Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Enquete: Hoe koop je een fiets? - Forum Wereldfietser

Enquete: Hoe koop je een fiets?

Beste fietsliefhebbers,

Voor een project vanuit de opleiding Small Business & Retail Management van Avans Hogeschool zijn wij bezig met een onderzoek naar de fietsenmarkt.

De volgende vragenlijst helpt ons om meer inzicht te krijgen in het aankoopproces van een nieuwe fiets.
Door een kritische blik te werpen op uw eigen aankoopgedrag helpt u ons bij de voortgang van dit onderzoek.

Ik hoop dat jullie een minuutje de tijd willen nemen om deze vragenlijst in te vullen. Hier help je ons enorm mee!

http://www.thesistools.com/web/?id=430170

Groeten,

Floris
Mag in het rijtje met nutteloze enquetes. Zo vaak anders aangeklikt dat ik niet zou weten wat je daaraan hebt. Ik vraag me echt af of de enquete-boys ooit zelf fietsen.
Sluit ik me bij aan - hier ook vaak anders ingetypt.
Inderdaad had ik ook bijna overal het antwoord "anders".
Bji de laatste vraag "In hoeverre ben je tevreden met de aankoop van de nieuwe fiets, gebaseerd op de reacties uit je omgeving?" mis ik het antwoord "Het was een goede aankoop; overwegend negatieve reacties"
Ik wil immers een lelijke fiets die niet gestolen wordt ;-)
Inderdaad zonde van die minuut. Naast het 'anders' verhaal worden keuzemogelijkheden ook beperkt doordat je maar 1 antwoord kon kiezen, terwijl ik bv van meerdere info bronnen gebruik maak bij aanschaf. En die laatste vraag....pfff, wat boeit mij het nou wat mijn omgeving van mijn nieuwe fiets vindt. Dat bepaalt toch niet of het een geslaagde aankoop is?? :shock:
Dirk
Bij een van de vragen miste ik ook de optie: 'Een paar goede gesprekken met de man die mijn fiets zal gaan bouwen'.

Grtjs,
Walter
Weer een zoveelste beschamende bevraging. Als men zelf te weinig van een onderwerp weet, wees dan tenminste zo wijs om aan enkele mensen van de doelgroep van je bevraging te vragen de enquête kritisch onder de loep te nemen.
Vooral deze:

"In hoeverre ben je tevreden met de aankoop van de nieuwe fiets, gebaseerd op de reacties uit je omgeving?"

Dus hoe tevreden je bent met de fiets, hangt af van reacties uit je omgeving???

:shock:

Roef
Rongyos schreef:Vooral deze:

"In hoeverre ben je tevreden met de aankoop van de nieuwe fiets, gebaseerd op de reacties uit je omgeving?"

Dus hoe tevreden je bent met de fiets, hangt af van reacties uit je omgeving???

:shock:

Roef
Nou zo'n rare vraag is dat niet hoor. Kijk eens naar het topic 'Post eens een foto van je vakantiefiets': 1.894 reacties en 401.954 maal (bijna een half miljoen!!!) bekeken. Je maakt mij niet wijs dat deelnemers aan dit forum anders zijn dan gemiddelde mensen als het op dit aspect aankomt.
Tuurlijk speelt dat mee, maar om de tevredenheid met je fiets alleen maar daar van af te laten hangen? (of in deze enquete alleen maar naar die motivatie te vragen?)

Roef
O, ik dacht dat het een van de vele antwoordmogelijkheden was... als het de enige is, dan is dat wel wat makkelijk gesteld. (Ik voel er niks voor om die enquête te openen, want ik wil marketingonderzoek en marketing in het algemeen niet vooruit helpen.)
Afwachten hoe de informatie wordt verwerkt, maar het aardige van deze enquete vind ik dat je zelf via een klein tekstje antwoord kan geven. Verder best goed dat het nu eens niet om trendy gedoe gaat maar om wat, waarom, hoe je een fiets koopt en of je er tevreden over bent.