Additionally, paste this code immediately after the opening tag: plakkerige handen - Forum Wereldfietser

plakkerige handen

krijg last van plakkerige handvaten de mijne zijn van rubber
schoonmaken met een sopje doet wonderen
maar op vakantie wel lastig
wat doen jullie hier tegen?
Ik kreeg ook plakkerige handen van mijn Ergon-handvaten. Navraag bij Ergon leerde dat sommige mensen te zure handen hebben waardoor de handvaten een plakkerige stof afscheiden. Als het goed is worden mijn handvaten morgen door nieuwe ontvangen, wat het probleem op termijn echter niet oplost omdat ze dan (volgens Ergon) weer gaan plakken. Ergon hoopt het probleem tegen het eind van het jaar opgelost te hebben.
Ook ontzettende plakkerige handen van de ergon handvaten..
Heb 2 afgeknipte boorden van sokken om de handvaten gedaan en dat bevalt prima! :D

In de toekomst een duurzamer oplossing zoeken maar vooralsnog heb ik geen last meer van dat irritante geplak.
Handvatten :wink:
Vaten zit iets in, handvatten 'vat' je...

Groet,
Maurits
Bert van Sprang schreef:Ergon hoopt het probleem tegen het eind van het jaar opgelost te hebben.
Ondertussen kunnen ze nog een hoop van die snel slijtende dingen verkopen. Volgens mij worden die dingen bij iedereen week.
Met alle respect: we leven in 2010, er zijn heus wel geschikte materialen beschikbaar die minder snel onder handen verteren, al waren het maar de handvatten die ik een fors aantal kilometers op een van mijn fietsen - nota bene een Gazelle - heb gehad.
Leon
Maurits schreef:Handvatten :wink:
Vaten zit iets in, handvatten 'vat' je...

Groet,
Maurits
http://www.onzetaal.nl/advies/handvat.php :wink:
Ik weet het niet, ik gebruik altijd fietshandschoenen, een paar keer gevallen ooit zonder, met als gevolg heel de binnenkant van m'n hand open en dat geneest erg langzaam en is pijnlijk.
Ook vindt ik het erg makkelijk om zweet weg te vegen en het bied grip op het stuur ook als het nat is (zweet,regen) daarbij heb ik geen vervelende drukpunten meer of een logo in spiegelbeeld op je handpalm.
Als ik verder fiets dan 5 km, dan met handschoenen. Heb je nergens problemen mee.
Marjan schreef:
Maurits schreef:Handvatten :wink:
Vaten zit iets in, handvatten 'vat' je...

Groet,
Maurits
http://www.onzetaal.nl/advies/handvat.php :wink:
De online van Dale versie lijkt het weer aangepast te hebben: klik

Maar ik ga wel erg off-topic...

Groet,
Maurits
Sinds een maand of zo in de handel van kurk van Ergon:

Afbeelding

Bevallen prima, plakt niet, en zijn gemaakt van 100% gerecycled materiaal.

Zie: http://hollandbikeshop.com/ergon-handva ... d9017.html

Gee
Die van mij waren hun profiel al na een paar maanden kwijt. Dat komt o.a. door zonnebrand. Ja Leon ben het met je eens. Je fabriceert handvaten voor gebruikers die zweten en zonnebrandcreme gebruiken. Dan moet je je product en de eigenschappen wel aanpassen aan de groep. Zeker ook omdat die krengen zo duur zijn. Maar goed ze zijn wel fijn dus zonder kan ik niet meer.

Ik ben erg benieuwd naar de eigenschappen van de nieuwe vaten :wink: . Het lijkt erop dat het gedeelte wat bij mij plakt (het zwarte) nog steeds niet vervangen is. Hou je ons op de hoogte Gee?
De handvatten van mijn fiets waren ook plakkerig. Ik heb ze toen eerst schoongemaakt met aceton en daarna waren ze wel schoon maar nog steeds plakkerig. Vervolgens heb ik er talkpoeder op gedaan, Dat neemt de plakkerigheid weg, maar moet wel regelmatig herhaald worden.
Nou ja, kijk maar of je hier iets aan hebt.

Groetjes van Leo
Plakkerige handvaten schoonmaken met wasbenzine, daarna goed de benzine laten verdampen en één of meerdere lagen GLITZA parketlak er op aanbrengen met verfkwast.
Wilde gedachte. Zou afhankelijk van de vorm van de handvatten grip tape voor de handgreep van tennisrackets bruikbaar kunnen zijn? Verschillende materialen verkrijgbaar tot leer aan toe. Bij tennisrackets ook vrij makkelijk te vervangen.

Heeft iemand dit ooit al geprobeerd?
Man Met Fiets schreef:
do 29 jul, 2021 17:54
Wilde gedachte. Zou afhankelijk van de vorm van de handvatten grip tape voor de handgreep van tennisrackets bruikbaar kunnen zijn? Verschillende materialen verkrijgbaar tot leer aan toe. Bij tennisrackets ook vrij makkelijk te vervangen.

Heeft iemand dit ooit al geprobeerd?
Ik denk dat dat prima werkt. Ik heb zelf een tijdje met een stuurlint om dunne harde handvatten gereden, dat ging goed. Voor Ergon handvatten is dat waarschijnlijk te dik, dus die griptape klinkt ideaal.
Imho lederen handgrepen en mooie Agu handschoentjes.
https://www.bol.com/nl/nl/p/handschoen- ... oductImage
Nederlandse vlag inclusief.
Poppink schreef:
do 29 jul, 2021 18:35
Imho lederen handgrepen en mooie Agu handschoentjes.
https://www.bol.com/nl/nl/p/handschoen- ... oductImage
Nederlandse vlag inclusief.
Een aantal jaren met deze handschoentjes gefietst.
De gaatjes zorgden ervoor dat ze zon een mooi patroon op de bovenkant van mijn handen vormde :wink:
Daar kreeg ik dan weer regelmatig vragen over..... Daarom overgestapt op dichte handschoentjes.

Jan
Ik begrijp uit bovenstaande discussie dat Ergon handgrepen nog steeds problemen geven met zwetende handen.
Tien jaar geleden zei mijn ( alom gerespecteerde ) winkel dat Ergon de samenstelling van het "rubber" had gewijzigd zodat je zonder handschoenen zou kunnen fietsen.
Blijkbaar niet.

Ik fiets sowieso met handschoenen omdat ik grote handen ( handschoenmaat 11 ) heb.
Maar mijn partner heeft handschoenmaat 7, en fietst dus met " blote" handen.
Haar handvatten van Ergon moet ik regelmatig vervangen.
Omdat ze te veel gaan kleven.
Zonnebrandcreme schijnt ook nog wel eens mee te helpen in het veroorzaken van plakkerige grips en twist shifters.
tndmbkr schreef:
do 29 jul, 2021 20:14
Ik begrijp uit bovenstaande discussie dat Ergon handgrepen nog steeds problemen geven met zwetende handen.
De discussie uit 2012? In de laatste paar reacties wordt niet over Ergon gerept. Maar je geeft zelf het antwoord al:
Haar handvatten van Ergon moet ik regelmatig vervangen.
Omdat ze te veel gaan kleven.
Groetjes,

Carl