Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ervaringen Vrienden op de fiets - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

ervaringen Vrienden op de fiets

Ja hoor, er hoeft maar 1 lid te zijn van het gezin.
Je moet wel kijken dat je een adres krijgt waar ze meer kamers/bedden hebben.
Ik heb vorig jaar in een soort tuinhuis met 2 bedsteden gelogeerd. Was dus eigenlijk voor 4 personen, maar een luchtmatrasje op de grond kan er vast ook bij.
In het boekje kan je precies zien hoeveel mensen er kunnen slapen.
Gr Anja
Ok, misschien maar eens een jaartje lidmaatschap proberen....
kirsten schreef:mij werd geregeld gevraagd met hoeveel personen je komt, voor een persoon was er dan ineens geen plaats,
Dat zou ik dan toch melden aan de organisatie. (Mijn schoonmoeder is ook een vvdf-adres en ik kan me niet voorstellen dat zij iemand om die reden zou weigeren)
Kirsten,
Zoiets heb ik dus ook ervaren;
in 2014 twee adressen benaderd om een rondje te maken, eerst reageerde men positief, toen ik melde dat ik alleen kwam ging men ´nog even goed kijken op de kalender´ en kon het ineens niet. Ik snap dat het met 2 personen gunstiger uitpakt voor de verhuurder. Echter gaat het dan zijn doel helaas voorbij.
Dit jaar ga ik het weer proberen, als het dan weer negatief is (ik ga weer alleen..) is het voor mij klaar met de vrienden op de fiets en dus dan met de tent.
Bij Vrienden op de Fiets vind je een paar duizend accommodaties bij particulieren, maar mensen blijven altijd mensen en mensen verschillen.Het kan altijd wel voorkomen dat het niet klikt.
Meld je klacht dan bij de Stichting.

Overigens laat de Stichting regelmatig onderzoek doen. In 2013 heeft onderzoeksbureau Motivaction een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd onder alle (huidige en voormalige) donateurs en gastadressen van Stichting Vrienden op de Fiets. In maart 2014 is een korter en vervolgonderzoek gedaan onder een klankbordgroep van 2300 mensen om de mening over een aantal onderwerpen te peilen. Zie de resultaten op de website van Vrienden op Fiets.

Wil je mensen van Vrienden op de Fiets persoonlijk spreken? Ze zijn komend weekend aanwezig op de Fiets en Wandelbeurs in Antwerpen: http://www.fietsenwandelbeurs.be
peter v o schreef:Kirsten,
Zoiets heb ik dus ook ervaren;
in 2014 twee adressen benaderd om een rondje te maken, eerst reageerde men positief, toen ik melde dat ik alleen kwam ging men ´nog even goed kijken op de kalender´ en kon het ineens niet. Ik snap dat het met 2 personen gunstiger uitpakt voor de verhuurder. Echter gaat het dan zijn doel helaas voorbij.
Dit jaar ga ik het weer proberen, als het dan weer negatief is (ik ga weer alleen..) is het voor mij klaar met de vrienden op de fiets en dus dan met de tent.
Wat was de reactie van Vrienden op de Fiets, toen jij dit meldde bij de Stichting?
bert sitters schreef:
peter v o schreef:Kirsten,
Zoiets heb ik dus ook ervaren;
in 2014 twee adressen benaderd om een rondje te maken, eerst reageerde men positief, toen ik melde dat ik alleen kwam ging men ´nog even goed kijken op de kalender´ en kon het ineens niet. Ik snap dat het met 2 personen gunstiger uitpakt voor de verhuurder. Echter gaat het dan zijn doel helaas voorbij.
Dit jaar ga ik het weer proberen, als het dan weer negatief is (ik ga weer alleen..) is het voor mij klaar met de vrienden op de fiets en dus dan met de tent.
Wat was de reactie van Vrienden op de Fiets, toen jij dit meldde bij de Stichting?
---->

Beste Bert, dit is per mail gemeld bij de stichting, helaas geen reactie ontvangen.

