Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie heeft er 2 minuten tijd om mij te helpen met afstuderen? - Forum Wereldfietser

Wie heeft er 2 minuten tijd om mij te helpen met afstuderen?

Iedereen bedankt voor het invullen van de vragenlijst! Ik heb inmiddels genoeg reacties ontvangen.
Sorry hoor maar dit is een slechte enquete. Halverwege komt er ineens fietsverlichting bij, maar daar heb je eerder niets over gevraagd (wat voor verlichting heb je in je hoofd: lullige lampjes of het echt dure spul met een SON naafdynamo en een Edelux koplamp, bijvoorbeeld). Verder is er een vraag over verschillende andere onderdelen, maar die staat alleen.
Ik kan bovendien voorspellen wat er uitkomt: mensen kopen meer via het web dan drie jaar geleden, en des te meer naarmate ze er zelf minder aan hoeven te monteren). Kortom: bedenk eerst een vraag waarop het antwoord interessant is om te weten, zoals welke mensen kopen bij uitstek via het web?
Goed onderzoek begint bij het stellen van de goede vragen.
Wim
Ik vind het een prima enquete, kort en bondig. Het gaat over fietsassecoires, daar valt verlichting toch zeker wel onder?

Wat jij kunt "voorspellen" doet niet ter zake, zonder onderzoek geen wetenschap.

.tsooJ
Je begint je onwillekeurig af te vragen of al die enqueteurs niet gewoon voor dezelfde firma werken die na een stapel enquetes, IP-adresjes en dwarsdoorsnedes een fijn marktonderzoekje te pakken hebben. Of zoiets.
OmeGerrit schreef:Je begint je onwillekeurig af te vragen of al die enqueteurs niet gewoon voor dezelfde firma werken die na een stapel enquetes, IP-adresjes en dwarsdoorsnedes een fijn marktonderzoekje te pakken hebben. Of zoiets.
Ze komen wel in golven: deze week is het duidelijk weer enquêteweek. Dat pleit voor ze :D
Leon
'tuurlijk. Deze zomer afstuderen, de afstudeerbegeleiders hebben net de scriptievoorstellen goedgekeurd.

.tsooJ
Tuurlijk is dit de tijd voor afstudeerwerkstukken. Ook bij mij. Deze zou ik hebben afgekeurd.
Wim
Zo werkt dat niet.

.tsooJ
Toch maar eens kijken bij AH.nl waar die verlichting en sloten liggen :wink:
Zo werkt dat wel bij mij. Ik neem alle onderzoeksopzetten met ze door, en vaak enkele keren. Een goed onderzoek begint bij een goede vraag. Vervolgens is er ook tussentijds contact om het project indien nodig bij te sturen.
Wim
naomi50 schreef:Voor mijn afstuderen doe ik een onderzoek naar waar mensen fietsaccessoires kopen. Het invullen van de enquete kost ongeveer 2 minuten en ik zou er enorm mee geholpen zijn! Ik heb nog 200 reacties nodig.
Via onderstaande link kunt u reageren:
http://enquetemaken.nu/r/iq4v
Alvast bedankt!

Beste Naomi,

Heb jij met jouw mentor deze vragenlijst doorgenomen? Dit kan echt niet.
Het begint al in het begin: bij vraag 3. Je kunt met deze wijze van enqueteren nooit toekomstig gedrag meten.
De "als-vraag" 4 is koffiedik kijken in het verleden.
Bedoel je bij vraag 5 de vraag mét of zonder de tekst tussen haakjes?
Daarna ben ik gestopt met lezen.
Zou toch maar eens met een deskundige goed naar jouw vragenlijst kijken.

Overigens succes met jouw afstuderen.

Bert
Pfffffff, het valt me wel op dat er een aantal azijnzeikers op dit forum actief zijn. Iemand vraagt om een enquete in te vullen en vervolgens moet dat natuurlijk weer afgezeken worden. Als je het niks vind dan vul je hem toch gewoon niet in?
Ik heb hem wel ingevuld en vond dat er weinig aan mankeerde.

