Additionally, paste this code immediately after the opening tag: alleen door het leven - Forum Wereldfietser

alleen door het leven

hallo allemaal
nu weet ik gerust van mijnzelf dat ik wel een natuurondernemer ben,ik durf gerust wel iets aan maar waar begin je en waar moet je opletten een klein beetje engels ken ik wel maar daar is het mee gezecht.is het verstadig om eerst kleine ritjes te maken (wat ik hier op het forum heb gezet rontje nederland),mijn gevoel zecht meer hoe hebben hebben juli dat gedaan.ik heb een rih fiets daar zal ik een tijdje mee moeten doen,ik kan niet zomaar ff een fiets nemen € 5000 dat is er zomaar niet ff,zelf heb ik geen baan geen vrouw zou morgen zo weg kunnen zeg maar maar dat doe ik niet.ik heb 12 jaar een hond gehad die net 3 weken is overleden,ik zit er wel over na te denken om een nieuwe te nemen zou jij die dan overal mee naar toe nemen.ik zou van juli graag tips willen hebben hoe ik dit aan moet pakken en waar ik moet beginnen
gr marcel
Zoveel mensen, zoveel mogelijkheden. Als je op een activiteit van De Wereldfietser gaat vragen aan de verre reizigers hoe zij dat aanpakken, kun je van ieder een ander antwoord krijgen.
Als je zelf de mogelijkheid ziet om langer weg te kunnen, is dat je oplossing. Of bij een activiteit van De Wereldfietser rondvragen en ideeën opdoen. :wink:
Belangrijk is dat jij zelf de maatstaf bent!! Zoek een uitdaging op die bij jou past, en ga. Niet te benauwd zijn over wat je allemaal tegen gaat komen, maar ook niet te overmoedig. Zo ben ik begonnen, 3 weken door Spanje in m'n eentje, en het is me super bevallen. Bij al m'n reizen vind ik m'n gevoel over de bestemming heel bepalend, samen met wat uitdaging. Als ik twijfel of ik me wel of niet op m'n plaats zou voelen probeer ik het te visualiseren en dan volgt vaak het antwoord/oplossing van zelf.
En over de taal zou ik me niet druk maken, met handen en voeten en veel plezier kom je heel ver.
Marcel,

Gewoon op de fiets stappen en gaan! Dat je geen binding hebt is een voordeel waar menigeen jaloers op is (Alhoewel het andere natuurlijk ook zijn voordelen heeft :wink: )
Je kunt beginnen met een dag fietsen, uitbouwen naar een weekend, een lang weekend, een week, een maand en de rest van je leven.
Wat betreft je hond meenemen; Ik heb vaker mensen zien fietsen met de hond mee. Dan hadden ze een aanhangwagentje waar de bagage en de hond in zat.
Ik denk dat het beest daar wel aan zal moeten wennen en in elk geval in de kar moet blijven zitten.
Suc6
kijk ik ben vorig jaar naar de wandel/fietsbeurs geweest in de rai,wat ik daar zag spak mijn erg aan(Eric Schuijt, wereldfietser) maar wat hij allemaal liet zien dat heb nutuurlijk nog niet nodig dacht ik.al zou ik naar frankrijk reiden dan ret ik het via de frienden op de fiets,en als ik echt nog veel langer weg wil dan komen deze dingen wel te van pas.ja ik kan zo weg stap op de fiets en hup daarom kijk ik eerst ff hoe het rondje nederland verloopt
gr marcel
ps volgend jaar ga ik weer naar de rai maar dan zit ik op de 1ste rang
Tja Marcel, en kom natuurlijk vooral ook naar onze enige eigen onvervalste Wereldfietsbeurs in Rotterdam. Helemaal door ons zelf georganiseerd, daar vind je alles wat voor jou interessant is: tweedehandsmarkt, fietsreparatie, wereldreis voorbereiden, fietsbagage, koken onderweg etc etc.
nou ik kan dat best wel doen eigenlijk dan kom ik op de fiets,in 2dagen dan met een overnachting ergens een mooi trainings ritje voor de grote ronde.maar dan moet het wel knap weer zijn geen storm of regen
gr marcel
marcel22 schreef:nou ik kan dat best wel doen eigenlijk dan kom ik op de fiets,in 2dagen dan met een overnachting ergens een mooi trainings ritje voor de grote ronde.maar dan moet het wel knap weer zijn geen storm of regen
gr marcel

GewoonDoen!!!

Knap weer bestaat niet, slecht weer ook niet, elke dag is mooi fiets weer!!! :wink:
29 NOV NAAR ROTTERDAM HIER DE ROUTE
richting hoorn edam volendam moniccendam amsterdam centraal vanddaar over damrak...dam...rokin...muntplijn...vijselstraat...weteringschans...leidseplijn...stathoudrskade...overtoom...
amstelveenseweg...stadionplein..ijsbaanpad.daar pak ik de knooppunten weer op eerst door het amsterdamse bos....langs schiphol...aalsmeer...rijsenhout..burgerveen...leimuiden..oude watering...roelofarendsveen...woudbrugge...alphen aan de rijn..hazerwoude..moerkapelle...zevenhuizen...en de rest langs het kanaal die loopt hellemaal door naar rotterdam en ga
ik nog lang het kranlingse bos en ben ik er
dit heb ik vanmidag uitgezet in totaal 156 km en terug langs de kust
gr marcel
Als je nog nooit op fietsvakantie bent geweest, kan je voor dat je verder weg gaat eerst eens een lang weekend weggaan, bijvoorbeeld door een rondje IJsselmeer te doen of zo. Dan kan je checken of je wel alles bij je hebt, of dat je niet te veel mee hebt genomen.

Mijn eerst tocht was naar de ardennen heen en terug. Wat me opviel was dat alleen de 1e dag echt spannend was. De 2e dag wordt al routine. :wink:
leo
Als je nog nooit op fietsvakantie bent geweest, kan je voor dat je verder weg gaat eerst eens een lang weekend weggaan
eind mei 2010 wil ik nederland in de ronte in 3 weken tijd ik zie het als een vakantie en zal dan zien hoe het loopt.en naar de beurs fietsen in dat wiekend van de 29ste is dat niet te ver.een wandel/fietsmaat zecht dat het wel te doen is wat vind jij....ik heb wel eens meer 135 km gereden maar met eigenlijk te korte rustpauses er tussen
gr marcel
ik heb een vreeg stel stel he het regend volgende week de 28ste zou jij dan even goed op de fiets vertrekken naar rotterdam.
gr
marcel22 schreef:ik heb een vreeg stel stel he het regend volgende week de 28ste zou jij dan even goed op de fiets vertrekken naar rotterdam.
gr
Met een goed regenpak wel Marcel.
Het regent eigenlijk uitzonderlijk weinig de hele dag in Nederland (behalve in het weekend waarin Marianne en ik de 11-stedentocht gingen fietsen :evil: ).
Tot volgende week!
het weer ziet er dacht ik redelijk uit het volgend wiekend,ik heb er best wel zin aan om naar rotterdam te rijden.en als ik ga stop ik onderweg bij de vakantiefietser ik ben daar nog nooit geweest.en al zeker niet in de jordaan en rotterdam heb ik ook nooit gezien.
gr