Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Iemand ervaring met patria fietsen? - Forum Wereldfietser

Iemand ervaring met patria fietsen?

Hallo,
heeft er iemand ervaring met patria fietsen? In fietswinkel de Velodrome in Brussel verkopen ze er, ze zien er degelijk uit (en na een testrit had ik nog altijd dat gevoel) maar ik heb geen idee op lange termijn..iemand anders wel? Meer specifiek ging het om een patria terra en een patria ranger.
Groeten, Alesander.

Ziet er goed uit!
Waarom is een Rohloff fiets in Nederland zo vreselijk duur trouwens?
Een Rohloff naaf vervangt tussen €300-500 aan standard onderdelen (cassette, mech, naaf etc) maar een Rohloff fiets is €800 duurder dan een volledig XT afgemonteerd fiets - hoe kan dit kloppen?

Modell: Terra
Hersteller: Patria, Bielefeld
Rahmen: CroMo gemufft und handgelötet
Größen: Diamant: 48, 50, 54, 58, 62cm
Schaltung: Rohloff 14-Gang (andere möglich)
Sonstiges: Sehr robustes 26"-Reiserad für extreme Belastung. Es sind verschiedene Schalt- und Ausstattungsvarianten sowie Rahmenanpassungen möglich (CustomMade). Bei uns in der Ausstellung mit Rohloff, SON-Nabendynamo, Magura-Öldruckbremsen, Tubus-Träger Locc, LookIn-Sattel
Bar-Preis: € 2.290,-
incl. aller Serviceleistungen und Bestpreisgarantie

Froggy schreef:Ziet er goed uit!
Waarom is een Rohloff fiets in Nederland zo vreselijk duur trouwens?
Een Rohloff naaf vervangt tussen €300-500 aan standard onderdelen (cassette, mech, naaf etc) maar een Rohloff fiets is €800 duurder dan een volledig XT afgemonteerd fiets - hoe kan dit kloppen?
Jij werkt met consumentenprijzen, de fabrikant met inkoopsprijzen.
Shimanogroepen hebben hele lage eerste montageprijzen (als die via de achterdeur op de markt komen zijn er daarom ook prachtige aanbiedingen mogelijk) Rohloff werkt met hele lage marges voor de handel en hele hoge OEM prijzen.

OEM prijzen?

Hoi!

Patria staat hier in Duitsland goed bekend. Goede onderdelen en een goede service. Er rijden flink wat duitse wereldfietscollega's op deze fiets rond.
Zoek maar eens op http://www.rad-forum.de

Fiets de wereld (op een duitse VSF T-400),
Whisky

Froggy schreef:OEM prijzen?
ik zou zeggen GIYF

Bas

Afkortingen!
Ik wordt er helemaal gek van (HGV)!

Waarom kunnen we niet gewoon hele worden zeggen (GHWZ)?

:D

Ondertussen de knoop doorgehakt en onder invloed van de vele positieve opmerkingen en de iets goedkopere prijs (1345 euro 'alles in') toch gekozen voor een VSF 400. Ik heb ook wel het idee dat Patria een goed merk is, heb er nergens iets negatief over gelezen. Alleen kost hij nieuw ietsje duurder (1450 euro) voor een fiets met dezelfde aankleding.
Groeten, Alesander..:)

Hoi!
1345E voor een T-400? Poe, dan zijn ze en stuk duurder in Nederland, hier kosten ze tussen de 800 en 1000E. Of is all in met voordrager, tassen etc?
Je hebt er in ieder geval een goed fietsje voor gekregen, heel veel mooie fietsreizen toegewenst :D
Wel eerst even een kort toertje rijden om je nieuwe fiets te testen natuurlijk. Hij kan meer dan je denkt...

Fiets de wereld (op een T-400),
Whisky

Hoi,
All Inn is zonder tassen maar met al de rest: voordrager, 27V deore/LX, tubus achterdrager, drie drinkbushouders, eigen gekozen stuur, licht,slot,..gekocht bij La Maison du Vélo in Brussel, de enige winkel (denk ik) die dat merk hier in België verkoopt.
groeten, Alesander.

whisky schreef:Hoi!
1345E voor een T-400? Poe, dan zijn ze en stuk duurder in Nederland, hier kosten ze tussen de 800 en 1000E. Of is all in met voordrager, tassen etc?
ik heb drie maanden geleden mijn T400 gekocht (bij marco de wit :lol: ) en natuurlijk ook het gehele net afgezocht. En ik kwam hem geheel opgetuigd ook niet tegen voor minder dan € 1100. En als ik dan wat meer moet betalen bij een goede fietswinkel dan heb ik dat er graag voor over. Immers de service die je erbij krijgt, krijg je niet op het net.

Groet,
Robbert.

Hoi!

Hier in Bayreuth staat hij voor 899E te koop in de winkel maar dan wel zonder bidonhouders en voordrager. 1100E voor een geheel opgetuigde T-400 is dus zeker een goede prijs :)

Whisky