Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Agressie tegen fietsers - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Agressie tegen fietsers

Stap eens in de auto, dan weet je pas wat agressie in het verkeer inhoudt :D
Ook dan geldt; niet op reageren is het beste. Niet in andermans frustraties meegaan.
Het NLse autoverkeer is wel erg wat dit betreft, dat is waar.
Maar daar ging het niet over dacht ik, persoonlijk trek ik er nog altijd graag op uit per fiets en kom ik een hoop aardige mensen tegen.
nvt
probeer buiten de ochtend en avondspits te fietsen, en vermijdt de robotlook met helm en zonnebril.
Ik heb nooit last van agressie, wel soms van asociaal weggedrag en van onoplettende fietsers, vooral mannen boven de 60 die mijn fietsbel niet horen. En laten die mannen nou altijd links rijden, en hun vrouw die wel een goed gehoor heeft rechts...

Voor groepen wielrenners heb ik geen ontzag. Ik vind ze eerder triest, zo in die apenpakjes met sponsoring van de lokale makelaar, op zondagochtend. Als je ze tegemoet komt moet je je vooral niet te klein maken want die ruimte nemen ze.

En het ontstaan van asociaal autorijgedrag heb je soms ook zelf in de hand, bijvoorbeeld door als er zowel van voor als achter een auto aan komt, meer naar rechts te gaan rijden zodat de achterligger zich er tussenin wurmt.

Overal ter wereld, en ook in Nederland, zijn wijken waar groepen pubers en jongeren hangen die uit verveling graag ruzie uitlokken. De beste strategie is om ze te ontwijken, en als je er toch langs moet flink door te fietsen en ze niet aan te kijken.

Natuurlijk heb je het soms niet in de hand. Er zijn altijd wel gestoorde gasten die iemand willen beroven. Zoals dat verhaal van een paar jaar geleden bij Rome...

Nogmaals, ik heb nooit last van agressie :twisted:
willem.m schreef:Ik heb nooit last van agressie, wel soms van asociaal weggedrag en van onoplettende fietsers, vooral mannen boven de 60 die mijn fietsbel niet horen. En laten die mannen nou altijd links rijden, en hun vrouw die wel een goed gehoor heeft rechts... :twisted:
En om even verder te gaan met de typering...laten ze nou ook vaak een spiegel op de fiets hebben die in de badkamer niet zou misstaan en waar ze nooit in schijnen te kijken.
willem.m schreef:Ik heb nooit last van agressie, wel soms van asociaal weggedrag en van onoplettende fietsers, vooral mannen boven de 60 die mijn fietsbel niet horen. En laten die mannen nou altijd links rijden, en hun vrouw die wel een goed gehoor heeft rechts...
Ik of wij voldoen daar volledig aan. Ik troost me, we nemen maar aan dat je zelf ook aan de beurt komt. :lol: Jij zal dan de eerste zijn die voor deze situatie een gehoor apparaatje koopt omdat de moderne mini fietsbel nauwelijk te horen is.
Ik rij ook links, en wel daarom. Je fietst samen er komen tegenliggers, nu gaat het recht van de sterkste spelen. Schuif ik in dan blijft mijn tegenligger breed fietsen. Blijf ik breed fietsen dan schuift de tegenligger in. :D Mijn vrouw geeft de sterkste gelijk, ik niet. :lol: Zijn het scholieren wordt het echt lachen.
In de auto gelden dezelfde regels, wie gaat het eerste op het randje van het asfalt rijden.
Polling schreef:Dan heeft de gooier je helemaal niet gezien, maar wilde hij op asociale wijze zijn afval kwijt?
Nee hoor, het was duidelijk dat het een bewuste 'aanslag' was.

