Additionally, paste this code immediately after the opening tag: draagbare campingstekker - Forum Wereldfietser

draagbare campingstekker

Beste mensen,

Vorige maand ben ik op fietsvakantie naar Frankrijk geweest. Het is me zeer goed bevallen. Ik fietste met een tent en navigatie van camping naar camping. Om de navigatie en telefoon op te laden gebruikte ik meestal de aansluiting bij de douches voor het scheerapparaat. Nadeel is dat ik er dan bij moet blijven staan om diefstal te voorkomen. Bij 1 camping kon ik een verloopstekker lenen van de gebruikelijke campingstekker normale stekker voor aan de paal bij de standplaats. Dat was erg handig en nu ben ik naar zoiets op zoek maar dan iets handzamer voor de volgende vakantie. Nu kan ik niet helemaal vinden wat ik zoek. Alleen de stekker al is groter dan mijn tent (ingepakt natuurlijk), om maar te zwijgen over de zware grote dikke lange zware kabel die eraan zit. Weet iemand of zoiets bestaat en waar ik het kan vinden?

m.v.g.

Wesley
Gebruik de zoekfunctie: er is laatst een suggestie gedaan voor een compacte versie. Je kunt ook een powerbank gebruiken -als die gestolen wordt is het minder erg, of de batterijen van je gps eruit halen en part laden. Het hangt dus een beetje van je spullen af. Op de meeste campings kun je bij de receptie ook wat laten opladen.
Wim
Zelf heb ik op weg naar Basel zo'n stekker (met kabel, maar we konden ook kiezen voor wat je beschrijft) in Renkum gekocht, de eigenaar van de winkel had ze niet maar stond er op dat hij er een voor ons haalde bij zijn collega.
Met een beetje navragen bij goede elektra zaken moet je wel iets kunnen vinden.
Anders is dit misschien een optie: Poort van midden Gelderland groen 7, Heteren.

Succes,

Armin
Ik heb aan een stukje tweelingsnoer aan de ene kant 2 banaanstekkers en aan de andere kant twee contrabanaastekkers gezet. Lekker licht en past bijna overal.
Joop
Hoi Joop,

Dat klinkt goed, maar een normale stekker past juist niet omdat een campingstekkergat groter en dieper is. De afstand tussen de gatjes is wel goed.
Zijn er verschillende maten banaanstekkers? is de banaan groter dan het gat van de contrabanaan die jij gebruikt?
Lijkt me niet erg veilig. Dit is 230 volt.
Wim
joopbos schreef:Ik heb aan een stukje tweelingsnoer aan de ene kant 2 banaanstekkers en aan de andere kant twee contrabanaastekkers gezet. Lekker licht en past bijna overal.
Joop
Dat je dat zelf doet moet je zelf weten, maar om het als tip aan anderen te geven vind ik buitengewoon onverstandig.
Leon
bedoel je niet gewoon zoiets? moet je alleen of een verlengsnoer meenemen of heel dicht bij het stroompaaltje gaan staan



(mijn ervaring is dat een 5m verlengsnoer niet lang genoeg is)

edit: deze lijkt wat waterdichter etc
nvt
De tip van Peterv is de beste, zie http://www.mijnonderdelenhuis.nl/a-2632 ... oop-snoer/

Voor EUR 9,95 is het onverstandig je leven in de waagschaal te leggen met onveilige materialen. Als je bananenstekkers en tweelingsnoer wilt gebruiken op de camping i.c.m. 230V ben je levensmoe.
johankoning schreef:De tip van Peterv is de beste, zie http://www.mijnonderdelenhuis.nl/a-2632 ... oop-snoer/

Voor EUR 9,95 is het onverstandig je leven in de waagschaal te leggen met onveilige materialen. Als je bananenstekkers en tweelingsnoer wilt gebruiken op de camping i.c.m. 230V ben je levensmoe.
Helaas: tijdelijk géén voorraad!
Iedere Watersportwinkel verkoopt die stekkers.
Peter.
en iedere campingwinkel.