Additionally, paste this code immediately after the opening tag: cycling dutch girl..... - Forum Wereldfietser

cycling dutch girl.....

deze jongedame pas ontdekt.....ben ik even onder de indruk van haar zeg.....
denk dat er wel veel zijn die haar zullen kennen, ik helaas niet tot nu dan....een paar leuke gesprekken met haar gehad en moet zeggen....een dame met karakter!

zeker de moeite om even te kijken
http://cyclingdutchgirl.com/
Leest altijd heerlijk weg, schitterende foto's in de meeste artikelen inbegrepen. Tezamen met tomsbiketrip.com de beste blogs naar mijn idee om een willekeurig artikel te selecteren en lekker weg te kunnen dromen.
Ik volg haar ook op Facebook: https://www.facebook.com/cyclingdutchgirl

Bijzondere dame!
Vele wereldfietsers ontmoet, maar Mirjam is echt uniek. Tijdens de nieuwjaarsborrel was ze voor het eerst in jaren live in Nederland te bewonderen. Sindsdien volg ik haar reisverslagen en ook ik ben groot fan.
wat ik me wel soms afvraag bij zulke extreem lange vakanties....want dat is het eigenlijk wel.....hoe regelen zij hun financies voor zoveel jaren??

sparen.....lijkt me niet gezien de leeftijd van sommigen...
onderweg werken....nu en dan zal dat mss wel eens lukken voor een maandje of zelfs een paar maanden maar dan.....?
en als ik dan zie dat ze tijdens die jarenlange reizen ook nog vanalles gaan bezoeken, vliegtuig nemen, treinen nemen.....dat kost toch allemaal handenvol geld??

soms denk ik wel eens....wat leuk als je het geld maar uit de schuif te halen hebt....

sponsors hmmm dat zal heel mss wel lukken zoals in dit geval voor kleding , fiets enz....maar voor de rest??

hoe doen ze het toch????
Vind je dat gepast dat je in een forum over iemands portemonnee praat notabene een voor jou onbekende - Johnny? :shock:

Wij zijn ook langer op reis en tot mijn stomme verbazing was de vraag van velen als ik het vertelde - waar doe je het van? Wat verschrikkelijk onbeleefd om te vragen en zeker niet aardig. Want aardiger is gewoon een blije reactie voor die persoon zoiets van 'hee wat leuk!' Uiteindelijk antwoordde ik dat soort mensen met ' wij doen het van het geld dat jij aan iets anders uitgeeft' Zolang je in België of Nederland een gewone boterham verdient en geen kinderen hebt, kan je een langere reis maken. Tis een kwestie van keuzes in je leven.
johnny-vs schreef:wat ik me wel soms afvraag bij zulke extreem lange vakanties....want dat is het eigenlijk wel.....hoe regelen zij hun financies voor zoveel jaren??[...]sponsors hmmm dat zal heel mss wel lukken zoals in dit geval voor kleding , fiets enz....maar voor de rest??

hoe doen ze het toch????
Extreem zuinig leven onderweg, naar goedkope landen gaan waar jouw ene euro echte koopkracht heeft, veel gebruik maken van couchsurfing, wildkamperen, dumpsterdiving voor voedsel in steden, achtergebleven aardappelen & uien & wortelen (=maaltijd) van akker of straat (afgevallen) rapen in oogstseizoenen, artikelen schrijven voor kranten en tijdschriften, fotograferen voor idem (lijkt me geen vetpot in beide gevallen), producten testen voor fabrikant en voorstellen tot verbetering doen, erfenis, door ouders gespaard studiegeld mogen gebruiken voor de reis die uiteindelijk ook een manier is om je te vormen en vaardigheden aan te leren (onconventioneel, maar in mijn ogen zeker niet minder waardevol), werken in het land waar je bent (als toegestaan is, niet altijd mogelijk, maar er bestaat ook informele economie [zwart werken], hoe overleven illegalen anders?) ... nog meer suggesties nodig? Er is veel ruimte in je budget als je nagenoeg bezitloos kunt leven. Je komt en gaat op deze wereld hoe dan ook zonder ...

