Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kan iemand mij vertellen welk merk frame ik heb? - Forum Wereldfietser

Kan iemand mij vertellen welk merk frame ik heb?

Hallo,

ik heb vorig jaar een randonneur gekocht via internet. Nu is de vorige eigenaar helaas overleden dus kan ik hem niet vragen om wat voor fiets het precies gaat.
Ik weet dat de fiets een zelfgebouwde fiets is maar verder kom ik niet. Foto
Afbeelding
Ik dacht eerst aan een Avaghon. Maar die "driehoek" onder het zadel is op jouw fiets iets groter. Wellicht zijn evenknie, Villeger. Kijk eens hier: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 11&t=22749
Handige foto, ik had hem zelf niet veel onduidelijker kunnen maken. Het zou zomaar een oude Vittorio kunnen zijn.
snel safari in een grote maat?
grote maat ja
zo te herkennen : nee
gokje ongeveer 20 jaar terug gebouwd, maar ik kan er zo mar 10 jar naast zitten.

zou best een nederlands frame kunnen zijn.
een berg close ups kan helpen:
van de lasnaden of lugs,
van alle letters die je kan vinden (bv welke buizen er gebruikt zijn. serienummer ect.
goed kijken of er letters weg zijn , maar dat je ze nog wel ziet in t zonlicht. boven en onderbuis, staat meestal de merknaam
aantal spaken tellen met 48 heb je grotere kans dat t een vittorio is en minder dat t een andere is.

het is zo ene beetje een rare mix, de remmen, stur en cranks zijn erg classiek de voorlam p en sturpen zo te zien neit.
succes.
Het verbaast mij hoeveel reacties ik krijg.
Hiervoor mijn dank.
Ik zal morgen wat betere foto's maken van mijn fiets.

Bedankt

Groetjes
Arian
Is er een ingeslagen framenummer onder de trapas?
Die remmen zijn wel erg klassiek. Ik denk van voor 1995.
Bij die vorkkroon denk ik niet aan Avagon maar eerder aan Snel.
Het lijkt op een Snel die ik ook gehad heb zo`n 23 jaar terug, is gestolen in Frankrijk.
had een heel andere kleur.
Een spuitbus doet wonderen :wink:
Lijkt verdacht veel op een Vittorio.

Ronald van der Perk
Hierbij nog wat foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Groetjes
Arian
Die fiets is wel een zootje ongeregeld zeg!
Je hebt er ineens een andere vork onder zitten. Eerst was hij groen, nu chroom.
Er zit ook ineens een voordrager op. Maar die is wel erg vreemd. Hij staat op maar één foto, het lijkt wel een halve - alleen rechts, het pootje zit rechts en het ding zit op zich al vreemd naar achteren.
Er zitten cantinokken op de fiets maar iemand heeft er centerpullremmen opgezet.
De stangetjes van het achterspatbord zitten aan hetzelfde oog als de drager.
Die velgen zijn veel nieuwer dan de fiets.
Als er een nummer in de bracketpot is geslagen zit het waarschijnlijk onder twee dikke lagen lak en verf, dus moeilijk zichtbaar, als het al zichbaar is.
Op een van de foto's lijkt de bovenbuis wel gebogen: http://nl.tinypic.com/view.php?pic=14wxapg&s=8
Hallo.

De fiets had oorspronkelijk groene voorvork met 2x bagagedrager. Aangezien ik een ongeluk met de fiets heb gehad heb ik er een nieuwe voorvork in moeten zetten.
De bagagedrager voor is er dus af

Ik heb gezocht naar een frame nummer oid maar niets kunnen vinden helaas.
Ik gok op een vittorio:
- gekruiste achtervork gebruikt vittorio op grotere frames
- de boutjes voor de achterdrager zitten erg laag, de vittorio achterdrager sluit rechtstreeks aan op die boutjes waardoor die altijd laag gesoldeerd zijn.
- vittorio heeft heel lang klassieke achterpads gebruikt, volgens mij heeft een cabonga/avaghon altijd verticale pads gehad.
- op de achtervork zitten ook gewone canti/v-brake nokken. Behalve op koersframes had ik anders nog geen vittorio met centerpull remmen gezien.
- die voordrager heb ik op oude vittorio's nog al wel eens gezien

Maar het is een gok, en het zou even goed wat anders kunnen zijn.
Volgens mij is het geen Snel met die driehoek onder het zadel (staande achtervork die tot bovenbuis doorloopt). Ik heb jarenlang in Utrecht gewoon en een hoop Snel-fietsen voorbij zien komen, maar herinner me niet ooit deze constructie gezien te hebben. Op de plaatjes op hun website zie je het ook niet.
ReinierLamers schreef:Volgens mij is het geen Snel met die driehoek onder het zadel (staande achtervork die tot bovenbuis doorloopt). Ik heb jarenlang in Utrecht gewoon en een hoop Snel-fietsen voorbij zien komen, maar herinner me niet ooit deze constructie gezien te hebben. Op de plaatjes op hun website zie je het ook niet.
Er staat hier in de schuur een Snel met een driehoekje onder het zadel.
foto volgt morgen.
Ik vermoed dat het een Snel Explorer of Safari is.
Door de lugs en ook door het uitstekende STX balhoofdstel dat Snel jarenlang heeft gebruikt. Ik vind het een erg mooi frame.
zoals beloofd,
http://www.mijnalbum.nl/Album=4EMHC8NE

Snel fiets is 23 jaar
Vittorio is 21 jaar
Bedankt jony.

Hij lijkt er in mijn optiek heel erg op.
Mvg
Arian
Mijn vermoeden neigt toch naar een Snel, geen Vittorio. Een aantal elementen zijn iets moderner uitgevoerd vergeleken met de aloude Vittorio-aanpak. Tevens zou ik dan een zwarte Vittorio-achterdrager verwachten, geen merk-drager zoals nu het geval is.