Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Enquette: E-bikes - Forum Wereldfietser

Enquette: E-bikes

Ik ben op dit moment bezig met een klein onderzoekje; het gaat over e-bikes en de mogelijkheden van een nieuw ontwerp op de markt. Ik doe onderzoek naar de interesse voor een dusdanig product voor dagelijks fietsen dan wel lange reizen. Je zou me erg helpen door de vragenlijst in de link in te vullen [duurt ongeveer 5 minuutjes]! :D
www.tinyurl.com/vragenlijste-bikes
Klikken op de link geeft een error: Website down.
De betrouwbaarheid van dit onderzoek gaat niet hoog zijn doordat de spreiding van de antwoorden enorm is beïnvloed.

In simpele taal: Je antwoorden zijn vooraf teveel gestuurd door de vraagstelling. Bovendien ga je met deze populatie sowieso afwijkende antwoorden krijgen.

Laat ik het zo zeggen: Jij wil een add-on op de markt zetten om een gewone fiets om te bouwen. De vragenlijst stuurt je dus terug in die richting, ook al heb je aangegeven dat het geen optie is. Je antwoorden gaan dus onherroepelijk gekleurd zijn.

Daarnaast heb je hier een stel fitte fietsers te pakken waarbij betrouwbaarheid een van de kern-eigenschappen van een fiets is. Wij zijn sowieso een niche-markt binnen de fietswereld en elektrisch vakantiefietsen is een niche binnen die niche.

Erger, uit de vragenlijst krijg ik sterk het gevoel dat je eigenlijk niet snapt wat de problemen met e-bikes zijn. Je vergeet dus zaken als:

- Rijgedrag
- Actieradius
- storingsgevoeligheid

Nou weet ik ook wel dat dit de zwakke punten van add-ons zijn en dus iets zijn waar je liever niet teveel bij stil wil staan, maar als starter moet je reëel zijn en juist dit soort dingen uit zoeken.

Sorry Susie, hier gaat niks interessants uitkomen. Wij zijn sowieso niet de markt waar je moet zijn. Zelfs bij een goed onderzoek gaan wij alleen maar je antwoorden vervuilen.
Waarom gaan mensen hier er toch meteen van uit dat dit de enige vijver is waarin gevist wordt?
Alien schreef:Waarom gaan mensen hier er toch meteen van uit dat dit de enige vijver is waarin gevist wordt?
Ik vind loknors reacite niet erg vijver-afhankelijk.

Aanvulling: de mensen die hier en via soortgelijke fora reageren zijn een zeer speciaal soort, namelijk degenen die op fietsgebied op internet actief zijn én geïnteresserd zijn in onderzoekjes met vragen waarin heel lastige woorden gebruikt worden zoals e-bike-addon. Ik denk dat het overgrote deel van de e-bikers in de echte wereld van een ander slag zijn, ik zie ze dagelijks, ik ken er ook een aardig stel. Dat de stekker ergens in moet om het ding op te laden is al genoeg.
Alien schreef:Waarom gaan mensen hier er toch meteen van uit dat dit de enige vijver is waarin gevist wordt?
Tenzij ze echt heel duidelijk de vijvers scheidt in haar onderzoeksresultaten(wat ik ten sterkste betwijfel) gaan wij dusdanig andere antwoorden geven dan de standaard consument dat wij de onderzoeksresultaten beïnvloeden.

En dan heb ik het nog niet over de opzet van de vragenlijst.... als ik die add-ons niet wil, maar je blijft me erover door zagen, wat denk je wat voor antwoorden ik ga geven? Weer vervuiling van de onderzoeksgegevens.
Ik vind de enquette erg vreemd opgezet, ik heb hem dan ook niet afgemaakt.

De eerste twee keer negeerde ik het maar, maar de derde keer was ik het zat:

Ik geef eerst aan iets totaal niet te wilen en de volgende vraag moet ik verplicht invullen waarom ik dat ding graag wil.
Ik ben er ook aan begonnen aangezien ik een e-bike heb, maar stoorde mij aan de vraagstelling en heb de test niet afgemaakt.
Enquette?
Iemand die geen spellingcontrole gebruikt maar wel een goede vragenlijst denkt te kunnen opstellen...