In april vertrek ik richting India. Mijn route is Turkije-Iran-Pakistan, waar ik al het nodige over weet. Echter op dit moment is het niet mogelijk voor fietsers en motorrijders een visum aan te vragen voor Iran. Dit na informatie te hebben ingewonnen bij consulaat in Turkije. Het heeft te maken met Corona en kan natuurlijk anders zijn tegen de tijd dat ik Trabzon of Ezurum heb bereikt. Toch wil ik een alternatieve route achter de hand houden en mijn vraag is waar onderweg kun je visa regelen voor Kazachstan, Oezbekistan, Tadzjikistan en Kirgizië en waar moet ik opletten. En andere belangrijke tips hoor ik ook graag.
In 2019 was een visum voor Kazachstan en Oesbekistan niet meer nodig voor Tadjikistan kun je een E-visa aanvragen, denk wel aan een GBAO permit als je over de Pamir Hwy gaat. De meest recente info vind je op de websites van de ambassades en op de website van Caravanistan. Info over mijn reis door genoemde landen is te vinden op mijn blog: http://bicycletracks.blogspot.com/?m=0
Grtz
Gerrit