door
Adieu » wo 31 mar, 2021 18:18
Blackbelt schreef: ↑wo 31 mar, 2021 16:34
Laat ons eerlijk zijn...
In vergelijking met de grote online onderdelenwinkels (Mantel, Bikester, ...) heeft een lokale fietsenmaker geen kans als het puur gaat over het leveren van een onderdeel. Ze zijn duurder en niet sneller.
Als ik een nieuwe lamp wil, en ik ga naar mijn fietsenmaker, dan heb ik keuze uit 5 modellen of zo.
Wil ik iets anders, dan moet hij het ook bestellen, en er een marge op nemen...
Ondertussen heeft die wel 2 keer tijd aan mij besteed, en ondertussen ook nog een bestelling geplaatst, ontvangen en aan mij gegeven.
Deze mening deel ik met je. In een verleden ooit een aantal jaren iets gehad met een dochter van een fietsenmaker. Als je er wat meer van mee krijgt op die manier is het heel herkenbaar wat je schrijft.
En neem nou het bestellen van een fiets via internet bij zo’n dozenschuiver. Je betaalt gewoon de prijs die ze voor de fiets vragen. Om korting vragen, tsja, dat kan dus niet als de fiets in het winkelmandje van de webshop zit en afgerekend moet worden.
Bij de plaatselijke fietsenmaker om korting vragen, dat doen we natuurlijk allemaal, tot grote ergernis van de fietsenmaker zelf.
Een antwoord van de beste man (die inmiddels niet meer in ons midden is) die me altijd bijgebleven is, als een klant hem bij het kopen van een fiets vroeg of er nog wat af kon (de prijs bedoelend), was zijn steevaste antwoord: “Ja, de verf!”
(Of in het plaatselijk dialect: “Giet er nog wat of?” Met als antwoord: “Joa, de varve!”)