Zulke reizigers zijn vrijwel zonder uitzondering erg vindingrijk. Ik ben blij vanuit mijn leunstoel mee te reizen, te mogen genieten van avonturen die in elk geval over mijn grenzen heengaan.
Frans & Dieuwertje schreef:[...]Wij zijn ook langer op reis en tot mijn stomme verbazing was de vraag van velen als ik het vertelde - waar doe je het van? [...] 'hee wat leuk!' [...] Tis een kwestie van keuzes in je leven.
Geinig, ik denk dat je hier een cultuurverschil te pakken hebt. In NL praten we niet makkelijk over geld, in elk geval niet in mijn sociale kringen, maar toen ik 7 maanden onderweg was in Canada & USA was dat daar in elk geval minder taboe. Ik moest er even aan wennen, maar vond de vraag ernaar niet vervelend. Op mijn uitleg hoe ik het me kon veroorloven werd in het algemeen hartelijk gereageerd: "Good for you, enjoy it while you can! I wish I could live your way, but ...", of aansporende woorden van gelijke strekking. En daar kan ik me wel in vinden. Enjoy!
Frans & Dieuwertje schreef:Vind je dat gepast dat je in een forum over iemands portemonnee praat notabene een voor jou onbekende - Johnny? :shock:

Wij zijn ook langer op reis en tot mijn stomme verbazing was de vraag van velen als ik het vertelde - waar doe je het van? Wat verschrikkelijk onbeleefd om te vragen en zeker niet aardig. Want aardiger is gewoon een blije reactie voor die persoon zoiets van 'hee wat leuk!' Uiteindelijk antwoordde ik dat soort mensen met ' wij doen het van het geld dat jij aan iets anders uitgeeft' Zolang je in België of Nederland een gewone boterham verdient en geen kinderen hebt, kan je een langere reis maken. Tis een kwestie van keuzes in je leven.
ik ben heel blij voor de mensen die dit kunnen doen en waarmaken doch stilt het mijn honger niet naar de vraag "hoe doen ze het toch" en nee , ik vind dit geen onbeleefde vraag, integendeel...... een reisje van een jaar of 2-3 dat lukt iedereen wel als ze echt willen maar er zijn er ook die veel en veel langer op reis gaan....en die niet kunnen teren op een erfenis of een verkocht huis of....enz, maar die onderweg erin slagen voor zichzelf te zorgen op financieel vlak om alles te bekostigen en dat wekt mijn nieuwsgierigheid, ik vind het gewoon heel erg knap dat ze dit kunnen doen....vandaar dus!
Hoe mensen heeeeel lang op reis kunnen?
Sommige hebben een financieel mazzeltje en sommige werken onderweg gewoon als ze geld nodig hebben. Combineer dit met goedkoop leven en voila je hebt de ingredienten voor heel lang reizen. Geen hoogstaande wetenschap dus - Johny :wink:
Toen Thomas van http://www.cyclingtheglobe.com, die vanuit Denemarken vertrok, uiteindelijk in Australië aan kwam had hij nog maar een paar dollar over van zijn spaargeld. Hij kon nog net, door heel zuinig te leven, Alice Springs bereiken, alwaar hij, als ik het me goed herinner, minstens een half jaar op een boerderij heeft gewerkt om de uitgeputte reserves aan te vullen, alvorens hij verder kon om zijn voorlopige einddoel Sydney te bereiken. Daar aangekomen besloot hij dat hij nog niet klaar was met reizen, en is weer teruggegaan naar zijn Australische werkgever en heeft net zolang gewerkt tot hij genoeg had om weer poos op reis te kunnen. Hij zit nu 'ergens' in Zuid-Amerika, onderweg naar Canada.
Bij hem is er beslist geen la met geld waar hij naar believen uit kan putten. Zoals hierboven ook al iemand zei, het is vooral een kwestie van zuinig doen en keuzes maken waar je je geld aan uit wil geven.
Vragen staat vrij.
@johnny-vs
Ik proef uit jouw interesse het verlangen zelf lang te willen reizen. Doe eens gek, schrijf in een schriftje (kasboek) eens al jouw inkomsten en uitgaven deze maand op. Doe niet anders dan dat je gewend bent. Maar doe het gedetailleerd; niet het totaal van de kassabon bij de supermarkt, maar elk product erop, ook de parkeerkosten die je maakt, het broodje in de kantine op 't werk of op school, enz., enz.

