Additionally, paste this code immediately after the opening tag: de perfecte wereldfiets edit: nieuwe vraag - Forum Wereldfietser

de perfecte wereldfiets edit: nieuwe vraag

dit is het idee dat ik heb voor mijn nieuwe fiets:

frame: vittorio met trapasexcenter en rohloff naaf 26" gekruiste achterligger en geintegreerd balhoofd etc.
dtswiss spaken
salsa gordo velgen
voor een shimano xt naaf (36 spaaks)
magura hs 33 remmen
truvativ howitzer BB
truvativ hussefelt 38 tanden trapas
bbb platformpedalen
tubus tara voordrager
tubus logo achterdrager
sks spatborden
marathon xr banden in 2"
brooks b67
butterfly stuur
pitlock op achteras :)
rohloff ketting

misschien bouw ik zelf een verlichtingssetje met high power leds

ik heb ook een bedrijf offerte te laten maken voor adapters voor 48 spaaks achterwiel op de rohloff, dus we zien hoe duur dat wordt.
als iemand interesse heeft en ze zijn betaalbaar kan ik er ook meer laten maken.
vittorio levert dit maar 500 euro extra tov waarvoor ik ze krijg vind ik wat veel:)

iemand suggesties?

groetjes, Thomas

ps: het is nog een project he eerst geld voorzien :P

Ehh, geïntegreerd balhoofd? Rohloff 48 spaaks?....Denk daar nog eens goed over na!

die rohloff doe ik ook en waarschijnlijk wordt het gewoon 32 maar wat is er mis bet dat balhoofd???

edit: foutje van mijn kant, vittorio zet die niet (tenzij op vraag wss) op hun trekkingfietsen.

Of heb het helemaal mis, maar volgens mij zitten de cups van geïntegreerde balhoofden in het frame geklonken. Mocht er dus ooit wat mis gaan met dat balhoofd (de cups versleten of beschadigd ofzo) dan kan je dus je hele frame weggooien.
Lijkt me eigenlijk geen optie...
ThomasR schreef:dit is het idee dat ik heb voor mijn nieuwe fiets:


truvativ howitzer BB
truvativ hussefelt 38 tanden trapas
:P
lijkt me niet praktisch om een crankstel uit te zoeken dat z'n eigen standaard trapas gebruikt

dat heb je met de octalink toch ook? en ik dacht dat de ISIS standaard toch ook redelijk verspreid was... wat raad je dan aan? vierkant veronderstel ik?
ik heb reelijk veel moeite gehad om en single te vinden in de wereld van de 3 bladen... asl iemand een goede weet, graag

als reserve had ik daarvoor de shimano alfine, die werkt met een holle lager en een buis aan de crank, maar dat leek me niet zo ideaal...

ThomasR schreef:dat heb je met de octalink toch ook? en ik dacht dat de ISIS standaard toch ook redelijk verspreid was... wat raad je dan aan? vierkant veronderstel ik?
ik heb reelijk veel moeite gehad om en single te vinden in de wereld van de 3 bladen... asl iemand een goede weet, graag

als reserve had ik daarvoor de shimano alfine, die werkt met een holle lager en een buis aan de crank, maar dat leek me niet zo ideaal...
Maar het is geen ISIS , die grapjurken bij Truvativ grossieren in eigen uitvindingen zoals Powerspline, GXP, en inderdaad Howitzer.
Shimano assen zijn redelijk te vinden, isis al een stuk lastiger, en je moet wel fanatiek/gestoord zijn om al die Truvativ abberaties ook nog op voorraad te leggen

En waarom zoek je zo spastisch naar een singlespeed crankstel? Rohloff gaat er van uit dat je voor de kettinglijn het buitenblad van een normaal MTB crankstel gebruikt, en singlespeed bladboutjes kosten 4.95.

dus gewoon xt en de binnenste er af gooien? ik dacht dat dat niet de bedoeling was bij rohloff en ik heb toch echt veel gelezen, maarja daar heb je het forum voor, bedankt :)
maar dan zit ik nog steeds met 44 tanden ipv 38 en een 9 speed blad? hoe los ik dat op?

ook dacht ik dat isis door sram was geintroduceerd dus dat het wel idioot zou zijn als ze het niet gebruiken... tja wat kan ik zeggen... ik dacht dat het isis was nogmaals bedankt :D

Nieuwe XT is evenmin een erg goed plan met die buitenboord lagers. Waarom niet gewoon een crank met vierkante as, en 110mm of zelfs 130 mm steek. Je kunt een baancrank nemen, maar elke 110 mm of 130 mm crank is in principe goed, en er zijn talloze verschillende bladen voor te krijgen (waaronder bladen zonder schakelhulpen en met hogere tanden - kun je omkeren). Zelf heb ik een heel klassieke Specialites TA Zephyr triple met 110 mm steek, waarvan ik het buitenste blad gebruik. Die zul je niet meer kunnen krijgen, maar een Sugino XD of de nieuwe 110 mm cranks van M-gineering moeten het prima doen. Ook een traditionele racecrank met 130 mm steek zou moeten kunnen, al moet je zeker weten dat de liggende vorken niet in de weg zitten.
Wim

ik denk dat ik bij aankoop van het frame aan vittorio ga vragen het balhoofd en trapgebeuren er al in te bouwen.
moet ik ook geen gereedschap bij kopen.

om een ideetje te geven, dit maar dan anders afgebouwd:p
http://www.vittorio.nl/content/view/95/81/

die fiets zie ik helemaal zitten, de prijs iets minder :P

Vittorio staat op de Fiets en Wandelbeurs op 2 en 3 februari in de Amsterdam-RAI, maar daar staan ook o.a. Snel, Idworx, Santos, Koga, Avaghon. Ook de importeur van de Rohloff- naaf is aanwezig. Je kunt daar een goede vergelijking maken en om advies vragen bij diverse specialisten.
zie: www.fietsenwandelbeurs.nl

het probleem is dat ik dan op vakantie ben en dat ik sowieso nog geen rijbewijs heb... ik had anders wel graag gekomen...

bij de ingang van de beurs wordt niet naar je rijbewijs gevraagd hoor :)

nee maar ik moet er wel geraken en mol amsterdam is 4 uur enkel met de trein :)
Wat is een 'pitlock op de achteras'?

Het lijkt erg op mijn te bouwen fiets.
Wat gaat dit geintje ongeveer kosten? Of is het niet kies om dit te vragen?

De pitlock is een soort slot zodat ze je wiel met Rohloff-naaf niet jatten :lol:

Thomas, Marten staat volgens mij ook op de beurs :wink:

ik hoop de rohloff naaf ergens tweedehands te krijgen in goede staat, en dan zal het wel onder de 2000 komen, anders daarboven. heeft niemand er nog een liggen???:P:P

ThomasR schreef:ik hoop de rohloff naaf ergens tweedehands te krijgen in goede staat, en dan zal het wel onder de 2000 komen, anders daarboven. heeft niemand er nog een liggen???:P:P
Ik zou maar eens eerst bij Vittorio gaan praten als je een Vittorio wilt. Ze verkopen je daar geen fiets zonder je eerst te adviseren over het een en ander.
Groet,
Leon

Ik zag laatst een junk door Amsterdam fietsen op een Vittorio Rohloff fiets.

Tranen in m'n ogen kreeg ik!
Stel je voor - je prachtig nieuwe fiets wordt gejat en gebruikt om over de wallen te fietsen ivp over de wereld!!

wel, vittorio bood mij een rohloff naaf aan voor 1450 euro... dat vind ik te veel eigenlijk als ik m in duitsland nieuw voor 775 krijg... de bewuste "tweedehandsnaaf" is van 2007 met een nummer boven de 70000 en ziet er nog compleet nieuw uit, ik let heus wel op wat ik doe,ik koop geen troep :) maar bedankt voor de input.

en om op dat jatten terug te komen, ik ga er een axa defender en een beugelstot op zetten hoor, ik laat sowieso nooit mn fiets los (of vast door het wiel) ergens achter, altijd aan een paal.