Additionally, paste this code immediately after the opening tag: opvallende fietskleding - Forum Wereldfietser

opvallende fietskleding

Heren zakenmensen onder de leden, ik heb een verzoek aan jullie. Volgens mij is er een grote behoefte aan opvallende (dayglow) fietskleding. Die draagt sterk bij aan de veiligheid van de leden, maar helaas is het spul razend moeilijk te krijgen. Het is toch eigenlijk te mal dat regenjacks bijvoorbeeld vooral in gedekte tinten geleverd worden, terwijl je fietsend in de regen alle hulp kunt gebruiken om zichtbaar te blijven.
Hetzelfde geldt voor shirts voor zomer en winter. Ik zie een enkele keer weleens een wielrenner langs rijden in gele dayglow, of een wielrenster in roze dayglow, maar het blijven zeer opvallende uitzonderingen. Mijn speurtochten langs goede fietsenwinkels en websites van wielerkledingfabrikanten leveren vrijwel niets op (of heeft iemand een tip?).
Ben ik de enige die denkt dat hier een markt is? De shirtjes zouden moeten kunnen in kleine series. Regenjacks is vast lastig. Ik ben benieuwd of de markteconomie deze uitdaging aan kan. Het geld brandt me in de zakken.
Willem

ik ben een reflecterend loophesje gewend en draag iets dergelijks ook op de fiets (die van de ANWB); geen last van terwijl ik op mijn Gazelle Orange vandaag toch weer bijna een kruissnelheid had van bijna 30 km/u... Geen gefladder of opbolling.
Zo'n ding kun je overal over heen dragen, welke jas je ook aan hebt; ook als je een keer wat meer casual rustig op de fiets zit.
Ben het uiteraard met de strekking van het verhal mbt de veiligheid/zichtbaarheid eens..... en waar het in kleding geïntegreerd kan worden... doen.

Ja die hesjes en reflectiebanden etc heb ik ook, maar het is, zeker als het warm is, zo'n gedoe. En een heel shirt of een hele jas is nog weer heel wat groter en zichtbaarder.
Willem

Willem, je hebt waarschijnlijk wel een punt dat dayglow veiliger zal zijn.

Zelf zal ik het echter niet aanschaffen. Ik vind bijvoorbeeld die opzichtiger wielrenshirt ook helemaal niets. Ik heb een goed ademende jas van Fjallraven en die zou ik nimmer inruielen om met zo'n opzichtig ding te gaan lopen. Ik gebruik mijn kleding namelijk ook voor ander gelegenheden dan uitsluitend fietsen.

Dat het geen gezicht is, dat ben ik helemaal met je eens (en ik loop er doordeweeks heel netjes bij). Maar als ik met vrouw en kinderen over een drukke weg fiets en het zicht is slecht, dan ben ik blij met alles. Je zichtbaarheid verhogen is zowat het belangrijkste wat je als fietser kunt doen om het straatgeweld van auto's te overleven. Die auto's rijden ook geen romantisch rustige snelheden meer.
Maar goed, mijn post ging er niet over wat jij moet doen, maar dat de markt niet datgene levert waarmee ik kan doen wat ik wil.
Willem

Eind jaren '80, begin jaren '90 waren dergelijke oogpijnigende kleuren populair in het profpeloton. Kijk eens op ebay, mischien vindt je daar nog een paar shirtjes uit die periode.

Uit m'n hoofd hangen er hier in Bergen op Zoom bij Hopmans (in geheel de Benelux bekend bij zichzelf respecterende snelheids-weg- en bosfietsers) in ieder geval 's winters altijd wel een rijtje opvallende jacks. Of die geheel waterdicht zijn dan, weet ik niet, maar minstens zit er een membraan in.
En ze zijn relatief goedkoop (al gauw minstens 20% goedkoper dan elders).

Ik ben het helemaal eens met Willem. Omdat ik dat fluorgeel zo lelijk vind ga ik voor de zacht oranje tint , mango geloof ik. Tja het oog wil ook wat, niet. :> Ook een lekkere opvallende tint.