Bepaal vervolgens van elke uitgave of deze noodzakelijk (ziektekostenverzekering bijv.) was, voor het plezier (op café gaan) was, overbodig (een fietsreiziger kan zonder sportschool) of goedkoper kan (zelf maaltijd vanaf basis ingrediënten maken i.p.v. voorgesneden of anderszins samengestelde spullen te kopen, koffie in thermoskan meenemen i.p.v. koffie kopen in stationskiosk, autodelen en carpoolen) of zelfs te vermijden zijn (geen auto bezitten, maar fietsen - niet altijd mogelijk/zinvol).

Schrijf al je bezittingen, want grotendeels niet mee te nemen op de fiets, op en prijs ze (gebruik bijv. de prijzen van Marktplaats). Ik zou me verbazen als dat, zodra je alles verkoopt, minder dan een maand reisbudget oplevert.

Als je niet al van een minimum budget moest leven - voorbeeld: bijstandsmoeders zijn zonder uitzondering vindingrijk - ligt het geld werkelijk voor het oprapen.

Over een maand deel je met ons het resultaat. Afgesproken?
Het gaat puur om keuzes maken.....

Ik woon nog steeds in een kamer bij een vriendin en ook dit jaar ga ik maar 8 maand werken

http://www.shanecycles.com/what-does-a-sabbatical-cost/

(heb wel ondertussen weer een auto) :oops:
Ik heb in mijn leven zo´n 10 lange fietstochten gemaakt. Onder lang versta ik 2 maanden tot 4 maanden. Hiervoor heb ik gewerkt met uitzendbaantjes etc. en dan kon ik weer op reis. Heerlijk. Niet al te veel budget of soms iets meer. Kamperen is natuurlijk goed en een potje koken bij je tent redelijk goedkoop. Het is maar waar je voor kiest. Luxe is de natuur om je heen. Dat stemt mij al blij. Luxe was voor mij om een mars of een snicker te kopen. Luxe zijn de mensen om je heen. Ik ken ook de Dutch Cycling Girl een beetje van haar berichten. Fijn als je lang weg kan zijn. Maar persoonlijk word ik ook gelukkig om thuis te komen. Fietsen is geen ontsnapping meer aan het leven hier, maar is gewoon fantastisch.
Frans & Dieuwertje schreef:Vind je dat gepast dat je in een forum over iemands portemonnee praat notabene een voor jou onbekende - Johnny? :shock:
Ik vind het volkomen absurd dat zo'n thema blijkbaar een taboe is.
Frans & Dieuwertje schreef: Wij zijn ook langer op reis en tot mijn stomme verbazing was de vraag van velen als ik het vertelde - waar doe je het van? Wat verschrikkelijk onbeleefd om te vragen en zeker niet aardig.
Je kiest ervoor om dat negatief te interpreteren. Het kan ook oprechte nieuwsgierigheid zijn. En daar vind ik niets mis mee.

En als ik kijk naar de reacties, dan vond ik het best een interessante vraag.

