Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Framescheur Koga worldtraveller 29 - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Framescheur Koga worldtraveller 29

Ivarski schreef:
za 18 sep, 2021 22:22
Allereerst in reactie op de campingaz blikjes: We hebben bij de Carrefour in León gewoon campinggaz kunnen kopen ;).
Dan hadden jullie meer geluk als ons, want die gigantische Carrefour is de eerste plek waar we gezocht hebben. Uiteindelijk zijn we tijdens die reis over gestapt op schroefblikken...

Ivarski schreef:
za 18 sep, 2021 22:22
We zijn hier door de lokale fietsenmaker goed geholpen, deze heet Jan en alle man gebeld. Uiteindelijk naar lokale werklui verwezen, deze hebben een flinke las aangebracht (inclusief de remkabel :cry: ).
Hoewel ik geen fan ben van deze oplossing hoop ik dat jullie jullie reis nu zonder pech verder kan verlopen. Er is een paar keer geopperd dat de zadelpen niet diep genoeg komt, hebben jullie dat na gekeken? Het streepje "min insert" op de zadelpen is om de zadelpen te beschermen tegen de breuk, voor dit frame zou de zadelpen toch een stuk onder de frameknoop met de las moeten steken om het knooppunt zadelbuis-bovenbuis-staande achtervork niet te zwaar te belasten.

Succes verder!
Jurr schreef:
zo 19 sep, 2021 18:14
Shadow schreef:
zo 19 sep, 2021 17:55

Ik zou graag even alle mensen willen horen met een bagagedrager op hun TT die defect is gegaan....? Dat is een zorg die hier wel vaker uitgesproken wordt, maar uiteindelijk heeft de fabriek daar nog geen garantieclaims voor gehad.
Ik ben niet bang dat 'ie stuk gaat, maar ik heb geen bagagedrager en ik wil er ook geen. En als 'ie er dan toch op zit wil ik graag dat 'ie demontabel is. Toch wat lastig als dat met een slijptol moet... ;)
Maar hebben jouw specifieke wensen nou te maken met een vakantiefietser die wél een bagagedrager gebruikt, zoals de meerderheid? Of wil je graag de uitzondering zijn? Als je een fiets niet wil omdat er een onderdeel aan zit wat je niet wilt en niet kunt verwijderen, is dat prima maar geen reden om hem af te raden aan een ander die dat wel wil....
Relax jongens. Het is duidelijk wat de voors en tegens zijn.
Het voordeel van een TT is dat de drager er niet af valt door lostrillende schroefverbindingen. Het nadeel dat ie er niet af kan.
Shadow schreef:
di 21 sep, 2021 10:56

Maar hebben jouw specifieke wensen nou te maken met een vakantiefietser die wél een bagagedrager gebruikt, zoals de meerderheid? Of wil je graag de uitzondering zijn? Als je een fiets niet wil omdat er een onderdeel aan zit wat je niet wilt en niet kunt verwijderen, is dat prima maar geen reden om hem af te raden aan een ander die dat wel wil....
Ik heb een persoonlijke voorkeur omdat dat na jarenlang verschillende mogelijkheden uitgeprobeerd te hebben nu eenmaal mijn voorkeur is geworden. Wat de meerderheid daarin besluit maakt mij daarin niet uit, het is namelijk geen democratisch proces waarin ik tot mijn persoonlijke voorkeur kom. Als anderen daarin anders besluiten vind ik dat helemaal prima, ik ben zelfs oprecht benieuwd wat je ervan maakt.

Verder raad ik deze bagagedrager die deel is van het frame nergens af, dat is jouw interpretatie van iets wat ik niet gezegd heb. Ik zeg slechts dat de bagagedrager er niet af kan en dat niet de voorkeur van sommigen is. Lees maar eens terug.

Ook denk ik dat dit verschil van onze voorkeuren in dit topic blijven aanstippen niemand helpt, let's agree to disagree. Precies zoals Leon hierboven al zei.

En mocht je een conflict zoeken dan vind ik dat ook prima, maar doe dat dan vanmiddag met 1 van je kinderen tijdens Mario Kart, en niet met mij svp. Ik kan namelijk prima tot 10 tellen, zelfs tot 2x10 of 3x10.

;)
Antwoord van Koga:

Hartelijk dank voor uw bericht. Graag help ik u verder met uw klacht.

KOGA biedt persoonlijke service via een uitgebreid dealernetwerk. Hierdoor is er altijd een dealer in de buurt waar u met uw fiets terecht kunt. Service en garantie verloopt via de KOGA dealer waar u de fiets heeft gekocht. Uw dealer inspecteert uw fiets en kan een eerste beoordeling maken van de problemen die u omschrijft. Hij heeft de kennis om u vakkundig verder te helpen.

