven.
Je kunt naar een basisschool stappen en vragen of zij landenstickers hebben. Er zijn er meerdere op één vel. Ik heb de hele wereld voorbij zien komen. Deze stickers hebben voor fietsframes de goede maten en zijn zelfklevend. Misschien moet er wel een extra bescherming in de vorm van boeklon o.i.d. overheen geplakt worden!

succes!
Ger64
Ger64 schreef:Je kunt naar een basisschool stappen en vragen of zij landenstickers hebben. Er zijn er meerdere op één vel. Ik heb de hele wereld voorbij zien komen. Deze stickers hebben voor fietsframes de goede maten en zijn zelfklevend. Misschien moet er wel een extra bescherming in de vorm van boeklon o.i.d. overheen geplakt worden!
Succes!
Ger64
Helaas, zelfs boeklon is niet bestand tegen regen, daar heb ik mijn vroegere schoolboeken nog mee gekaft. Door het eventuele schaveien van je benen langs de bovenbuis kunnen de randen van de stickers beschadigen. En de kleuren op de stickers kunnen in het zonlicht verbleken. Verf is eigenlijk de beste optie. Ik kijk er nog dagelijks naar.