zivojan schreef: ↑za 07 jul, 2018 18:16
Tegenover al deze positieve verhalen staat 1 negatieve verhaal van de testkees. Dus ja wie geloof je dan? I
Dan geloof je de gebruikers op het pedelecforum die dezelfde ervaring hebben als Testkees?
Ik voorspelde de resultaten van Testkees niet omdat ik Nostradamus ben, maar omdat ik zowel de systemen zelf ken als veel gebruikers ervaringen heb gelezen. De reviews zijn enthousiaster dan de de Duitse gebruikers. Aangezien de testers in vlakland leven en de Duitsers toch wat meer bergjes hebben...
De kritiek op Naafmotoren komt echt niet uit de lucht vallen.
En let wel: een Alpencol is minder problematisch dan een muurtje. Dat je de Alpen ermee overkomt betekent niet dat je in de Eifel overal bovenkomt.
Senior2 schreef:
@ loknor, de kans dat een zwakkere rijder de motor harder laat werken is een mogelijkheid maar niet evident. Het voorbeeld dat hier gegeven wordt maakt dat duidelijk. Otto voelt zich kennelijk heel senang bij een gemiddelde snelheid van 18 km, inclusief de ondersteuning.
En hoe hard denk je dat je moet rijden voor dat
gemiddelde? Tenzij het langs de afsluitdijk is, zal zijn kruissnelheid echt beduidend hoger liggen. En als het over geaccidenteerd terrein is, is het zelfs gewoon voluit. Je kan er wel vanuit gaan dat Otto behoorlijk doorrijdt.
Er vanuitgaande (mijn aanname) dat Otto niet voor het eerst kampeert op de fiets en dus een behoorlijke conditie heeft voor een 60 plusser, dan mag je naar mijn mening van een lage belasting spreken.
Het wordt inderdaad anders wanneer een zwakkere fietser de zelfde prestatie wil leveren als een jonge God. Komt natuurlijk ook voor, maar ik denk niet dat je dat als meestal mag duiden.
Zo werkt het niet! Voorbeeld:
Eco: 120% extra power
Standaard: 140% extra power
High: 180%
Op Eco moet je dus harder trappen, maar je trekt als je hard genoeg trapt de motor ook gewoon vol.
Bergop zal je in elk logisch scenario de motor vol trekken, hetzij omdat je zelf gaat stampen, of je gaat meer ondersteuning wensen. De reden is namelijk dat je instinctief je cadans zo hoog mogelijk gaat houden (bergop ben je dolblij met 60 rpm+).
Ja, het kan zijn dat Otto niet de power heeft om hem bij eco vol te trappen, maar denken we nu echt dat Otto dan maar liever gaat zwalken in plaats van de motor harder te zetten? Dat heeft niks te maken met een jonge god nadoen, het gaat om het verschil tussen zwalken en enigszins normaal fietsen.
Het is dit fundamentele onbegrip hoe een e-bike werkt (zeker bij grote belasting) wat me dus grote vraagtekens bij de review doet zetten. En nee, dat komt niet omdat ik, Testkees en een aantal Duitse gebruikers een complot aan het smeden zijn tegen de naafmotor.