Renaat
multiwgb schreef:
willem.m schreef:Ik heb nooit last van agressie, wel soms van asociaal weggedrag en van onoplettende fietsers, vooral mannen boven de 60 die mijn fietsbel niet horen. En laten die mannen nou altijd links rijden, en hun vrouw die wel een goed gehoor heeft rechts...
Ik of wij voldoen daar volledig aan. Ik troost me, we nemen maar aan dat je zelf ook aan de beurt komt. :lol: Jij zal dan de eerste zijn die voor deze situatie een gehoor apparaatje koopt omdat de moderne mini fietsbel nauwelijk te horen is.
Ik rij ook links, en wel daarom. Je fietst samen er komen tegenliggers, nu gaat het recht van de sterkste spelen. Schuif ik in dan blijft mijn tegenligger breed fietsen. Blijf ik breed fietsen dan schuift de tegenligger in. :D Mijn vrouw geeft de sterkste gelijk, ik niet. :lol: Zijn het scholieren wordt het echt lachen.
In de auto gelden dezelfde regels, wie gaat het eerste op het randje van het asfalt rijden.
Ik zal ook aan de beurt komen, dat weet ik... Maar ik heb de indruk dat de dames veel beter opletten!

Maar goed, de kans dat ik 60 plussers inhaal wordt steeds kleiner met al die elektrische fietsen. Sterker nog, ik zie er al veel 40 plussers mee fietsen.
willem.m schreef:
multiwgb schreef:
willem.m schreef:Ik heb nooit last van agressie, wel soms van asociaal weggedrag en van onoplettende fietsers, vooral mannen boven de 60 die mijn fietsbel niet horen. En laten die mannen nou altijd links rijden, en hun vrouw die wel een goed gehoor heeft rechts...
Ik of wij voldoen daar volledig aan. Ik troost me, we nemen maar aan dat je zelf ook aan de beurt komt. :lol: Jij zal dan de eerste zijn die voor deze situatie een gehoor apparaatje koopt omdat de moderne mini fietsbel nauwelijk te horen is.
Ik rij ook links, en wel daarom. Je fietst samen er komen tegenliggers, nu gaat het recht van de sterkste spelen. Schuif ik in dan blijft mijn tegenligger breed fietsen. Blijf ik breed fietsen dan schuift de tegenligger in. :D Mijn vrouw geeft de sterkste gelijk, ik niet. :lol: Zijn het scholieren wordt het echt lachen.
In de auto gelden dezelfde regels, wie gaat het eerste op het randje van het asfalt rijden.
Ik zal ook aan de beurt komen, dat weet ik... Maar ik heb de indruk dat de dames veel beter opletten!

Maar goed, de kans dat ik 60 plussers inhaal wordt steeds kleiner met al die elektrische fietsen. Sterker nog, ik zie er al veel 40 plussers mee fietsen.
Ik zie er tieners mee fietsen. Met name dikke tieners. Sorry, maar het is zo, en dingen moeten gezegd!
Travelmaster schreef:
willem.m schreef:
multiwgb schreef: Ik of wij voldoen daar volledig aan. Ik troost me, we nemen maar aan dat je zelf ook aan de beurt komt. :lol: Jij zal dan de eerste zijn die voor deze situatie een gehoor apparaatje koopt omdat de moderne mini fietsbel nauwelijk te horen is.
Ik rij ook links, en wel daarom. Je fietst samen er komen tegenliggers, nu gaat het recht van de sterkste spelen. Schuif ik in dan blijft mijn tegenligger breed fietsen. Blijf ik breed fietsen dan schuift de tegenligger in. :D Mijn vrouw geeft de sterkste gelijk, ik niet. :lol: Zijn het scholieren wordt het echt lachen.
In de auto gelden dezelfde regels, wie gaat het eerste op het randje van het asfalt rijden.
Ik zal ook aan de beurt komen, dat weet ik... Maar ik heb de indruk dat de dames veel beter opletten!

Maar goed, de kans dat ik 60 plussers inhaal wordt steeds kleiner met al die elektrische fietsen. Sterker nog, ik zie er al veel 40 plussers mee fietsen.
Ik zie er tieners mee fietsen. Met name dikke tieners. Sorry, maar het is zo, en dingen moeten gezegd!
Wij zijn een uitstervend ras :?
willem.m schreef:Wij zijn een uitstervend ras :?
Bij dikke tegenwind winnen we, want dan trappen ze binnen no-time die accu's leeg:). Heerlijk om te zien.
willem.m schreef:Ik zal ook aan de beurt komen, dat weet ik... Maar ik heb de indruk dat de dames veel beter opletten!

Maar goed, de kans dat ik 60 plussers inhaal wordt steeds kleiner met al die elektrische fietsen. Sterker nog, ik zie er al veel 40 plussers mee fietsen.
Het is bekend dat mannen, waarschijnlijk gevolg van het beroep, eerder moeite krijgen met de oortjes. Het gehoor van vrouwen blijft scherper. Als ik alleen fiets is het heel simpel ze zoeken het maar uit mij maken ze niet gek. :wink:

Ach de mens is gek van gemak en genot ook al weet hij zeker dat ie aan de beurt komt. We gaan door tot het te laat is en je een hopeloos geval bent geworden. Voorlichting om gezonder te leven werkt ook niet. We vertrouwen op de oplossingen van de medische wetenschap en die industrie doet dat graag want het levert veel meer dan voorlichting. :lol: :lol:

Electrisch fietsen heeft niets met fietsen te maken is leuk als je dagelijks van A naar B moet.
Dit draadje past beter onder het kopje: "Aversie tegen E-fietsers" en in de rubriek Kletspraat.
Ik vind het juist beter dat er nu zoveel electrische fietsen rondrijden. Nu fietsen de trage ouderen tenminste een beetje door en hoef je niet constant in de remmen of in te halen.

Wat betreft agressie tegen fietsers...ik heb het wel meegemaakt. Ik kreeg een keer een tomaat tegen me hoofd gegooid toen ik een opmerking maakte naar twee jonge gasten die mij heel irritant steeds inhaalden met de fiets en mij in de weg reden.
Ook heb ik een keer een plens water over me heen gehad. Deze werd uit een auto gegooid.
Een auto die mij rakelings passeerde en vervolgens vol in de remmen ging...

Het jammere is dat die lui er vervolgens snel er vandoor gaan. Stoer zijn ze hoor!! :roll: Helaas kan ik dus nooit wraak nemen want op zo'n moment voel ik een hoop agressie in me opkomen. Het is waarschijnlijk maar beter ook dat ze er snel vandoor gaan.
agressie, niet echt. Wel figuren die wat indruk willen maken door iets te roepen of te toeteren. Een keer wel een blikje naar mijn hoofd geslingerd gekregen. Een fietspomp is trouwens een prima wapen om deze mensen wat schrik aan te jagen, kan je leuke krassen mee maken haha dat lees je aan hun gezicht af en weg zijn ze.

Ze moeten weten dat hun acties gewoon gevolgen met zich mee dragen.
ik ben eens geintimideerd door "roma" zigeuners op een gemeentecamping in Denemarken waar ik als enige niet-zigeuner met mijn tent stond. Ze hadden er een gigantische troep gemaakt. 3 mannen renden met een boomstam achter een klein kind aan.

Aangezien ik mij aan het gedrag van deze mensen stoorde heb ik geklaagd bij de receptie die toen zonder overleg met mij de politie heeft gebeld. (dit is achteraf gezien een fout van mij, evt. klagen / melding maken kun je beter doen als je je spullen ingepakt hebt en direct het terrein kunt verlaten) De politie kwam langs en deed niets. (durfde / mocht niets) Ze raadden mij aan een andere camping te nemen. ("it's not a nice place here") Zo gaat dat in "ontwikkelde landen": de misdadigers mogen vaak blijven.

Toen de laffe Deense politie vertrok kwam een zigeuner persoon naar mij toe en vertelde dat ik de camping moest verlaten. Een Deense man die zich enorm ergerde aan de laffe politie heeft toen bij de uitgang op de wacht gestaan om te zorgen dat ik veilig zonder achtervolging van zigeuners kon vertrekken. De campingeigenaar bood zijn excuses aan en ik kreeg mijn geld terug. Hij vertelde dat sinds deze criminele zigeuners op hun camping stonden o.a. een vrouw in coma geslagen was.

Ik heb deze criminele zigeuners ook op campings in Zweden gezien inclusief politie-invallen waarbij grote auto's en caravans inbeslag genomen werden. Ze trekken door Scandinavie en rijden vaak met Zweedse kentekens. De kinderen van de zigeuners scheldden mij destijds uit en maakten mij belachelijk aangezien ik minder materiele zaken mee had dan deze criminelen.

Sindsdien heb ik direct door wanneer er zigeuners op een camping in Scandinavie zijn en houd ik alles extra goed in de gaten. Ik houd veel afstand en vermijd iedere vorm van contact met deze mensen. Mijn sympathie voor deze mensen is helaas volledig verdwenen na deze incidenten.
Lennart-Tampico schreef: Op de mountainbike zijn het vooral de wielrenners. Ik rij in de zomer veel op de weg en rij dan rondjes van 25 of 70km met 35 km per uur gemiddeld. Ik zit dan qua snelheid rond de wielrenners. Ik kom dan van die groepjes van die wielrenners tegen die denken dat ze de tour rijden. Als ik er op de atb langs wil blijven ze rijden (zo'n ATB'er zijn we toch wel de baas enz). Ze gaan dan steeds sneller rijden. Als het me dan nog niet snel genoeg gaat steek ik de berg over naar de weg en ga er zo voorbij. Is vaak teveel voor de ego's van de wielrenners. Dan krijg je de scheldwoorden ook naar je hoofd en af en toe de inhoud van een bidon.
In frankrijk vorig jaar bij één van de bergen die we bedwongen hebben (me pa en ik) haalde we 2 engelse wielrenners in (op de ATB), die hadden wel een leuke reactie: "het is niet eerlijk, ze halen ons op een mtb in"
tijdens het fietsen op de veluwe zijn er af en toe wandelaars die denken dat je op de paden alleen mag wandelen (dat vertellen ze dan ook in de 3 sec dat je langs rijdt)
Lennart-Tampico schreef:Op de mountainbike zijn het vooral de wielrenners. Ik rij in de zomer veel op de weg en rij dan rondjes van 25 of 70km met 35 km per uur gemiddeld. Ik zit dan qua snelheid rond de wielrenners. Ik kom dan van die groepjes van die wielrenners tegen die denken dat ze de tour rijden. Als ik er op de atb langs wil blijven ze rijden (zo'n ATB'er zijn we toch wel de baas enz). Ze gaan dan steeds sneller rijden. Als het me dan nog niet snel genoeg gaat steek ik de berg over naar de weg en ga er zo voorbij. Is vaak teveel voor de ego's van de wielrenners. Dan krijg je de scheldwoorden ook naar je hoofd en af en toe de inhoud van een bidon.
Dat was een heerlijke tijd. Ja haakt als vreemde in bij een groepje wat langs stuift. Dan begint het spel. De sterkste van dat groepje kijkt je even aan, neemt de kop en begint te sleuren. Ik bleef meestal een beetje achterin meedraaien. Waai je er niet af dan komt er iemand voor je rijden en laat zich afzakken zodat er een gaatje valt. Ik fiets dat gaatje dicht. Uiteindelijk beginnen de zwakkere te zwemmen en komen vanzelf achterin te fietsen. Ik hou ze uit de wind en dan laat ik een gaatje vallen, sluit weer in de groep aan, draai nog even mee en na een poosje, he zeg jullie missen er een paar. :lol: Wielrenners mooi volk dulden geen gebogen sturen in het vizier dat moet worden ingehaald. Die Goeie Ouwe Tijd. :lol:
Ik ben één keer uitgescholden op de fiets en dat was terecht :( Voor de rest nooit (verbale of anderszins) aggressie meegemaakt als fietser. Wel twee gescheurde broekpijpen overgehouden aan loslopende honden in Ierland...