Ik zou zeggen laat je vooral niet ontmoedigen door enkele zuurpruimen, Naomi.

Veel succes!
Dirk
het valt me wel op dat er een aantal azijnzeikers op dit forum actief zijn.
Let je een beetje op je woorden want voor je het weet heb je een ban.. :lol:
iceman schreef:Pfffffff, het valt me wel op dat er een aantal azijnzeikers op dit forum actief zijn. Iemand vraagt om een enquete in te vullen en vervolgens moet dat natuurlijk weer afgezeken worden. Als je het niks vind dan vul je hem toch gewoon niet in?
Ik heb hem wel ingevuld en vond dat er weinig aan mankeerde.

Ik zou zeggen laat je vooral niet ontmoedigen door enkele zuurpruimen, Naomi.

Veel succes!
Dirk
Wat goedkoop zeg!
Ook ik heb Naomi succes gewenst. Maar aan dit soort flut-vragen heeft Naomi natuurlijk ook niets. Die goed betaalde mentoren moeten gewoon zorgen dat de juiste vragen op ons los gelaten worden. Het is natuurlijk jouw keuze om daaraan mee te werken, maar dat is mijn keuze duidelijk niet. En ik vind dat ik kenbaar mag maken, waarom ik niet meewerk! En ik vind ook dat Naomi daar recht op heeft.
Alsof een productie gericht op het immense publiek van Andre Rieu in de brievenbus belandt van Vrienden van het KCO. Dat valt niet in de smaak.

De titel "Wie heeft er 2 minuten tijd om mij te helpen met afstuderen" zegt mij dat Naomi hoog scoort op sociale vaardigheden. Dat ze het op inhoud aflegt tegen alle deelnemers aan dit forum is geen nieuws.
math schreef:Alsof een productie gericht op het immense publiek van Andre Rieu in de brievenbus belandt van Vrienden van het KCO. Dat valt niet in de smaak.

De titel "Wie heeft er 2 minuten tijd om mij te helpen met afstuderen" zegt mij dat Naomi hoog scoort op sociale vaardigheden. Dat ze het op inhoud aflegt tegen alle deelnemers aan dit forum is geen nieuws.
Naomi kan in de toekomst hoog scoren. Aan haar sociale vaardigheden is niets mis. Alleen moeten die mentoren haar onderzoek beter begeleiden.
Daar zijn zij toch voor! André Rieu staat hier volkomen buiten.
grundig schreef:
het valt me wel op dat er een aantal azijnzeikers op dit forum actief zijn.
Let je een beetje op je woorden want voor je het weet heb je een ban.. :lol:
Ik geef Dirk gelijk. Er zijn hier een paar van die actieve leden die behoorlijk vaak negatief en betweterig uit de startblokken komen. Met meningen is niets mis, maar het kan soms best wat aardiger of tactvoller gebracht worden.

Maar ingevuld hoor, succes!
Tja, laat ik dan ook maar een duit in het zakje doen. Wat een ongeloofelijk oeveloos gezeur over een enquete. Het is niet verplicht om hier aan mee te werken hoor!!
Een beetje solidariteit is hier wel op z'n plaats.
Maar, bij sommige leden is dat blijkbaar ver te zoeken.

Naomi, bij deze de enquete ingevuld. Succes met afstuderen.
applemeisje schreef:Het is niet verplicht om hier aan mee te werken hoor!!
Het is niet verplicht nee, maar als je hier een vragenlijstje neerzet ('n enquête kan je het nauwelijks noemen) dan kan je ook niet verwachten dat iedereen het maar klakkeloos invult. Kritiek er op hebben moet dan ook gewoon kunnen toch ? 8)
applemeisje schreef:
Naomi, bij deze de enquete ingevuld. Succes met afstuderen.
succes met afstuderen begint met je het open stellen voor kritiek, zeker als die afkomstig is van zuurpruimen mensen met ervaring (garbage in ->garbage out) op het gebied van onderzoek
:wink: