Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat is deze Santos Travelmaster waard? - Forum Wereldfietser

Wat is deze Santos Travelmaster waard?

Mijn beste vriend wil zijn Santos Travelmaster 2.6 verkopen, en ik ben zeer geïnteresseerd. We hebben alleen geen idee wat het ding waard is. Kunnen jullie daar misschien iets zinnigs over zeggen?

Hier de link naar marktplaats (ik weet dat er ergens staat dat je op dit forum geen advertenties mag afkraken, maar hierbij gaat het zoals gezegd om mijn beste makker, met zijn toestemming, en afkraken is natuurlijk sowieso niet de bedoeling, ook omdat er geen prijs bij staat): http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... =mympBuyer
Heel sterk afhankelijk van de staat van onderhoud. Ik zou zelf € 400 nemen en dan plussen voor echt nieuwe onderdelen of minnen voor zaken die vervangen moeten worden (tandwielen, zadel, wielen, stuurbekleding etc.)...

Oja, waarom wil je vriend hem wegdoen? Als hij een andere fiets koopt, wat krijgt hij als inruil? Als je weet hoeveel korting hij krijgt zonder inruil heb je een idee van de waarde....

Succes
(Met vrienden moet je wandelen niet handelen :wink: )
Fiets is bijna 8 jaar oud, nieuwprijs rond €1700 exclusief opties rond €1300. Is belangrijk na te gaan welke onderdelen naast zadel, handvatten en spatbord aan vervanging toe zijn. En welk onderhoud wel is gedaan afgelopen tijd. Na een grove schatting zou ik maximaal €350 geven ervan uitgaande dat velgen/ balhoofd/ vork e.d heel zijn + frame geen scheuren o.i.d. kent.
Ik zou nu gewoon eens wachten wat voor reacties op de advertentie afkomen, dan krijg je een idee van "wat de gek ervoor geeft".
Travelmaster schreef:Ik zou nu gewoon eens wachten wat voor reacties op de advertentie afkomen, dan krijg je een idee van "wat de gek ervoor geeft".
Maar hij wil hem juist van zijn vriend overkopen als ik de TS goed begrijp. Voor de vriend uiteraard prettig om te verkopen voor wat de gek ervoor geeft, maar heeft de TS niet veel aan.



Gezien het een goede vriend is, en hij er toch van af wilt, kun je altijd vragen of je de fiets een dagje of twee kunt lenen. Dan kun je twee wat langere ritjes erop maken om toch even een goed idee te krijgen van wat er eventueel nog aan gedaan moet worden of dat het verder in een goede conditie verkeerd. Afhankelijk daarvan kun je voor jezelf een betere inschatting maken wat er voor te betalen.

Persoonlijk zou ik een fiets in waarde afschrijven met grofweg 10% per jaar. En na 8 jaar dus niet veel meer er voor betalen dan 20% van de aanschafprijs, ca 350 Eur. Alleen indien onderdelen echt nieuw zijn zou ik bereid zijn daar meer voor te betalen. Indien later vervangen zou ik slijtage onderdelen zelf met grofweg 33% per jaar afschrijven.