Maar zie die maar eens te krijgen in een lichtgewicht regenjas en damesmaat...ik zoek me helemaal suf. Begrijp ook niet dat met name regenkleding vooral zwart/grijs/blauw is.

Blanche

Blanche schreef:Ik ben het helemaal eens met Willem. Omdat ik dat fluorgeel zo lelijk vind ga ik voor de zacht oranje tint , mango geloof ik. Tja het oog wil ook wat, niet. :> Ook een lekkere opvallende tint.

Maar zie die maar eens te krijgen in een lichtgewicht regenjas en damesmaat...ik zoek me helemaal suf. Begrijp ook niet dat met name regenkleding vooral zwart/grijs/blauw is.

Blanche
Nu ja ik loop dan niet rond in fluortinten. Maar een beetje meer zichtbaarheid in kleding zou ik niet erg vinden. Mijn regenjas heeft een felle opvallend mango oranje/geel kleur :wink:

Trouwens ik voel mij daarbij een stuk veiliger. Als ik de foto's zie van de Paastocht dan denk ik: 'Wauw op die afstand ben ik nog steeds zichtbaar'. Jammer alleen dat de broeken altijd donker zijn. Dat ben ik met Blanche eens. Als je een leuk fel kleurtje tegenkomt waarschuw mij dan even. :roll:

John

Zo te horen is de belangstelling er wel, nu de sales pitch bij Agu etc nog. Wat vind je van dayglow roze, Blanche? Mij dochter ziet dat in elk geval wel zitten. Discreet is anders, maar daar gaat dit ook niet over.
Wim

Een oranje-kleurig shirt (korte mouw, verschillende zakjes achterop w.v. 1 zakje met rits), passend bij m'n oranje-zwarte fiets :roll:, zou ik best zien zitten.

Willem Jongman schreef:Zo te horen is de belangstelling er wel, nu de sales pitch bij Agu etc nog. Wat vind je van dayglow roze, Blanche? Mij dochter ziet dat in elk geval wel zitten. Discreet is anders, maar daar gaat dit ook niet over.
Wim
Nee geen roze!

Ik wil het oranje/geel van John's regenjas.
Moet me wel houden aaan het boekje van mijn kleurenadvies :lol:

Blanche

Jammer alleen dat de broeken altijd donker zijn.
Dat heeft een reden. Bij zwarte broeken kun je na een kleine reparatie gewoon je handen aan je broek afvegen.

Ik zou wel in zijn voor een dunne fluorgele windstopper jas met afritsbare mouwen. Hou me aanbevolen voor tips.

Die heb ik wel, van Gore Bikewear. Goedkoop is anders, maar hij bevalt erg goed. Helaas niet waterdicht, dus moet ik toch nog een regenjas mee.
Willem

iemand hier ervaring mee?

www.rainshield.com

volgens de volgende link wel goed spul http://www.ultracycling.com/equipment/f ... _gear.html

gegroet,
Gilbert
Ik heb een donkerblauwe AGU-regenpak (met zwarte broek), al 6 jr. oud. Voorzien van witte reflectiestrepen. Daaroverheen draag ik een flourecerend geel hesje, voor maar € 1,57 te koop bij Action. Maar zonder regen draag ik hetzelfde hesje ook altijd. Er zijn helaas van die idiote automobilisten en vrachtwagens die op 3 cm links naast mijn stuur langs razen....! Ik heb nog een oranje hesje in de auto liggen. Is in Duitsland verplicht :!: als je bijv. met een lekke band langs de weg zou staan. Vanwege ons 2e huis in Zweden rijden we regelmatig door ons grote buurland.

voor een echt dayglow yellow regenjack moet je hier zijn:

http://www.endura.co.uk/Product.aspx?de ... rod_id=139

voor een review zie hier: http://www.fixedgeargallery.com/reviews ... frontline/

wederom gegroet,G

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=9268

Niet verkeerd voor € 70 (incl. verzenden)... (model Gridlock van Endura)

ik zou graag een fluoriscerende regenbroek willen hebben. Eventueel onder de knie antraciet, tegen het vuil van de weg en de ketting. Best of both worlds. Wel graag van ademend materiaal.

De eerste de beste die dit op de markt brengt, heeft aan mij een klant.

Cora