Afgelopen weekeinde wel 2 adressen bezocht (weer alleen) langs de lf1. Een fijne en een in Zandvoort die puur zakelijk was ingesteld, helaas. Dat was ook een bed en breakfast trouwens.
Daar draaide het puur om de euro's en niet om een ´fiets vriend´. Helaas is mijn ervaring nu dat je pas na 17h terecht kan. Wat juist lekker is met de tent om rond half 3 ergens neer te strijken omdat je dan wel klaar ben met je fiets dag (als je tijdig begint uiteraard).
Nu moest ik dus een aantal uur ´rondhangen´ terwijl ik wel toe was een effe lui op bed liggen en/ of douchen. Ik weet dus niet of dit vervolg krijg voor mij, ik denk dat een tentje toch meer de vrijheid ervaring geef.
grt.
Hallo,

wij zijn ook net lid geworden als donateur, we gaan het vervolg van de ronde van Nederland fietsen en gebruik maken van deze organisatie.
Het is leuk om ook hier, (na de beurs) positieve reacties te lezen.

Ik lees enkele reacties van mensen die alleen fietsen en er blijkbaar problemen mee hadden om onderkomen te vinden, camping geeft meer vrijheid lees ik, dat kunnen wij tegenspreken.

In Nederland hebben we al enkele malen meegemaakt in het verleden dat we gewoon te horen kregen dat er geen plek was op de camping voor trekkers,
terwijl we duidelijk konden zien dat er nog voldoende vrije plekken waren, maar ja, die werden gebruikt om de vaste gasten hun auto's te laten parkeren :twisted:

dus zo vrij ben je als trekker met de tent ook niet meer, tenzij je van wildcamperen houdt.

Frank en Diane
Hier weer twee zeer positieve Vodf ervaringen.
zowel in Bemmel als Zutphen, ruime kamer met prive sanitair.

In Bemmel bij afspraak maken uitgenodigd om diner mee te eten. Jong stel zelf ook fietsers wat leuke gespekken tot gevolg had.
In Zutphen, was mee eten niet afgesproken, maar toen wij aan het eind van de dag met veel tegenwind, zat waren om nog een paar km heen en weer te fietsen voor een restaurantbezoek werd ons spontaan aangeboden om mee te eten. Niets was teveel. Ook hier grote gastvrijheid.
voor ons adressen die op herharling mogen.
wat ik mis is een beoordelings systeem bij Vodf.

Wel herken ik de ervaring van een meer commerciele inslag (of noem het zakelijker ) als een B&B ook een vodf adres is.
Anderhalve maand geleden een eerste maal via "Vrienden op de Fiets" een overnachting geboekt. Zomaar ergens een adres uitgezocht, mailtje gedaan en onmiddellijk antwoord : geen probleem, er is plaats. Na even over en weer mailen bleek dat ik pas kon aankomen vanaf 15:30 uur. Dat was nu niet echt een probleem.
Wanneer ik dan dacht via internet een restaurantje te zoeken in de onmiddellijke buurt om iets te knabbelen na aankomst, bleek mijn adresje toch wel een B&B zeker, waar je ook een avondmaal kon reserveren. Dus direct terug gemaild, avondmaal was ook mogelijk. Bespaarde me een trip heen en terug naar ergens een restaurantje.

Toen ik een week later aankwam bleek ik de enige gast voor die avond. Het ganse gebouw voor mij alleen :lol: (gemeenschappelijke ruimte, TV-zaal, keukentje, ...) en nog een lekker avondmaal geserveerd gekregen.

Of hoe een commerciële inslag onverwacht toch ook nog kan meevallen.
Headley schreef:
Of hoe een commerciële inslag onverwacht toch ook nog kan meevallen.
Wij hebben dat niet als negatief ervaren. maar meer een constatering in sfeer beleving waar niks mis mee was.
Vorig jaar nog in de buurt van Emmen een B&B adres met ook vodf. Daar werden we bij aankomst zelfs in de watten gelegd met een High Tea :-)
Vooral de kleinere campings en de natuurkampeer terreinen zullen plek hebben voor fietsers/ trekkers. De mega campings met veel vaste gasten altijd mijden.

