Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cube touring EXCLUSIEF 2016 - Forum Wereldfietser

Cube touring EXCLUSIEF 2016

Beste fietsliefhebbers,

ik wil bovenstaande fiets kopen voor 799 euro.

Ik gebruik de fiets voor woon- werkverkeer en toertochten in Nederland en Duitsland en Oostenrijk.

Zijn met name familie toertochten.

Zijn er mensen met ervaring met deze fiets?

Alvast bedankt.

Eric
Als ik even googel vind ik geen fiets die precies zo heet. Wel een paar electische van tegen de 3000 euro. 800 euro lijkt me dus een tweedehands, een goede deal of verdacht....

De site van Cube geeft 70 overeenkomsten: http://www.cube.eu/nl/search/?q=exclusive
Dit lijkt me een fiets waarmee dat allemaal best zal gaan. De fiets is scherp geprijsd, en daarom zijn er wel concessies gedaan. De belangrijkste praktische beperking lijkt me dat je hier niet echt een zware kampeeruitrusting op moet meenemen, maar dat lijk je niet van plan.
Zelf zou ik ook eens kijken bij Fahrradmanufaktur. Lees verder ook dit: http://www.wereldfietser.nl/docs/de-eer ... 2016-2.pdf
EricG. schreef:... en toertochten in Nederland en Duitsland en Oostenrijk.

Zijn met name familie toertochten.
...
Eric
Even in aanvulling op bovenstaande vraag van Wim, wat bedoel je met toertochten? Als dat 's ochtends wegfietsen is en aan het eind van de dag weer lekker terugkomen is, dan lijkt mij deze fiets daar uitgesproken geschikt voor.

Voor woon-werk heb je iets meer onderhoud dan een NL-se stadsfiets maar als je regelmatig even schoonmaakt en smeert is dat niet onoverkomelijk.

Scherpe prijs.
Is de geveerde vork een bewuste keuze? Zo niet, dan zou ik opteren voor een ongeveerd model. Minder onderhoud en een nog wat strakker stuurgedrag.
Kijk anders ook eens naar de Cube Travel,
dat is een vergelijkbare fiets zonder verende vork.

Cube maakt doorgaans prima fietsen voor een nette prijs.
Heb er zelf ook naar gekeken (zoek ook een eerste vakantiefiets) maar heb toch besloten zelf wat te knutselen,
omdat er op de af frabriek fiets teveel dingen net niet naar wens zijn.

Vond het frame overigens vrij lang, dat moet je net liggen.