Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Belangstelling voor een rondje in omgeving Zwolle? - Forum Wereldfietser

Belangstelling voor een rondje in omgeving Zwolle?

Hallo medefietsers,
Ik zie vele rondjes voorbij komen maar allemaal net te ver uit mijn omgeving. Nu fietste ik zelf vandaag een prachtig rondje, zo vanuit mijn achtertuin. Ik heb zelfs een kiekendief, het nest van de zeearend én het jong gezien toen ik 2 vogelaars tegen het lijf liep. Wat wil een mens nog meer? Nou..... delen met anderen!
Vandaar mijn oproep om te kijken of er belangstelling is voor een rondje (of meer als het een succes is) in deze omgeving.
Vanuit Zwolle kan je de Veluwe op, langs de IJssel of de Vecht fietsen, richting Giethoorn of de NOP polder fietsen, mogelijkheden genoeg.
Heb nog niet helemaal helder of dat dan vanuit het station zou moeten en de hoeveelheid km's, of welke dag het meest geschikt is. Eerst maar eens inventariseren of er interesse is.
Om jullie een indruk te geven van de tocht van vandaag: vanuit Zwolle over de dijk langs het Zwarte water naar Hasselt, via Genemuiden naar en door de Mandjeswaard, oversteken met een veer op zonneenergie naar Kampereiland en langs Zwarte meer en Ketelmeer (met zeearend) naar Kampen. Vanuit Kampen naar Zalk en dan terug naar Zwolle. ongeveer 65 km.
Ik ben benieuwd naar de reacties,
gr Anja
Dag Anja, ik heb ook al eens geprobeerd een rondje Zwolle op te zetten. Ik ben juli en augustus grotendeels in het buitenland, maar als er een groepje is vanaf september dan doe ik mee.

Groet

Erik Veenstra
Lijkt mij prima als een draaiboek regionale rondjes komt. Er zijn rondjes die het goed doen, maar andere initiatieven stranden. Hoeft niet ingewikkeld te zijn, maar wel doordacht.
In de driehoek Zwolle, Deventer en Apeldoorn heeft de Wereldfietser flink wat leden. Die zouden gericht aangeschreven kunnen worden. Gaat tegenwoordig gemakkelijk: een selectie van postcodes en de mailtjes zijn de deur uit.
Rondje Zwolle. Vertrek voor station Zwolle op....... om........

Ik wil best helpen.
Vanaf september lijkt me dat erg leuk. Zelf woon ik in de omgeving van Giethoorn en wil daar ook best eens een rondje opzetten. (vanaf station Steenwijk).
Klinkt als een leuk rondje Anja. Mits vanuit Utrecht haalbaar fiets ik graag een keertje mee.
Hoewel ik normaal gesproken een rondje Groninger ben, lijkt het me leuk om eens mee te fietsen met een rondje Zwolle! Ik kom uit Hoogeveen dus dat is prima te doen :)
Lijkt toch te gaan lukken.
Bert jij bezit vast een ledenbestand dat je postcodes kan selecteren. Denk je dat het nodig is om een persoonlijke mail te sturen of is een oproep op het forum voldoende.
Vandaag weer een leuk rondje gedaan, 3 x de Vecht over.lekker een stukje bos. Zo heb ik in ieder geval al 3 routes.
Misschien is het goed om met z'n 2 en of 3 en eens goed te kijken hoe het aangepakt moet worden.
ik ga nog even door met mijn proef rondjes.
Anja
@ Anja,

Helaas heb ik geen ledenbestand. Daarvoor moet medewerking gevraagd worden. Veel leden van de Wereldfietser zijn niet of nauwelijks op het forum. Met het sturen van een wervende mail kun je deze leden in jouw regio gericht bereiken met een bericht dat er een leuke activiteit plaats vindt in hun eigen omgeving.
Fiets graag mee in september.
lijkt mij inderdaad leuk, 65km word wel doorpakken, maar ik wilde toch oefenen.

wil dus gerust mee helpen.

zwolle is mooi gebied en vanaf assen prima met de trein te doen.
@ headlight, je moet toch trainen voor Australië.
Fijn dat er weer een belangstellende is.
Anja
Ik heb ook wel belangstelling. Heb momenteel (5 weken) vakantie dus fiets al regelmatig. Woon vlak bij Zwolle, in Dalfsen, ideaal dus :D We hebben sinds een tijdje een fietspontje over de Vecht hier dus die kunnen we eventueel ook nemen :)
Ik woon in Zwolle en zou ook graag aansluiten!
stuiterbal schreef:Ik woon in Zwolle en zou ook graag aansluiten!
Ik wil ook een keertje mee fietsen.Dat lijkt me wel leuk!
leuk zoveel aanmeldingen :D
:D
Anja
Hoi Anja,

Wij wonen sinds kort in Hattem en hebben inmiddels al veel gefietst in de omgeving. Het lijkt ons (stel) leuk om mee te fietsen om weer wat nieuwe routes te ontdekken.

Groetjes Jolanda en Mark
Beste geïnteresseerden,
Ik heb PBtjes gestuurd naar mensen die hebben aangegeven mee te willen helpen of die in de regio Zwolle wonen.
Dit om af te stemmen of we een jaar rond krijgen met tochten. Om het als activiteit op de kalender te krijgen van de WF moet er wel een stukje continuïteit in zitten. En ik kan/wil het niet alleen doen.
Paul, van het bestuur, kan de leden uit deze regio informeren via de mailinglist.
Ik zou graag reacties krijgen van geïnteresseerden welk weekend de voorkeur heeft (eerste, tweede etc) of het een zaterdag of zondag moet zijn, of beide afhankelijk van het weer. Maar dat laatste is misschien weer lastiger in te plannen. En of we altijd vanuit Zwolle moeten vertrekken of dat bijv. Steenwijk, Meppel, Ommen ook goede alternatieven zijn.

En natuurlijk ben ik nog steeds benieuwd of er nog meer belangstelling is.
Mijn streven is om in een weekend in september een eerste tocht uit te zetten.
gr Anja
Hoi,
Lijkt me leuk om een keertje mee te fietsen. Normaal gesproken fiets ik mee met het rondje Groningen, maar een keertje naar Zwolle lijkt me leuk. Het zou daarom handig zijn als het rondje Zwolle op een andere dag gaat zitten dan de tweede zondag van de maand. En bij deze zijn belangstellenden natuurlijk ook in Groningen van harte welkom.
Aangezien ik, als ik een keer mee wil fietsen, met de trein moet komen, is Zwolle station als vertrekpunt wel handig.
Groet, Petra.