Ik nodig u uit met uw fiets langs te komen bij een KOGA dealer. In Spanje hebben wij echter geen dealer netwerk. Een medewerker bekijkt en test daar samen met u uw bevindingen en zal de mogelijke oplossingen met u bespreken. Wanneer de oplossing na constatering toch bij ons ligt, neemt uw dealer contact op met onze service afdeling.

Van uw melding maak ik een registratie aan in onze administratie. Heeft u nog aanvullende vragen, dan beantwoord ik deze zo snel mogelijk.

Met vriendelijke groet,

_____________________

Kortom, een generiek antwoord, uitbesteed aan accell Nederland met een extra zinnetje over Spanje. Ze hadden wel de moeite kunnen nemen om in de eerste alinea de zin over een dealer in de buurt te verwijderen.

Overigens verwacht ik niet perse uitgebreide service voor een tweedehandse fiets, maar ik vroeg Koga om een oplossing in het buitenland, maar ze lijken niet echt actief mee te willen denken.

De fiets begint helaas weer te kraken, dus ik vrees dat we een alternatief moeten gaan bedenken.
Ik vind niet dat er iets mis is met het antwoord van Koga, want als ze geen dealer hebben kunnen ze ook weinig doen. Ik zou dus intussen gewoon maar lekker een ander soort vakantie gaan vieren, zonder deze fiets, en het probleem bij terugkeer voorleggen aan de dealer waar de fiets oorspronkelijk gekocht is, als je dat te weten kunt komen. Heb je een aankoopbewijs van de eerste eigenaar? Hoe oud is de fiets eigenlijk (te zien aan het framenummer)?
Ivarski schreef:
di 21 sep, 2021 13:02
Service en garantie verloopt via de KOGA dealer waar u de fiets heeft gekocht.
Dit suggereert wel dat de garantie (dus ook de frame-garantie) alleen bij eerste-eigenaren zit (en misschien als je een occasion bij een erkende dealer koopt). Bij een tweedehands fiets via een ander kanaal zal dit dus niet opgaan. Ik zou deze mogelijkheid dus gewoon schrappen (zonde van de tijd anders) en kijken naar een andere oplossing.
Ivarski schreef:
di 21 sep, 2021 13:02

De fiets begint helaas weer te kraken, dus ik vrees dat we een alternatief moeten gaan bedenken.
Als je met meerdere fietsen bent, mocht je het niet al gedaan hebben, dan is het bagagegewicht op de gerepareerde fiets zoveel mogelijk beperken aan te raden.

Hoeveel kilometers wil je nog maken in hoeveel tijd? Je zou kunnen overwegen een tweede fiets ernaast te zetten en 1+1=1 te doen. Restant eventueel in een postpakket naar huis, al zou ik daar het frame met deze reparatie daar geen deel van uit laten maken. Strippen en het kale frame weggooien als 'ie faalt lijkt me het beste.

Na bovengenoemde reparatie nog aanspraak maken op garantie lijkt me lastiger, dan had men bij Koga vast het frame met de oorspronkelijke schade willen zien. Maar het niet op een reactie van Koga wachten is natuurlijk ook wat voor te zeggen. Vakantiedagen zijn ook wat waard, en er was best een kans dat 'ie het toch uit zou houden....
En hoeveel risico wil je nemen?
Shadow schreef:
di 21 sep, 2021 14:42
En hoeveel risico wil je nemen?
Absoluut. Ik zou er niet mee willen rijden met die schade en dan ook nog bepakking erop.

Zoiets misschien om toch nog te kunnen fietsen?

https://www.decathlon.es/es/p/bicicleta ... 2021864894

...om maar even de goedkoopste te pakken zonder verende voorvork en met voorderaillieur.

Bagage zoveel mogelijk beperken en je komt er echt wel een berg mee op.

Als je nog wil gaan sleutelen, de bagagedrager en (velg-?)remmen van je Koga kunnen misschien wel over. Je voorwiel misschien ook wel, net als banden als die passen in de breedte.
Wim schreef:
di 21 sep, 2021 13:18
Ik vind niet dat er iets mis is met het antwoord van Koga
Inhoudelijk niet, maar het Artifical Intelligente Algoritme, ook bekend onder de naam servcemedewerker, kwam kennelijk niet verder dan het er tussen proppen van dat ene zinnetje. Het duurt nog even voordat dit soort software echte mensen kan imiteren.
Hoe is het uiteindelijk afgelopen? :idea: