Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Google Earth - kleine weggetjes - Forum Wereldfietser

Google Earth - kleine weggetjes

Als ik Google Earth open en ik zoom in op een bepaald gebied dan komen er steeds kleinere weggetjes in beeld. Bij het uitzoomen verdwijnen die witte lijntjes weer en blijven alleen de snelwegen over....

Voor het uitzoeken van een mooie route wil ik natuurlijk de witte lijntjes, de kleine weggetjes in beeld houden, ook bij het uitzoomen om juist wat overzicht te houden.

Nu snap ik wel dat je dan kans loopt dat het beeld volloopt lijntjes, maar bestaat er een instelling om dat mogelijk te maken? Of bepaald Google dat gewoon?

grtz
Geen idee eigenlijk.. oplossing kan zijn om twee schermen naast elkaar open te zetten. 1 sterk ingezoomd en 1 met het overzicht..

Zo doe ik dat ook meestal. Of je kunt er een gewone kaart naast leggen, wil ook helpen.
Dit doet Google waarschijnlijk expres zo. Laat je kleine wegen zien op een groot gebied, dan zal de server flink extra moeten gaan rekenen. Om de performance hoog te houden schakelen ze dat uit.
Ik ben bang dat Google het bepaalt.
Misschien kun je een beetje schipperen tussen Google Earth en Google Maps.
Maar het mooie van Google Earth en Maps is toch dat je de kleine weggetjes echt kunt zien? (wat overigens nog niet altijd wil zeggen dat je er ook kunt komen, sommige landen staan vol met hekken en borden Interdito Pericoloso of iets van die strekking.)
Om welk land of gebied gaat het? Dan kunnen we live :wink: meedenken.
Leon
Wat ik wel eens doe is in ViaMichelin middels veelvuldige printscreens een grotere overzichtskaart in elkaar bakken. Zo blijven de kleine witte weggetjes zichtbaar...... maar het is nogal omslachtig.

Wat wel kan is om tussen "aanwijzingen naar hier" en "aanwijzingen vanaf hier" een route vast te leggen. Die blijft dan wel telkens zichtbaar bij uitzoomen.

In Google Earth kan ik geen knopje vinden om de dunne witte lijntjes van de kleine weggetjes zichtbaar te houden met uitzoomen. De reden daarvoor kan ik begrijpen, maar lastig is het soms wel.
Leon schreef:Ik ben bang dat Google het bepaalt.
Ik ben bang dat het hier niet bij zal blijven :?
willem.m schreef:
Leon schreef:Ik ben bang dat Google het bepaalt.
Ik ben bang dat het hier niet bij zal blijven :?
Kun je iets meer vertellen? Nu vraag ik me af wat het is, waar het niet bij blijft en waar het dan wél naar toe gaat, wanneer en vooral waaróm...
Leon
Over 'it' gesproken: It's failliet
Als Google je niet bevalt kan je altijd nog,

http://www.bing.com/maps/

http://www.openstreetmap.org/
Leon schreef:
willem.m schreef:
Leon schreef:Ik ben bang dat Google het bepaalt.
Ik ben bang dat het hier niet bij zal blijven :?
Kun je iets meer vertellen? Nu vraag ik me af wat het is, waar het niet bij blijft en waar het dan wél naar toe gaat, wanneer en vooral waaróm...
Leon
het = de Almachtige Leverancier van Digitale Informatie
willem.m schreef:het = de Almachtige Leverancier van Digitale Informatie
Dit geeft een heel andere kijk op een babyfoonaanbieding :wink:
Afbeelding
Als je niet het programma Google Earth gebruikt, maar GoogleMaps, dan kun je starten met een simpele 'van-naar' routebeschrijving. Hiervan kun je achteraf begin- en eindpunt verslepen en ook de route zelf.
Onafhankelijk van het feit of je in- of uitgezoomd bent, kun je de route verleggen naar de kleinste paadjes. :)
Arjan H. schreef:Als je niet het programma Google Earth gebruikt, maar GoogleMaps, dan kun je starten met een simpele 'van-naar' routebeschrijving. Hiervan kun je achteraf begin- en eindpunt verslepen en ook de route zelf.
Onafhankelijk van het feit of je in- of uitgezoomd bent, kun je de route verleggen naar de kleinste paadjes. :)
Dat is idd ook een goede tip, zo kun je een beetje van groot naar klein werken..... Kun je die googlemap-route dan ook als bestandje vastleggen of transporteren als route naar google earth?
Werk zelf vaak met bikeroutetoaster..... dan kun je je route en automatisch berekenen, eventueel zelf je route trekken over gedeeltes waar de automatenfunctie hapert..... vervolgens opslaan als gpx-bestand en uploaden in google-earth.
Maar het blijft omslachtig op een of andere manier.
AB schreef:Dat is idd ook een goede tip, zo kun je een beetje van groot naar klein werken..... Kun je die googlemap-route dan ook als bestandje vastleggen of transporteren als route naar google earth?
Ik wist niet dat het kon maarrrr, ik heb net de oplossing gevonden:
-klik op "Link", rechtsboven de kaart met de route;
-kopieer die link en plak 'm in de adresbalk (van een ander venster of tabblad van je browser, anders ben je je kaart kwijt...);
(voorbeeld: http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... e=UTF8&z=8

-zet er de volgende tekst achter: &output=kml ;
(dan ziet het er dus zo uit:http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... e=UTF8&z=8&output=kml

-druk op Enter;

-als het goed is, wordt er nu gevraagd om de link te openen met Google Earth, wat je natuurlijk bevestigend beantwoord. ;)

Bij mij lukte het in ieder geval op deze manier.
Hopelijk werkt het bij jou ook. :D