Ik kon voor 10 (!) euro ook een hapje mee eten in de avond in Zandvoort, ik heb toen elders gegeten. Als ´vriend´ wil ik best iets bijdragen maar 10 is overdreven.

Een beoordelingssysteem of een forum bij de vrienden op de fiets site zou erg welkom zijn ja.

veel fiets plezier allemaal dit seizoen!!

grt, Peter
peter v o schreef:Ik kon voor 10 (!) euro ook een hapje mee eten in de avond in Zandvoort, ik heb toen elders gegeten. Als ´vriend´ wil ik best iets bijdragen maar 10 is overdreven.
Meen je dat nou? 8)
Wie weet wat voor prachtige 4-gangen maaltijd je daardoor gemist hebt :wink:
peter v o schreef:Ik kon voor 10 (!) euro ook een hapje mee eten in de avond in Zandvoort, ik heb toen elders gegeten.
Oeps, ik dacht dat dat uitroepteken er stond omdat het je het zo goedkoop vond...
Michael W schreef:
peter v o schreef:Ik kon voor 10 (!) euro ook een hapje mee eten in de avond in Zandvoort, ik heb toen elders gegeten. Als ´vriend´ wil ik best iets bijdragen maar 10 is overdreven.
Meen je dat nou? 8)
Wie weet wat voor prachtige 4-gangen maaltijd je daardoor gemist hebt :wink:
:) tja dat zal ik nooit weten, maar wil ook graag zelf mijn eten samenstellen, ivm eiwitten enz.
peter de rijk schreef:
peter v o schreef:Ik kon voor 10a (!) euro ook een hapje mee eten in de avond in Zandvoort, ik heb toen elders gegeten.
Oeps, ik dacht dat dat uitroepteken er stond omdat het je het zo goedkoop vond...
Hihi, nee ongepast duur. Maar het ging daar dus ook echt om de euros.
Verder een prima te gebruiken constructie. Iedere vorm van overnachten heeft zo zijn voor en nadelen.
"Ongepast duur", dat meen je toch zeker niet? Probeer eens voor dat geld buiten de deur te gaan eten, de goedkoopste pizza kost je tegenwoordig al 10 euro en voor een beetje broodje ben je zo al 7,50 kwijt.
Daar komt bij dat wij de ervaring hebben dat vrienden op de fiets vrijwel altijd hun uiterste best doen om je zo veel mogelijk te verwennen! Ik geef ze in Zandvoort het voordeel van de twijfel!
Gisteren nog even vanuit Noordwijkerhout naar Middelburg geknald met een overnachting in Burgh Haamstede. Om 16.00 een willekeurig adres gebeld en om 17.00 stond de voordeur al wagenwijd open. Super toch!
Ik heb zalm gehaald, roggebrood en sla, dit op het strand genuttigd, dat was 5 euro..
Tgaat mijn om de insteek, die wasdaar commercieel en dat is niet de vrienden op de fiets gedachte.
"Duur" blijft subjectief. Wat dat betreft kan ik me wel vinden in de opvatting van Peter. Voor die prijs kun je ook weer een nachtje op een simpele camping vertoeven. Heb in Engeland/Schotland/Duitsland ook vaak op die manier wat geld bespaard. Ons bin zunig he!
peter v o schreef:Ik heb zalm gehaald, roggebrood en sla, dit op het strand genuttigd, dat was 5 euro..
Tgaat mijn om de insteek, die wasdaar commercieel en dat is niet de vrienden op de fiets gedachte.
Waaruit bestond het aangeboden diner voor slechts 10 Euro?
Ik neem aan dat dat warme maal toch aanzienlijk uitgebreider was dan dat roggebroodje? Zat er ook een glaasje wijn bij en koffie toe?
Heeft iemand de maaltijd wel eens getest bij deze Vrienden op de Fiets in Zandvoort? Zonder een duidelijk beeld van het aangebodene blijft het speculeren. Wat is commercieel? Volgens mij word je van koken voor slechts een tientje echt niet stinkend rijk.