Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Heeft iemand ervaring met deze fiets - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Heeft iemand ervaring met deze fiets

Ik rij al 2 jaar met een fiets van Rose en ben hier zéér tevreden over. Ik ken ook nog meerdere mensen die ook met Rose rijden en zijn hier ook allemaal zeer over te spreken.
De after-sales service is ook super en bovendien is het voor iedere fietsenliefhebber een paradijs om in de winkel rond te wandelen.
Sinds dat ik deze winkel ken, bestel ik ook al mijn onderdelen bij hen. Zelfs inclusief levering naar België zijn zij veel goedkoper.

Dit zeg ik allemaal niet om reclame voor hen te maken, is gewoon mijn persoonlijke ervaring.
Ik rij zelf een rose gravel racer en ken meerdere mensen die op rose rijden. Prima fitsen en prima service.
Heb je al wat gekocht?
Jan Eleveld schreef:Inruilwaarde kan ook een overweging zijn en die schat ik niet zo hoog in bij eigen merken van grootwinkelbedrijven als Rose en Decathlon.
Rose en Decathlon zijn toch wel erg verschillend. Los van het feit dat Rose een wielerzaak is met een lange geschidenis en Decathlon een vergaarbak is van alle sport activiteiten (van slingertennis tot bergbeklimmen).

Rose mikt tegenwoordig op het hogere segment en is qua prijs zeker niet de goedkoopste (al is het natuurlijk veel goedkoper dan Santos). Kwalitatief heeft Rose een hele goede naam, met name in de wielersport.

Decathlon is duidelijk gericht op het lagere segment. Zij leveren niet eens zulk slecht spul, maar sommige verkopers zijn complete onbenullen. Zo was er laatst een man die een bagagedrager wou laten monteren, waarop de verkoper (type studentenbaan) bleef volhouden dat het niet zou passen. Ik keek met een scheef oog naar de fiets en zag direct de juiste nokjes :(

Betreft deze fiets; hij is met de hand afgemonteerd in Bocholt. Ik denk niet dat dit een fabrieks wiel is en Rose heeft prima mecaniciens, dus ik denk dat dit wiel net zo goed(of slecht) kan zijn als die van de gemiddelde high end fabrieksfiets (zoals Koga).

Waar je tegenaan loopt is dat een goede fietsenzaak de fiets nog naloopt (desnoods met de vetpot) en dat mis je in dit geval. Verder zit je met je garantie met opsturen (maar Rose is op zich prima met de afhandeling).

Links of rechtsom, het is een persoonlijke keuze, maar Rose is op zich een uitstekend fietsenmerk, het is niet alsof je iets bij een zaak zonder reputatie koopt die morgen de deuren kan sluiten.