Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Als vrouw alleen op fietsvakantie - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Als vrouw alleen op fietsvakantie

Kijk ook eens op de website van Loretta Henderson - een solo fietster. Op haar website noemt ze tig andere solo vrouwen met link naar hun websites - Woman On Wheels.

http://www.skalatitude.com/p/wow-women-on-wheels.html

p.s als ik weer single zou zijn, zou ik echt niet thuisblijven alleen maar omdat ik geen reismaatje zou vinden! Deed ik voor mijn relatie ook al.
stef.l schreef:Maar bijv. diverse gebieden in India en het midden oosten zou ik links laten liggen als alleen reizende vrouw. Zeker als 1e solo reis.

Een 2e probleem van alleen reizen is diefstal gevoeligheid. In veel gebieden zijn vrouwen vaak een geliefd doelwit, gezien ze meer meegaand zijn in de afleidings toneelspelletjes. Waak hiervoor.
Ik maak als mannelijke solofietser vaak maak mee, dat de lokale bevolking mij waarschuwt voor de gevaarlijke gebieden en bepaalde bevolkingsgroepen. Voor een eerste solo reis zou je (man of vrouw) juist alert moeten zijn voor dit soort informatie. Laat je altijd informeren door de lokale bevolking.

PS: als man heb ik wel eens last gehad van afleidingstoneelspelletjes. Gewoon duidelijk maken dat je er niet van gediend bent en weggaan!
the-lonely-push-biker schreef: Ik maak als mannelijke solofietser vaak maak mee, dat de lokale bevolking mij waarschuwt voor de gevaarlijke gebieden en bepaalde bevolkingsgroepen. Voor een eerste solo reis zou je (man of vrouw) juist alert moeten zijn voor dit soort informatie. Laat je altijd informeren door de lokale bevolking.

PS: als man heb ik wel eens last gehad van afleidingstoneelspelletjes. Gewoon duidelijk maken dat je er niet van gediend bent en weggaan!
Ja ook wij vertrouwen op de locale info maar...En wij maken vaak mee dat mensen altijd waarschuwen voor 100 km verderop. Ben je eenmaal 100 km verderop dan is er niets aan de hand maar krijg je opnieuw die waarschuwing.
Frans & Dieuwertje schreef:
Ja ook wij vertrouwen op de locale info maar...En wij maken vaak mee dat mensen altijd waarschuwen voor 100 km verderop. Ben je eenmaal 100 km verderop dan is er niets aan de hand maar krijg je opnieuw die waarschuwing.
Blijkt ineens weer dat juist waar je vandaan komt "no good people"waren :D
Ligt eraan waar je naar toe fietst. Als je een populaire route fietst ben je eigenlijk nooit alleen.

Mijn nicht ging alleen op de fiets naar de Middellandse zee van af Maastricht, Zij vertelde mij later dat zij veel andere fietsers tegen kwam, ook op de camping en had altijd wel een praatje.

mario
Door omstandigheden kon ik vorig jaar mijn geplande vakantie niet laten doorgaan en ga ik dit jaar alleen op tocht.

Ik ben 32 jaar, heb nog maar enkele keren alleen gefietst, wel al meer solo gereisd.
Nu is het plan een vouwfiets/treinreis te maken doorheen Oostenrijk, Albanië, Servië, Kosovo, etc en ik zie dat momenteel als vrouw alleen wel zitten, al krijg ik wel opmerkingen. Ik zal in augustus mijn ervaring hier neerpennen.

Ik doe niet exact hetzelfde als als ik een stoere sterke man erbij zou hebben en ben best op mijn hoede. Eén keer was ik superbang in een tentje in Denemarken. Ik hoorde nl. superlang voetstappen rond me en wist niet wat doen.....de volgende ochtend lagen er een heleboel eendjes rond mijn tent te slapen. :oops: het zit dus vaak in je hoofd.

Gewoon doen (als je het soloreizen ziet zitten natuurlijk)