Renaat
Er zijn diverse websites met rekenvoorbeelden van fietsers beschikbaar als je zelf zo'n reis wilt maken. Zoals ...

http://travellingtwo.com/resources/the- ... ke-touring
Shane schreef:Het gaat puur om keuzes maken.....
Dat speelt een grote rol. Maar de veronderstelling die er uit spreekt dat iedereen die keuzemogelijkheden heeft, vind ik niet correct en doet me denken aan het denken dat iedereen iets van zijn/haar leven kan maken en b.v. armoede bijna een keuze is. Laten we niet vergeten dat o.a. armoede een sterk erfelijk fenomeen is en dat er 1,4 miljard mensen in extreme armoede leven.

M.a.w. mensen die het zich kunnen veroorloven om lang op reis te gaan hebben meestal (ik zeg niet altijd) toch financieel, psychisch, sociaal, ... een stapje voor. En voor mensen die rijk zijn (en dat zijn er in de westerse wereld heel veel), een zeer goede betaalde job hebben die veel vrijheid biedt, gezond zijn en geen gezinsleden hebben die grote medische problemen hebben, ... is de keuze om lang op reis te gaan veel makkelijker dan voor vele anderen.

Renaat
hmmm ik had niet verwacht dat deze vraag zo moeilijk zou liggen voor sommige , ik bedoel hier niets verkeerds mee absoluut niet, alleen mijn nieuwsgierigheid is nogal groot op dat vlak.....

en even voor de duidelijkheid, ik heb het niet specifiek over cyclingdutchgirl (mirjam) maar over het algemeen , mensen die zoiets doen......

en het is zo wanneer ik of iemand anders deze vraag stel lijkt het me duidelijk dat het niet specifiek de interesse is in iemands portemonnee maar eerder algemeen....

ik hoor hier de meest uiteenlopende mogelijkheden .....alles verkopen, een stevig budget voorzien van 20 000 euro of meer enzoverder.....

even uitrekenen wat iemand per maand uitgeeft aan vaste kosten klopt niet volgens mij gezien je nu een inkomen hebt waar je alles van kan betalen, op reis valt dat inkomen weg en heb je niets.....

ik bedoel dus met mijn vraag....mensen die met een klein budgetje vertrekken en het toch klaarspelen om zo lang op reis te gaan en het onderweg allemaal kunnen redden.....werken onderweg is een oplossing maar dan vraag ik me af, is het dan zo gemakkelijk onderweg ergens in australie of azie ergens een paar maanden te werken.....niet zo lijkt me.....mss op voorhand geregeld dan of zo, ik zou het niet weten....

durf te vragen :D
Revanho schreef:
Shane schreef:Het gaat puur om keuzes maken.....
Dat speelt een grote rol. Maar de veronderstelling die er uit spreekt dat iedereen die keuzemogelijkheden heeft, vind ik niet correct en doet me denken aan het denken dat iedereen iets van zijn/haar leven kan maken en b.v. armoede bijna een keuze is. Laten we niet vergeten dat o.a. armoede een sterk erfelijk fenomeen is en dat er 1,4 miljard mensen in extreme armoede leven.

M.a.w. mensen die het zich kunnen veroorloven om lang op reis te gaan hebben meestal (ik zeg niet altijd) toch financieel, psychisch, sociaal, ... een stapje voor. En voor mensen die rijk zijn (en dat zijn er in de westerse wereld heel veel), een zeer goede betaalde job hebben die veel vrijheid biedt, gezond zijn en geen gezinsleden hebben die grote medische problemen hebben, ... is de keuze om lang op reis te gaan veel makkelijker dan voor vele anderen.

Renaat
helemaal mee eens!!!
Legitieme vraag hoor Johnny, je stelt 'm hardop, ik vraag het me ook vaak af.
Er is in ieder geval moed voor nodig om bezittingen achter je te laten, en gaan, vaak los van zekerheden, vind je wel/geen baan als je terugkomt, kom je ooit terug?
Heb respect voor die avonturiers!