Corine, voor € 4,30 koop je ter plaatse kaart 318 local: Loret, Loire-et-Cher. Gebied tussen Loches, Bourgs, Nemours en Nogent. Voldoet prima.
Maar je mag 'm ook komen halen bij me.
Groet, Arie
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Daar heb ik niets aan. Wat veel mensen niet weten is dat de Loire of de Ajou-streek niet alleen beroemd is vanwege de vele kastelen, maar dat er ook zeer veel molens staan (met z.g. Berton-wieken: uitschuifbare planken op wieken). Molenliefhebbers worden hier enthousiast van. In de Beauce-streek ten noorden van Orléans staan ook veel molens. Sommige moulins zijn vreemde wipmolens: een stenen kegelvormige toren met een vierkante kast erop met wieken eraan, zogenaamde "Moulins cavier". Vaak is de achterkant opengewerkt. In Saint-Saturnin (hier een foto www.mijnalbum.nl/Album=SDUFAP3I), aan de doorgaande weg, zelfs drie in Valanjou, een in Thouracé, twee in Faye d'Anjou. Ze staan wel op de Michelin-kaarten aangegeven. Daar heb ik in 2002 gefietst (helaas te vaak regen gehad). Maar pas op: de noordoever van de Loire is erg druk met veel vrachtwagens. Bijvoorbeeld tussen Saumur en Tours via Langeais.whave schreef:hier kun je grote delen van de kaart/route downloaden, deze route is uitzeget door de Fransen zelf.
http://www.loire-a-velo.fr/